۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۳۰
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84415399
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان شمالی: مجوزهای سرمایه گذاری باید به روز رسانی شود

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: تمامی مجوزهای سرمایه گذاری در استان باید به روز رسانی شده و شرایط صدور این نوع مجوزها هم آسان سازی شود.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی در جلسه بررسی آخرین وضعیت درگاه سرمایه گذاری خراسان شمالی با بیان اینکه مسیر سرمایه گذاری در کشور دلسرد کننده است ، افزود: سرمایه گذاری بخش خصوصی به معنای برداشتن باری از دوش حاکمیت در راستای ایجاد اشتغال و آباد کردن سفره مردم است بنابراین نباید سرمایه گذاران را در مسیر تولید دلسرد کرد.

وی تصریح کرد: شرایط برای سرمایه گذاران بومی باید طوری تسهیل شود که میل به سرمایه گذاری در سایر استانها را نداشته باشند و برای تحقق این موضوع باید از اعمال نظر شخصی و گذاشتن شروط بی مورد پرهیز کرد و فرایند صدور مجوزها منطبق با چارچوب و قوانین باشد.

شجاعی بر شفافیت اطلاعات درگاه سرمایه گذاری و معرفی مزیت های خاص استان برای سرمایه گذاران تاکید کرد و افزود: هیچ فعالیت تولیدی در استان نباید شتابزده انجام شود و تمامی جوانب برای تسهیل سرمایه گذاری در نظر گرفته شود.

تاکنون ۴۵ طرح سرمایه گذاری استان در درگاه سرمایه گذاری استان با هدف معرفی فرصت های تولیدی بارگذاری شد و این درگاه به زودی در استان افتتاح می شود.

سرمایه گذاران در هر نقطه از کشور پس از رونمایی از این درگاه می توانند از فرصت های سرمایه گذاری در حوزه های مختلف کشاورزی، گردشگری، صنعت، خدمات و انرژی های تجدیدپذیر آگاه و نسبت به مجوزهای آماده سرمایه گذاری اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با وجود این که استان خراسان شمالی از محرومیت ها و عقب ماندگی های بر جای مانده زیرساختی  از دوران قبل از تقسیم ( ۸۳) به خصوص در حوزه حمل و نقلی  برخوردار است، ولی توجه دولت یازدهم و دوازدهم  به سرمایه گذاران و ارایه مشوق های سرمایه گذاری از جمله بخشودگی مالیاتی برای استان های محروم، پرداخت تسهیلات با بهره پایین به خصوص برای واحدهای صنعتی مستقر در شهرکها و واگذاری زمین موجب شده تا براساس آمار رسمی آمار واحدهای صنعتی در داخل شهرکهای صنعتی استان خراسان شمالی نیز در این مدت ۲.۵ برابر افزایش یابد.

در هفت سال گذشته آمار شاغلان در واحدهای صنعتی شهرک ها و نواحی صنعتی این استان از یک هزار  ۷۰ نفر سال ۹۲ به حدود چهار هزار و ۶۲۲ اشتغال رسید که رشد سه برابری را تجربه کرد. ۶ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha