وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در خصوص تیم راهیان کرمانشاه پاسخگو باشند

کرمانشاه - ایرنا - سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال باید در خصوص بازگشت دوباره تیم راهیان به مسابقات لیگ دسته اول و عدم تمکین به رای صادره از سوی دیوان عالی کشور پاسخگو باشند.

«علی رضایی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و با اشاره به آغاز به کار دوباره مجلس پس از ۲ هفته تعطیلی به خاطر سرکشی نمایندگان از حوزه های انتخابیه خود، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که به صورت جدی دنبال خواهم کرد بحث بازگشت دوباره تیم فوتبال راهیان به رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور است.

وی با بیان اینکه بازگشت دوباره راهیان به لیگ دسته اول حق مسلم این تیم و مطالبه جدی مردم کرمانشاه است، خاطرنشان کرد: فدراسیون فوتبال مکلف به اجرای قانون و تمکین به رای صادره دیوان عالی کشور است.

رضایی تصریح کرد: در مرحله نخست به دنبال حل مسالمت آمیز موضوع بازگشت دوباره راهیان به لیگ هستیم اما اگر نتیجه ای عاید نشد از طریق کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اقدام و وزیر ورزش و جوانان را به مجلس خواهیم کشاند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: حتی اگر عمر این دولت و وزارت وزیر فعلی ورزش هم به پایان برسد، وزیر ورزش دولت آینده مکلف به پاسخگویی و تعیین تکلیف تیم راهیان بر اساس احکام مراجع قضایی و دیوان عالی کشور خواهد بود.

وی همچنین فدراسیون فوتبال را مجبور به پاسخگویی در خصوص وضعیت نماینده فوتبال کرمانشاه دانست و گفت: مسوولان این فدراسیون باید به دستور صادر شده از سوی دیوان عالی کشور عمل و هرچه سریعتر زمینه بازگشت راهیان به رقابت های لیگ دسته اول را فراهم کنند.

رضایی تاکید کرد: همه مسوولان استان پشت سر راهیان کرمانشاه هستند و تا زمانی که حق این تیم احیا نشود کوتاه نخواهند آمد و موضوع را با جدیت دنبال می کنند.

مردم کرمانشاه باید نماینده ای در لیگ فوتبال داشته باشند

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین با بیان اینکه راهیان کرمانشاه نماینده کل استان است، گفت: این حداقل حق مردم این دیار است که نماینده ای در رقابت های لیگ فوتبال داشته باشند.

وی گفت: ما به عنوان نمایندگان مردم شریف کرمانشاه وظیفه داریم به مطالبات آنها رسیدگی و آن ها را از مسوولان کشوری پیگیری کنیم و قطعا در خصوص تیم فوتبال راهیان نیز با جدیت پیگیر مسئله خواهیم بود.

رضایی در پایان ابراز امیدواری کرد فدراسیون فوتبال با تمکین به رای قانونی صادر شده از سوی دیوان عالی کشور حق مردم استان کرمانشاه را به آنها بازگردانده و با قطعی کردن حضور راهیان در لیگ از فرصت سوزی بیشتر جهت آماده سازی این تیم برای حضوری قدرتمندانه جلوگیری کند.

به گزارش ایرنا؛ تیم فوتبال راهیان کرمانشاه تنها نماینده فوتبال استان در مسابقات لیگ دسته اول فصل ۹۴ – ۹۳ بود که در پایان این رقابت ها به شکل عجیبی به لیگ دسته ۲ سقوط کرد، موضوعی که از همان زمان مسوولان باشگاه زیر بار آن نرفته و اقدامات قانونی خود را برای بازگشت دوباره به این رقابت ها آغاز کردند.

دوندگی های زیاد مدیران راهیان در نهایت نتیجه داد و دستگاه قضایی نیز با تشکیل دادگاه های بدوی و تجدیدنظر حکم را به سود نماینده فوتبال کرمانشاه و بازگشت دوباره آن ها به لیگ دسته یک صادر کرد و طبق این آرا راهیان می بایست در فصل ۹۷ - ۹۶ بازهم در لیگ آزادگان حضور پیدا می کرد اما مقاومت فدراسیون مانع از تحقق این امر شد.

با این حال اعتراض فدراسیون نشین ها نیز بی نتیجه ماند و دیوان عالی کشور نیز آخرین مرجعی بود که رای صادره در دادگاه های گذشته را تایید و اعلام کرد راهیان کرمانشاه باید به لیگ دسته اول فوتبال کشور بازگردد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha