۱۷ بیمارستان کردستان در ارزیابی ملی اعتبار بخشی درجه یک شدند

سنندج- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به پایان چهارمین دوره ارزیابی جامع اعتباربخشی ملی بیمارستان های تابعه دانشگاه همزمان با سراسر کشور گفت: در این ارزیابی ۱۷ بیمارستان دانشگاهی و غیردانشگاهی استان به عنوان درجه یک شناخته شدند.

به گزارش ایرنا، صدیق جدیدالاسلام روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چهارمین دوره ارزیابی جامع اعتباربخشی ملی بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کردستان همزمان با سایر بیمارستان‌های سطح کشور که از دی سال ۱۳۹۸ آغاز و با توجه به شرایط همه گیری بیماری کووید-۱۹، فرآیند ارزیابی آن متوقف شده بود از بهمن سال گذشته مجدداً از سر گرفته شد.

وی افزود: در این بازه زمانی با توجه به انجام بیش از ۸۰ بازدید نظارتی توسط کارشناسان اداره نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان از بیمارستان‌های سطح استان کردستان اعم از دانشگاهی و غیر دانشگاهی همه نواقص، نقاط قابل بهبود فرایندی و عملکردی بیمارستان‌ها در حوزه های تخصصی احصا و راهکارهای اصلاحی و پیشنهادی برای ارتقای عملکرد به بیمارستان‌ها ارائه شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: پس از اتمام خود ارزیابی، ارزیابی داخلی توسط ارزیابان دانشگاهی، ارزیابی وزارتی توسط ارزیابان اعزامی از سوی وزارت بهداشت و رسیدگی به اعتراضات بیمارستان‌ها، از مجموع ۱۶ بیمارستان دانشگاهی استان ۱۵ بیمارستان موفق به کسب درجه یک و یک بیمارستان درجه ۲ را کسب کرد.

وی افزود: همچنین از مجموع چهار بیمارستان غیردانشگاهی (خصوصی، تابعه تامین اجتماعی، تابعه نیروهای مسلح) ۲ بیمارستان موفق به کسب درجه یک و ۲ بیمارستان درجه ۲ را کسب کردند.

جدیدالاسلام با بیان اینکه در اجرای این امر مهم حوزه کارشناسی معاونت بهداشتی و غذا و داروی دانشگاه همکاری لازم را داشته‌اند، یادآور شد: درآمد اختصاصی بیمارستان ها و به تبع آن درآمد دانشگاه به صورت مستقیم با درجه اعتباربخشی بیمارستان در ارتباط است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha