۶۰ درصد جامعه هدف بنیاد شهید قزوین علیه کرونا واکسینه شدند

قزوین - ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت:مشکلی برای واکسیناسیون جانبازان بالای ۲۵ درصد نداریم و بیش از ۶۰ درصد جامعه هدف ما از جمله والدین معزز شهدای استان تاکنون واکسینه شده اند.

غلامرضا حقایق پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی  یکی از گروه‌های اولویت‌دار در دریافت و تزریق واکسن کرونا، جانبازان هستند که به دلیل مجروحیت‌های ناشی از جانبازی بیشتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.

وی اظهار داشت: تاکنون بیش از سه هزار نفر از جامعه ایثارگر  و خانواده شهدا در استان قزوین واکسن کرونا زده اند و بیشتر والدین معظم شهدا نیز هر دو دوز واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

حقایق پور با اشاره به تزریق واکسن کووید ۱۹ به بیش از هزار جانباز، ایثارگر و خانواده شهدا در ۲ مرحله قبلی، افزود: در مرحله نخست به والدین معزز ۲ شهید و ۳ شهید و جانبازان ۷۰ درصد استان و در مرحله دوم به جانبازان بالای ۵۰ درصد واکسن کرونا تزریق شد.

این مسوول بابیان ابنکه بیش از ۴۰ درصد جانبازان قزوینی بالای ۲۵ درصد هستتد، تصریح کرد: هم اکنون  واکسیناسیون کرونای جانبازان ۲۵ تا ۵۰ درصد و همسران جانبازان ۷۰ درصد در حال انجام است و هیچ گونه محدودیتی و مشکلی در این زمینه نداریم.

وی تاکید کرد:ایثارگرانی که واکسن کرونا را دریافت می‌کنند، باید تا پایان واکسینه شدن تمام افراد جامعه علیه این بیماری همچنان تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوبن گفت: طرح پایش سلامت با هدف خدمات‌دهی مطلوب درمانی به خانواده‌های شاهد و ایثارگر در دستور کار بنیاد شهید استان قرار دارد و والدین شهدا، همسران شهدا و جانبازان ۷۰ درصد با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت، در اولویت گروه‌های ایثارگری پایش سلامت هستند.

حقایق پور اضافه کرد:این طرح، با هدف تشخیص زود هنگام بیماری‌ها، پیشگیری از هزینه‌های درمان، کمک به بهبود سلامتی و کاهش مشکلات و دغدغه‌های درمانی جامعه ایثارگران اجرا می‌شود.

وی یاد آور شد: تاکنون بیش از هفت  هزار بسته بهداشتی بین جامعه ایثارگران استان قزوین توزیع شده تا از مبتلا شدن آنها به این بیماری پیشگیری شود.
استان قزوین دارای سه هزار شهید سرافراز و هفت هزار و ۲۶۸  جانباز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha