۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۱۲
کد خبر: 84417936
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهردار: اجرای پروژه‌های بی‌نظیر شهری چهره نهاوند را دگرگون کرده است

همدان - ایرنا- شهردار نهاوند با اشاره به اجرای بام نهاوند، طرح پیاده‌راه سعدی و ساماندهی چهارباغ ورودی نهاوند گفت: این پروژه‌های بی‌نظیر چهره نهاوند را دگرگون و موجب توسعه این شهر شده است.

به گزارش ایرنا  «محمد حسین‌پور» روز سه‌شنبه در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: طی سه سال گذشته علاوه بر لکه‌گیری و آسفالت معابر شهری، جدول‌گذاری و پیاده‌روسازی، سه پروژه مهم گردشگری بام نهاوند، طرح پیاده‌راه سعدی و ساماندهی چهارباغ در ورودی نهاوند با نزدیک به ۲۵ میلیارد تومان هزینه اجرایی شده که چهره شهر را توسعه داده است.

وی افزود: در روزی که من تصدی مدیریت شهری نهاوند را برعهده گرفتم میزان بدهی شهرداری چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود که با بدهی محکومیت ۶میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی ساختمان دخانیات این بدهی به ۱۰میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسید و آن را تسویه کردم.

حسین‌پور تاکید کرد: شهرداری نهاوند در حال حاضر ۹میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بدهی دارد که ۲ میلیارد و۸۰۰ میلیون تومان مطالبات از ادارات و نهادهاست و ۶میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن هم طلب پیمانکاران و افراد حقیقی و حقوقی است.

او خاطرنشان کرد: شهرداری نه تنها به گفته برخی حاشیه‌سازها و مانع‌تراش‌ها در مسیر توسعه شهری، ورشکسته نشده است بلکه درآمد آن در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

شهردار نهاوند با بیان اینکه بودجه امسال شهرداری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش دارد، یادآور شد: در مجموع طی سه سال گذشته ۱۶۹ میلیارد تومان میزان درآمد این شهرداری بوده که ۴۹ درصد بیشتر از درآمدهای مصوب بوده است.

حسین پور تصریح کرد: طبق قانون شهرداری‌ها از مجموع بودجه شهرداری ۶۰ درصد باید صرف هزینه‌های جاری و ۴۰ درصد صرف امور عمرانی شود و در مجموع طی سه سال گذشته ۶۷ درصد کل درآمدها صرف برنامه عمرانی و ۳۷ درصد در بخش هزینه‌های جاری صرف شد.

شهردار: اجرای پروژه‌های بی‌نظیر شهری چهره نهاوند را دگرگون کرده است

شهردار نهاوند احیای زمین و بازپس‌گیری املاک شهرداری که متصرفان را از دیگر اقدامات مهم عنوان کرد و افزود: با پیگیری‌هایی که انجام شده در مجموع حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع زمین شامل یک قطعه هفت‌هزار و ۸۰۰ مترمربعی و یک قطعه سه‌هزار متری در شهرک فارابی احیا و به شهرداری بازگشت داده شد.

به گفته وی مجوز فروش هفت دستگاه ماشین‌آلات بدون استفاده در این مدت دریافت شده است.

شهردار نهاوند با اشاره به اینکه طی مدت سه سال گذشته پای فرصت‌طلبان از شهرداری قطع شده است افزود: بر اساس هماهنگی انجام شده پول فروش دستگاه‌ها و ماشین آلات برای کارخانه تولید شن و ماسه کوهی هزینه شده است. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha