امام جمعه شهر گلستان: رویکرد نمازجمعه در دوره جدید، تحول فرهنگی است

تهران- ایرنا- امام جمعه شهر گلستان در استان تهران اعلام کرد: سیاست گذاری نمازجمعه در دوره جدید تحولات فرهنگی است و مسائل فرهنگ با تشکیل اتاق های فکر، تدوین می شود.

حجت الاسلام "محمود نورپور" به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در عصر چهارشنبه درجمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از برکات نظام و یادگاری از امام (راحل)، اقامه نماز جمعه در ۹۰۰ پایگاه کشور است که در آن مسائل و مباحث انقلاب وکشور مطرح می شود.

وی ادامه داد: در طول هشت سال دفاع مقدس پایگاه نماز جمعه محل کمک و نقش آفرینی به رزمندگان اسلام بود و این تریبون ساماندهی و کمک های مالی نیروها را پشتیبانی می کرد.

امام جمعه شهر گلستان اظهار داشت: نمازجمعه متعلق به مردم و پناهگاه آنان است و این تریبون وحدت آفرینی، انسجام ملی و پرداختن به ارزشهای الهی و معنویات مقام معظم رهبری را دنبال می کند.

حجت الاسلام محمود نورپور گفت : تریبون نماز جمعه پل ارتباطی مردم و مسئولان بوده و امام‌جمعه نیز به‌عنوان نماینده حاکمیت اسلامی، تبیین مسائل و بصیرت افزایی را برعهده دارد.

وی با اشاره به نقش آفرینی رسانه ها در آگاهی بخشی جامعه، اظهار داشت: رسانه ها باید پیشرو در معرفی دستاوردها و برکات نظام در ۴۲ سال گذشته به جوانان باشد تا شاهد حضور این قشر در ساختن ایران اسلامی باشیم و این رسالت مهم باید مسائل را تبیین و اندیشه صحیح را برای مردم بازگو کند.

وی به معضلات فرهنگی حجاب در جامعه اشاره کرد و گفت: رواج بی حجابی و هنجارشکنی در جامعه علاوه بر تخریب چهره انقلابی به نظام ضربه می زند و ناهنجاری های اجتماعی و طلاق را در جامعه افزایش می دهد؛ ما صدهاهزار شهید در کشور دادیم و مساله حجاب نباید منفعلانه توسط مسئولان عمل شود.

وی با هشدار به آمار بالای طلاق و عوامل آن در کشور، گفت: دغدغه مسئولان باید حفظ بنیان خانواده باشد و موضوع طلاق باید ریشه یابی شود؛ عواملی که در کشور تحکیم خانواده را سست می کند معیشت، اعتیاد، فرهنگ و فضای مجازی است که می توان با آگاهی بخشی و آموزش این معظلات را ریشه کن کرد.

شهرستان بهارستان شامل ۳ شهر گلستان، بوستان و صالحیه در غرب استان تهران قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha