عیدغدیر به عنوان حاکمیت فرهنگ ولایی در تاریخ جهان اسلام ثبت شد

یزد- ایرنا- رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه با بیان اینکه غدیرخم از بزرگترین رویدادهای جهان اسلام است، گفت: این عید از سوی پیامبر عظیم اسلام حضرت محمد(ص) و تداوم آن از سوی حضرت علی (ع) استمرار یافت و این روز به عنوان نماد حاکمیت فرهنگ ولایی در تاریخ جهان اسلام ثبت و ماندگار شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی روزپنجشنبه در آیین عیدغدیر خم که در مسجد صاحب الزمان (عج) ابرکوه برگزار شد ،اظهارکرد: تلاش و زحمت ۲۳ ساله رسول خدا (ص) در این رویداد به ثمر نشست و اسلام راستین در قالب ولایت و امامت تداوم پیدا کرد.

وی با بیان اینکه غدیر، عید ولایت و برترین اعیاد امت اسلامی است ، یادآور شد: در این روز پیامبر (ص) ،علی (ع) را به عنوان الگوی حاکم اسلامی در میان مردم معرفی و شاخص های این امام را به مردم بیان کرد.

حسینی ادامه داد: اگر رسول خدا ، غدیر را افضل اعیاد امت می‌دانند به واسطه اهمیت این روز بزرگ است که طی آن حجت از جانب حق بر امت تمام شد.

امام جمعه شهر ابرکوه با بیان اینکه غدیر و برگزاری جشن در دهه ولایت و امامت نقطه عطفی در دین اسلام است،  اضافه کرد: بزرگ شمردن عید غدیر، بروز رسانی دین و بیعت با امامت، ولایت و نیز تجدید بیعت با قوه متعالیه امامت و ولایت است .

وی با تاکید بر اینکه دین بدون امامت و ولایت علی (ع)، ناقص است، خاطرنشان کرد: ایران در فرایند عید غدیر به عنوان پرچمدار اسلام ناب محمدی (ص)، منادی عزت امت اسلامی است.

رییس شورای فرهنگی عمومی ابرکوه در ادامه افزود : باید تلاش کرد که فرهنگ ولایت که استمرار ولایت خدا ، پیامبر و ائمه اطهار است به نسل جوان و نوجوان جامعه انتقال یابد.

 همه افراد باید مروج غدیر باشند

امام جمعه ابرکوه  با بیان اینکه همه افراد باید مروج غدیر باشند، افزود: ترویج فرهنگ غدیر برای نسل‌های آینده یک تکلیف است و در شرایط کنونی و با توجه به شیوع ویروس کرونا باید از ظرفیت فضای مجازی و فضاسازی شهری برای معرفی جایگاه غدیر استفاده کرد.

حسینی بیان کرد: گرامی داشت هر ساله عید غدیر به معنای نشان دادن صراط مستقیم برای بندگان خداست و بزرگداشت آن سفارش خدا و پیغمبر خداست. 

همچنین در شهرستان ابرکوه چهارشنبه شب به مناسبت عید غدیر آیین جشن سرور در مساجد ، تکایا  و منازل از سوی مردم با پخش شربت وشرینی با رعایت مسایل بهداشتی برگزار شد و این مراسم امروز نیز ادامه دارد .

به همین مناسبت  از سوی خیران افزون بر ۱۰ هزار نفر از قشرهای مختلف مردم و نیازمندان اطعام شدند.

در ۱۸ ذی الحجه سال ۱۰ هجری قمری، در آخرین حج پیامبر(ص) که به حجه الوداع معروف است در مکانی میان مکه و مدینه به نام غدیرخم جانشینی و امامت علی(ع) بر پیامبراکرم(ص) ابلاغ شد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha