کرونا باز هم فرهنگسراهای مشهد را تعطیل کرد

مشهد- ایرنا- معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد از تعطیلی فضای فیزیکی و فعالیتهای همه فرهنگسراهای این کلانشهر به دلیل وخامت روزافزون وضعیت شیوع گسترده ویروس کرونا خبر داد.

یوسف اسماعیل‌زاده روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: کلاسهای آموزشی ۲۲ واحد فرهنگسراهای کلانشهر شهر مشهد با توجه به روند رو به رشد شیوع کرونا در پنجمین موج طغیان این ویروس همه‌گیر از امروز نهم مرداد ماه تعطیل شد. 

وی ادامه داد: این تعطیلی بطور قطع به مدت یک هفته ادامه دارد لذا بازگشایی مجدد فرهنگسراهای کلانشهر مشهد اطلاع‌رسانی خواهد شد.

معاون سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: پس از بازگشایی مجدد فرهنگسراها نیز رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیرانه و رعایت فاصله فیزیکی در محیط آنها ضرورتی تام است. 

وی افزود: تمامی کلاسهای آموزشی در سطح فرهنگسراهای ۲۲ گانه کلانشهر مشهد تنها در صورت رعایت کامل دستوران بهداشتی پیشگیرانه برپا خواهند شد. 

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد رونده روزافزون تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در موج پنجم طغیان سویه دلتای این ویروس همچنان در حال افزایش است لذا اگر برای روزهای آتی چاره‌اندیشی فوری و مناسب صورت نگیرد کادر درمانی این استان در خدمات‌رسانی به بیماران دچار چالش خواهد شد. 

به همین خاطر نهادهای مختلف متولی بهداشت و درمان همچون سازمان نظام پزشکی مشهد خواستار تعطیلی کامل این کلانشهر شده‌اند.  

هم‌اینک روزانه ۵۰۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری می‌شوند. این در حالی است که هزار و ۸۱۵ نفر به همین خاطر هم‌اکنون در بیمارستانهای این استان هستند. تعداد بیماران بدحال کرونایی بستری در بخشهای مراقبت‌ ویژه بیمارستانی خراسان‌ رضوی نیز ۳۸۵ نفر اعلام شده است. 
بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون سه میلیون و ۸۵۱ هزار و ۱۶۲ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ جان ۹۰ هزار و ۳۴۴ نفر را نیز تاکنون در کشورمان گرفته است. همچنین سه میلیون ۳۴۸ هزار و ۳۶۳ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.  

وزارت بهداشت اعلام کرد هم‌اینک ۲۸۵ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهرستان در شرایط نارنجی و ۵۲ شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

همچنین تاکنون ۹ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۲۹۰ شهروند ایرانی دوز نخست واکسن کرونا و دو میلیون و ۶۵۲ هزار و ۳۸۵ نفر دوز دوم آن را تزریق کرده و واکسینه شده‌اند. بر این اساس مجموع واکسنهای تزریق شده در ایران به ۱۲ میلیون و ۱۸ هزار و ۶۴۸ دوز رسیده است.

"پاندمی کرونا" در سطح جهان ۱۹۸ میلیون و ۱۰ هزار و ۹۶۷ نفر را بیمار کرده و جان چهار میلیون و ۲۲۴ هزار و ۱۲۴ نفر را در ۹۷۸ کشور گرفته است. ۱۷۸ میلیون و ۹۰۷ هزار و ۶۳ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.

آمریکا در این میان با ۳۵ میلیون ۶۸۸ هزار ۵۰۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۶۲۹ هزار و ۶۴ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه دوازدهم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha