۶۵۰ تخت به تعداد تخت‌های کرونایی خراسان رضوی افزوده شد

مشهد- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی حدود ۶۵۰ تخت جدید به تعداد تخت‌های کرونایی در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در این استان افزوده شد.

دکتر مهدی قلیان روز شنبه در حاشیه نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران افزود: ۴۸۰ تخت از این تعداد به بیمارستانهای دولتی و بقیه به بیمارستانهای خصوصی استان اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: وضعیت مشهد در موج پنجم شیوع کرونا با سویه دلتا از دیگر شهرستانهای استان وخیم تر است و باید چاره اندیشی اساسی صورت گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بیماران کرونایی در بیمارستانهای خراسان رضوی همچنان در حال افزایش است و روز گذشته ۴۲۶ بیمار جدید در بیمارستانهای استان بستری شدند که ۳۴۴ نفر آنها مربوط به مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بود که علاوه بر این کلانشهر ۱۵ شهرستان دیگر را زیرپوشش دارد.
وی افزود: در حال حاضر هزار و ۸۵۳ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان رضوی بستری هستند که هزار و ۴۳۸ نفر آنان در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌باشند.

دکتر قلیان ادامه داد: ۳۸۸ بیمار بدحال کرونایی هم در بخشهای مراقبت های ویژه بیمارستانهای خراسان رضوی تحت درمان هستند.
وی گفت: اول مرداد ماه تعداد بیماران بستری شده در خراسان رضوی ۳۲۷ نفر در روز بود که طی یک هفته ۱۰۰ نفر به این تعداد افزوده شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در بخش سرپایی نیز تعداد بیماران دارای علائم مشکوک در حال افزایش است و کمبودهایی در کیت های تشخیصی وجود دارد اما طی روزهای آتی محموله جدید خواهد رسید.

مکاتبه با ستاد مرکزی مقابله با کرونا برای اعمال محدودیت های بیشتر در مشهد

وی ادامه داد: مکاتبه با ستاد مرکزی مقابله با کرونا برای افزایش اختیارات و اعمال محدودیت های بیشتر در مشهد از مصوبات امروز ستاد استانی مبارزه با کرونا بود.
دکتر قلیان گفت: ممنوعیت فعالیت اماکنی مانند باغ تالارها، تالارهای پذیرایی، رستورانها و مکانهای ورزشی و اعمال نظارت بیشتر از دیگر تصمیمات امروز این ستاد بود.
وی در باره واکسیناسیون کرونا نیز افزود: هم اکنون ۱۴ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان با احتساب کادر درمان و گروههای هدف واکسینه شده اند که یک پنجم این تعداد دوز دوم را هم دریافت کرده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: واکسیناسیون کرونا در استان طی هفته های اخیر شتاب گرفته و به سرعت در حال اجراست.
وی گفت: تاکنون ۸۷۰ هزار دوز واکسن کرونا به گروههای هدف در این استان تزریق شده است.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند.  

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۲۸۶ نفر دیگر در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر کرونا جان باختند و مجموع جان باختگان این بیماری در ایران به ۹۰ هزار و ۶۳۰ نفر رسید.

در این مدت ۱۹ هزار و ۸۴۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند که ۲ هزار و ۶۲۰ نفر آنها بستری شده‌اند.

مجموع بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور به سه میلیون و ۸۷۱ هزار و هشت نفر رسیده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha