نماینده مالکان مدرسه شاهد ۱۳ شیراز: این مکان را به صورت قانونی خریدیم
مدرسه جدید که مالکان ساختند تا جایگزین مدرسه قبلی شود که آموزش و پرورش فارس آن را تحویل نگرفت

شیراز-ایرنا- انتشار مطالبی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر فروش یک مدرسه در شیراز به بخش خصوصی (رستوران) و سخنان مدیرکل آموزش و پرورش در این زمینه، واکنش خریداران مدرسه را برانگیخت و نماینده مالکان گفت که خرید این ملک قانونی بوده است.

محمدحسن حسن پور دوشنبه به نمایندگی از مالکان کنونی این مدرسه به خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: در سالهای گذشته سازمان اقتصادی کوثر برای فروش مدرسه شاهد ۱۳، پیگیری ها و نامه نگاری های مستمری را با آموزش و پرورش انجام داده است. ما این مدرسه را در سال ۹۶ به صورت قانونی خریداری کرده ایم و سازمان اقتصادی کوثر به صورت قانونی و با اطلاع آموزش و پرورش این مدرسه را به ما فروخته است.

وی افزود: در واقع اقدامات لازم برای فروش مدرسه شاهد ۱۳ در اوایل سال ۹۶ از طریق سازمان اقتصادی کوثر صورت گرفته و نامه های‌ زیادی به منظور انجام این اقدام به آموزش و پرورش ارائه شده است.

حسن پور ادامه داد: از آنجا که ملک مذکور فرسوده بوده است، آموزش و پرورش از خرید این ملک سرباز زد، لذا سازمان اقتصادی کوثر که می بایست اموال مازاد را به فروش برساند طی انجام تشریفات قانونی، مدرسه را در اواخر سال ۹۶ واگذار کرد.

وی یادآوری کرد: سال ۹۸ پس از برگزاری جلسه دوم دادگاه، مدیر آموزش و پرورش از ما درخواست کرد که با برگزاری جلسه ای تصمیمات لازم برای تغییر کاربری این مدرسه اتخاذ شود.

حسن پور بیان داشت: ما نیز بر اساس مذاکرات متعددی که با مسئولین آموزش و پرورش فارس داشتیم و برای جلب موافقت آموزش و پرورش به منظور تغییر کاربری مدرسه، اقدام به احداث مدرسه ای به مساحت هزار و ۴۰۰ متر مربع کردیم.

وی عنوان داشت: در حال حاضر مدرسه ای که قرار بود برای تغییرکاربری احداث شود آماده بهره برداری است و ما مدرسه ای با مقاومت ۹ریشتری در برابر زلزله در خیابان شهید معزی ساخته ایم‌ و باز هم تأکید می کنم که تمام این اقدامات بر اساس مستندات موجود در مراجع ذیصلاح با توافق آموزش و پرورش صورت گرفته است.

نماینده مالکان مدرسه شاهد ۱۳ شیراز: این مکان را به صورت قانونی خریدیم
نمایی از مدرسه جدید که مالکان به عنوان جایگزین ساختند

او اظهار کرد: مدیرکل آموزش و پرورش قرار بود پس از احداث مدرسه جدید اقدام به تخلیه مدرسه شاهد ۱۳ کند اما متأسفانه به تعهد خود عمل نکرد.

حسن پور گفت: یکی از دلایل مدیر کل آموزش و پرورش فارس برای عدم تخلیه مدرسه شاهد ۱۳، این است که مدرسه ای که توسط ما احداث شده در قالب هنرستان به بهره برداری رسیده است. درصورتی که آموزش و پرورش نیاز به مجموعه ای با کاربری دبیرستان داشته است. این در حالی است که هزینه ساخت هنرستان بیشتر از دبیرستان است.

وی ادامه داد: ما در حالی با اعتراض آموزش و پرورش در رابطه با ساخت هنرستان به جای دبیرستان روبه رو هستیم که‌ قاضی رأی خود مبنی بر تخلیه مدرسه را بدون در نظر گرفتن مدرسه ای که ما ساخته ایم، صادر کرده است. در واقع از نظر قانون ما موظف به ساخت مدرسه ای با مساحت هزار و ۴۰۰ مترمربع نبوده ایم.

حسن پور با اشاره به گفته مدیرکل آموزش و پرورش مبنی بر اینکه بخشی از زمین این مدرسه در تملک بنیاد کوثر نبوده است، گفت: این زمین از همان روز اول اضافه مساحت داشته است. بنیاد شهید استان فارس هم در هنگام فروش این زمین اعلام کرده است در صورتی که زمین اضافه مساحت داشته باشد، این اضافه مساحت متعلق به خریدار است. زمین مدرسه شاهد ۱۳، حدود ۳۵۰ مترمربع اضافه مساحت دارد که این اضافه مساحت نیز حقی را برای آموزش و پرورش ایجاد نمی کند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا امکان تغییر کاربری این زمین وجود دارد، گفت: در حال حاضر ما اقدام به تخلیه این مدرسه کرده ایم و با توجه به اینکه ما یک مدرسه را بابت تغییر کاربری ساخته ایم، از نظر قانونی مشکلی برای تغییرکاربری این زمین نداریم.

نماینده مالکان مدرسه شاهد ۱۳ شیراز: این مکان را به صورت قانونی خریدیم
نامه مدیرکل وقت آموزش و پرورش فارس مبنی بر موافقت با ساخت مدرسه جدید توسط مالکان

پیش از این، مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس در رابطه با واگذاری مدرسه شاهد۱۳ شیراز به بخش خصوصی، گفته بود: فروش این مکان آموزشی بدون انجام تشریفات اداری و بدون اطلاع این اداره و همچنین بنیاد شهید استان رخ داده است و این اتفاق آموزش و پرورش را برای جابه جایی و انتقال دانش آموزان با مشکلات بسیاری رو به رو کرده است.
فرهاد اسماعیلی عنوان کرده بود که این مدرسه در حالی به فروش رسیده که بخشی از زمین آن در تملک بنیاد کوثر نبوده است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس در مصاحبه خود که ۳۰ تیرماه منتشر شد گفت که خریدار مراحل قانونی را برای خرید این زمین طی کرده است اما فروشنده زمین دولتی را بدون طی تشریفات اداری به بخش خصوصی واگذار کرده است.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha