کارنامه دولت در زلزله سی سخت درخشان است

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارنامه دولت پس از زلزله سی سخت برای رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان درخشان بوده است و در سریع ترین زمان ممکن رسیدگی به امور مردم زلزله زده در دستور کار مسئولان قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، حسین کلانتری روز یکشنبه نشست در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: تاکنون بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات برای نوسازی و تعمیر منازل و تاسیسات زلزله سی سخت به استان اختصاص یافته است.

وی افزود: از همان روزهای اولیه پس از زلزله دستگاه های ذیربط از هیچ تلاشی برای ایجاد زیرساخت ها و نوسازی منازل در سی سخت کوتاهی نکردند و همه مسئولان تا پیان زمان بازسازی سی سخت پای کارند.

کلانتری تاکید کرد: در بازسازی منازل زلزله زده سی سخت کارهای بزرگی صورت گرفته است یعنی به تناسب وضعیت موجود اقدامات خوبی صورت گرفته به گونه ای که بالای ۸۰ درصد منازل در مراحل تکمیل، بازسازی و تعمیر هستند.

وی تاکید کرد که اعتبارات اختصاص یافته به زلزله سی سخت باید در برای بازسازی شهر سی سخت و روستاهای اطراف آن هزینه شود و هزینه در بخش های دیگر خودداری شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: هم اینک ۲۸۵ میلیارد تومان اعتبار برای شهر زلزله زلزله زده سی سخت به استان ابلاغ شده که باید این اعتبارات بر اساس اولویت ها بین دستگاه های اجرایی توزیع شود.

کلانتری تاکید کرد: در حوزه کشاورزی، خشک شدن محصولات و تنش آبی، بازسازی و تعمیر مدارس باید توجه ویژه ای شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اعتبارات امسال استان ، تصریح کرد: اعتبارات استان نسبت به پارسال افزایش چشمگیری داشته به گونه ای که آمار از افزایش ۲۰۰ درصد بوجه حکایت می کند
وی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد جز اولین استان هایی بوده که کل اعتبارات تبصره ۱۶ را با تلاش مسئولان متولی صد در صد جذب کرده است و مقرر شده امسال به عنوان پاداش میزان آن را ۱۰۰ درصد افزایش دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: همچنین ۹۹ درصد اعتبار اسناد خزانه سال گذشته استان جذب شد و استان جزو استان‌های برتر در این خصوص محسوب می شود.

کلانتری تصریح کرد: همه مسئولان خادم مردم هستند و تا آخرین ساعات کار دولت برای خدمت به مردم پای کار هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه ‌و بویراحمد نیز گفت: برای اجرای طرح هادی در روستاهای استان در روزهای اخیر ۳۶ میلیارد تومان اعتبار به استان ابلاغ شده است.

علی شهابی نسب افزود: این اعتبارات بین ۹ شهرستان در استان توزیع شده و ملاک توزیع این اعتبارات روستاهای بالای ۲۰ خانوار است.

وی ابراز داشت: حدود ۷۲۳ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که طرح هادی این روستاها عمدتا مطالعه شده اند و طرح هادی نزدیک به ۱۰۶ روستای دیگر نیاز به بازنگری دارند.

شهابی نسب ادامه داد: حدود ۵۰ میلیارد تومان اعبار در سال جاری با پیگیری های استاندار، نمایندگان استان و سازمان برنامه و بودجه برای پروژه های مهم استان از جمله پل چهارم بشار، سد کوهبرد، پارک امید، ورودی های دهدشت و ... اختصاص یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha