۱۱ مرداد ۱۴۰۰، ۹:۴۸
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 84423513
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تلاش برای برطرف کردن کمبود مرغ در بازار بوشهر ادامه دارد

بوشهر-ایرنا- مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با تدابیر پیش بینی شده تلاش برای برطرف کردن مشکل کمبود مرغ در بازار این استان ادامه دارد.

احمد جهانگیرلو روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا  افزود:  کاهش ۵۰ درصدی کشتار و حمل مرغ‌‎های کشتار شده استان بوشهر به استان‏‌های همجوار منجر به کمیاب شدن مرغ در بازار این استان شد.

وی بیان کرد: هر کیلوگرم گوشت مرغ در استان بوشهر با قیمت ۲۶ هزار و ۷۰۰ تومان به دست مصرف کننده می‌رسید اما در استان‌های همجوار نرخ آن تا ۴۰ هزار تومان نیز افزایش یافت که این اختلاف قیمت باعث شد مرغ‌داران این استان محصول خود را به استان‏‌های دیگر بفرستند.

جهانگیرلو اظهار داشت: اکنون حمل مرغ از استان بوشهر به مقصد استان‌های همسایه ممنوع شده است و در صورت اقدام در این زمینه از سوی پلیس امنیت اقتصادی با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی یادآور شد: تا یک هفته پیش ۵۰ تا ۶۰ تن مرغ بیش از نیاز استان بوشهر کشتار و مشکلی برای خروج آن از این استان وجود نداشت و کمبودی در بازار به وجود نمی‌آمد، اما باتوجه به گرما، کاهش جوجه‌ریزی و افزایش تلفات، بازار مرغ این استان با کمبود روبرو شد.

جهانگیر لو افزود: روز گذشته ۷۸ تن مرغ در استان بوشهر کشتار شد که بزودی با توزیع در بین واحدهای عرضه نیاز هم استانی ها به صورت کامل برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: درباره تعین  قیمت مصوب مرغ در بازار بزودی در نشست هم اندیشی بین سازمان های صنعت، معدن و جهاد کشاورزی تصمیم گیری خواهد شد و به گفته معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت تا اطلاع ثانوی هر گونه افزایش قیمت نسبت به نرخ مصوب، غیرقانونی است و با متخلفان برخورد قانونی می‏ شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha