۱۱ مرداد و آخرین اخبار کرونایی استان ها

۱۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۰۰
کد خبر: 84424100
۱۱ مرداد و آخرین اخبار کرونایی استان ها

استانها-ایرنا- بیش از یکسال و نیم از اعلام رسمی ورود کرونا به ایران می‌گذرد و در زمان حاضر خبرهای نه چندان مطلوبی از حیث مبتلایان و فوت شدگان ناشی از ابتلا به این ویروس به گوش می رسد. اگر تا همین چند وقت پیش ۲ هفته طول می‌کشید تا علایم کرونا در بدن مبتلا بروز کند الان به کمتر از ۲۰ ثانیه رسیده است.

امروز پیر حسین کولیوند، رییس سازمان اورژانس کشور می‌گفت: تعداد بیمارانی که بستری شده بیشتر از کسانی است که ترخیص می‌شوند یعنی ورودی بیمارستان ها بیشتر از خروجی است که یک مقدار نگران کننده است. همچنین با توجه به اینکه در پیک جدید کرونا قرار گرفته ایم ماموریت های اورژانس به ٢ و نیم تا سه برابر افزایش یافته است.

فقط رییس اورژانس نیست که وضعیت کرونا در کشور از جمله بیمارستان ها را نگران کننده می داند اتفاقا برای روز دوشنبه از استان ها خبرهایی هم منتشر شد که این گفته رییس اورژانس کشور را تایید کرد. مثلا دکتر محمد مهرتک رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی خلخال گفت: با افزایش شمار مبتلایان به کرونا ، محدودیت جا برای بستری بیش از تعداد اعلام شده در تنها بیمارستان شهرستان وجود دارد.

مهرتک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ابراز نگرانی از سیر صعودی بستری‌های کرونا در بیمارستان امام خمینی (ره) خلخال بیان کرد: در حالی که قبل از موج پنج کرونا تعداد بستری‌ها در این مرکز درمانی سه نفر بود با خیز پنجم بیماری کووید ۱۹ این آمار  به ۲۶ نفر رسیده و شمار مراجعان سرپایی کرونا به این مرکز درمانی نیز به میانگین ۶۰ نفر رسیده است.

۱۲ مرداد و آخرین اخبار کرونایی استان ها

نگرانی از افزایش روند مراجعه بیماران به مراکز درمانی اهواز

امروز همچنین از قول دبیر شورای سلامت اهواز این خبر را داشتیم که با توجه به شرایط موجود ،اهواز به سمت افزایش مراجعه بیماران کرونایی به مراکز درمانی پیش می‌رود لذا باید هشدارها را جدی گرفت و از برگزاری نشست‌های خانوادگی پرهیز کرد.

دکتر مهران احمدی بلوطکی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: شاید تا ۲ هفته قبل آمار روزانه مراجعه بیماران کرونایی به مراکز منتخب اهواز ۲۰۰ نفر بود اما اکنون این رقم اکنون به بالای یک هزار نفر رسیده ضمن اینکه تست ۵۰ درصد این افراد مثبت است یعنی روزانه حدود ۶۰۰ بیمار در اهواز شناسایی می شوند.

وی این را هم بیان کرد که در طول یک سال و نیم که از اپیدمی کرونا می گذرد آمار بیماران پنج ماه اول سال جاری در غرب اهواز با تعداد بیماران سال اول بیماری برابری می‌کند که این موضوع نشان از قدرت سرایت سوش های جدید بیماری دارد.

بلوطکی افزود: از ابتدای شیوع تاکنون حدود ۴۵ هزار بیمار در غرب اهواز شناسایی شده اند که حدود ۲۲ هزار نفر از این تعداد مربوط به پنج ماهه اول امسال بوده و طبق آمار هر چه جلوتر می رویم جهش بیماری و سرعت انتشار ویروس بیشتر شده است.

۱۲ مرداد و آخرین اخبار کرونایی استان ها

ظرفیت بیمارستان‌های اردبیل در پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شد

استاندار اردبیل نیز گفت:آمار بیماران کرونا روز به روز افزایش یافته و هم اکنون ظرفیت بیمارستان‌های اردبیل در پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده است.

اکبر بهنامجو روز دوشنبه در جلسه شورای اداری با بیان اینکه شرایط بحرانی کرونایی در انتظار استان اردبیل است افزود:خیز جدید کرونا در استان شروع شده و افراد بستری در بیمارستان‌ها در طول یک هفته اخیر در حال افزایش بوده است.

وی اظهار کرد: انتظار ما از شهروندان رعایت همه‌جانبه پروتکل‌های بهداشتی و استفاده مداوم از ماسک است و باید  فرهنگ‌سازی‌ استفاده از ماسک در استان مورد  توجه واقع شود تا بتوان این ویروس را هرچه سریع‌تر مهار کرد.

کمبودهای درمان بیماران کرونایی در مشهد مرتفع شد

خبرها از مشهد حاکی است که اوضاع این خطه از کشور در خصوص خدمات سلامت و مقابله با کرونا چندان مساعد نیست اما امروز قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: اکنون بسیاری از کمبودهایی که دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه تجهیزات پزشکی و دستگاه‌های کمک تنفسی و اکسیژن ساز داشته، مرتفع شده است.

جان بابایی در حاشیه جلسه با مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت وگو با خبرنگاران افزود: با توجه به مدیریت مناسب بیماران بستری و موقت و استفاده از ظرفیت مراکز درمانی در مشهد، اکنون مشکلی در  این زمینه وجود ندارد و مردم نگرانی در این حوزه نداشته باشند.
وی تصریح کرد: با وجود  افزایش چشمگیر بیماران سرپایی و بستری در مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه، خوشبختانه مدیریت مناسبی در این حوزه صورت گرفته و از تمام ظرفیت ها برای خدمات رسانی به بیماران استفاده می شود. 
معاون وزیر بهداشت در ادامه گفت: عملیات احداث بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی امداد و نجات مشهد در حال اتمام است و بزودی پس از تجهیز به بهره برداری خواهد رسید. 

اگر بخواهیم از مناطق دیگر خبر داشته باشیم امروز خبر رسیده است که سمنان چهارمین استان با بالاترین میزان موارد مثبت کرونا معرفی شده است و ظرفیت بیمارستان فریدونکنار تکمیل  است .همچنین  جنوب غرب خوزستان در آستانه فاجعه کرونا قرار دارد .
 

۱۲ مرداد و آخرین اخبار کرونایی استان ها

اگر بخواهیم فقط تیترها را از مبتلایان و فوتی های کرونا برای امروز داشته باشیم می توان به این عناوین اشاره کنیم و ثابت کنیم که اوضاع چندان مساعد نیست وباید کاری بیشتر از گذشته انجام داد. شماری از اخبار مربوطه عبارت است از :"شمار فوتی‌های کرونا در هرمزگان از مرز ۱۷۰۰ نفر گذشت"، "سه بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد جان باختند"، "قربانیان کرونا در کیش به ۳۱ نفر رسید"،" ۲۱۱بیمار بدحال آذربایجان‌غربی در بخش مراقبت‌های ویژه کرونا بستری هستند" و" ۱۳۰۰ تن از ماموران اورژانس تهران به کرونا مبتلا شده‌اند".

فوت ۲۴ نفر و بستری شدن ۱۵۳ بیمار کووید۱۹ در البرز، شناساییی ۸۷۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در لرستان ، جان باختن پنج بیمار کرونا در منطقه کاشان ، مبتلا شدن ۹۶هزار نفر در سیستان و بلوچستان به کرونا تا زمان حاضر، از مرز ۶۰۰ بستری روزانه کرونا در خراسان رضوی از جمله خبرهایی است که وضعیت امروز بخش هایی از ایران را در کرونا نشان می دهد. همچنین شناسایی ۳۷۵ ابتلای جدید کرونا در ایلام ، رشد ۸۰ درصدی بستری بیماران کرونایی در گلستان هم از دیگر خبرهای کرونایی امروز است .

گزارش های امروز هم نشان از وضعیت بد ابتلای هموطنان به کرونا در کشور را دارد. عناوین برخی گزارش های منتشر شده کرونایی امروز ایرنا بدین شرح است :

مخاطرات سویه کرونای دلتا در کودکان؛ بایدها و نبایدها

خیابان های شلوغ و بیمارستان های پرازدحام در البرز

قرنطینه خانگی یار دوازدهم تیم درمان گلستان در مصاف با کرونا

موج سواری کرونا بر امواج عادی‌انگاری در گیلان

خیز جدید کرونا با ویروس سرکش دلتا در خوزستان

"روزهای سیاه کرونا در هرمزگان با افزایش ۸۱ درصدی فوتی ها"،

بسیج همه امکانات در قم برای واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال

عزاداری های محرم در  روزهایی کرونایی

محرم نزدیک است و عاشقان حسینی دلشان برای عزاداری سرور و سالار شهیدان پر می کشد و چند روزی است که زمزمه های برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) به گوش می رسد اما مساله این است که چگونه باید مراسم محرم برگزار شود؟ امروز از جمله کسانی که در خصوص مراسم محرم صحبت کردند نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان بودند.

امروز  نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان از همگان خواست که در زمان اوج همه گیری کرونا با شدت بیشتری پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و گفت: برگزاری بسیاری از جلسات ضرورتی ندارد و نباید برگزار کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در دیدار با رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان افزود: البته برخی از جلسات ضرورت دارند و می توانیم حجمشان را کم کنیم و با تعداد کمتری برگزار کنیم نه اینکه بی تفاوت باشیم.

وی با اشاره به برخی گزارش های نگران کننده در زمینه کرونا تاکید کرد: تعداد مبتلایان زیاد شده؛ ویروس بی رحمانه تر حمله می کند و بهترین راه این است که پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم و هیچ علاجی هم نیست باید رعایت کنیم تا همه واکسینه شوند.

علیدادی سلیمانی تاکید کرد: مقام معظم رهبری چندین بار اعلام کردند که حرف ستاد کرونا حجت است به همین دلیل  بسیاری از آیین ها برگزار نشد، راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز قدس بعد جهانی دارد، اما شرایط ایجاب می کرد که برگزار نشود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه البته جریان مذهبی کشور در این دوران مظلوم واقع شده است، خاطرنشان کرد: هماهنگ ترین مجموعه در رابطه با ستاد کرونا جریان مذهبی کشور است، خیلی از برنامه ها تعطیل هستند؛ همین نمازجمعه چه وضعیتی دارد؟

وی با بیان اینکه مبارزه با کرونا در عرصه های دیگر کم شده است ادامه داد: در اخبار می بینیم که جلسات مرتب با همان حجم سابق برگزار می شود؛ ما از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی می خواهیم که با جدیت در زمینه مبارزه با کرونا تلاش و صبر کنند زیرا هرچه اوضاع بهتر شود، زودتر از شر این ویروس خلاص می شویم.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: وضعیت بیمارستان ها بد است، کادر درمان اذیت می شوند، تحت فشار هستند و درخواست داریم در هر پست و مسئولیتی در این زمینه تلاش کنید، جلسات را کم کنید، تعداد را کم کنید.

مراسم یوم العباس زنجان به دلیل کرونا همانند سال گذشته برگزار نمی‌شود

همچنین امروز اظهارات خدابخش مرادی نافچی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان را داریم که گفت: در محرم امسال نیز همانند سال گذشته مراسم‌های یوم‌العباس و یوم‌الزینب در استان برگزار نخواهد شد .

وی در عین حال این نکته را خاطرنشان کرد که  برگزاری مراسم ابا عبدالله در محرم امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله حداقل ۲ متری امکان پذیر است.به استناد مصوبه هفتاد و هفتمین جلسه ستاده ملی مدیریت کرونا مورخ ۲۶ تیر امسال مقرر شد همه دستورالعمل‌های بهداشتی سال گذشته برای برگزاری مراسم‌ در ایام محرم مبنای عمل قرار بگیرد و هیچ تغییری نکرده است.

 مجید شیرانی ، رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، امروز ظرفیت تخت‌های بیمارستانی بخش‌های کرونا در استان را ۷۰۰ تخت اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰۰ بیمار در این بخش‌ها بستری است. ضمن اینکه روند تعداد بیماران بستری در استان در حال افزایش است و چنانچه به همین شکل تداوم یابد تمامی ظرفیت بیمارستانی تکمیل شده و در پذیرش بیمار با مشکل مواجه خواهیم شد.

 هیچ موکبی در شهرستان دشتی بر پا نمی شود

کرونا در دشتی بوشهر هم فرماندار این منطقه را نگران کرده است چرا که عبدالله نادری، فرماندار دشتی گفته است: وضعیت شیوع کرونا در دشتی بسیار شدید و آژیر خطر در این شهرستان به صدا درآمده است. وضعیت حاد شیوع کرونا در شهرستان دشتی بسیار نگران کننده و شدید است و ظرفیت بیمارستان زینبیه خورموج تکمیل و پر شده‌است.

وی اضافه کرد: ساده انگاری بخش زیادی از جامعه باعث شده  وضعیت کرونایی در استان بوشهر و شهرستان دشتی به فاجعه بزرگ نزدیک کرده‌است.

فرماندار دشتی بیان کرد: با توجه به شیوع گسترده کرونا امسال ماه محرم و صفر هیچ موکبی در این شهرستان بر پا نخواهد شد و همه برنامه‌های مذهبی در این ماه ها باید بر اساس دستور العمل‌های ابلاغی و رعایت شیوه نامه‌های ستاد ملی کرونا  انجام ‌شود.
 

عادی سازی شرایط کرونایی حوزه سلامت را با چالش مواجه می‌کند

پرویز قزلباش، رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان معتقد است : عادی سازی شرایط کرونایی حوزه سلامت را با چالش مواجه می‌کند.

اوبا اعلام هشدار افزایش بیماری طی روزهای آینده گفت: در شرایط موجود روند عادی‌سازی بیماری در جامعه آسیب جبران ناپذیری به دنبال دارد و این موضوع مدیریت و حوزه سلامت استان را دچار چالش و آسیب جدی می‌کند.

وی، با اشاره به اینکه نمونه‌گیری در بخش بستری و سرپایی کرونایی های استان همچنان  ادامه دارد، یادآوری کرد: افزایش میزان تست‌های سریع، نشان‌دهنده چرخش بالا و طغیان ویروس کرونا در جامعه بوده و بطور طبیعی اثرات این حالت در روزها و هفته‌های آتی مشاهده خواهد شد.
 
به گفته قزلباش مرگ و میرها در استان، طی هفته های گذشته در حد صفر و یک  مورد گزارش شده و این در حالی است که فوتی‌ها در مراحل تبخیری بیماری است، بطوری که افزایش موارد سرپایی، افزایش بستری‌ها و در نهایت مرگ و میر را در روزها و هفته‌های آتی به دنبال دارد.  
 
وی  اضافه کرد: روند سرپایی و بستری بیماری کرونا در استان زنجان صعودی بوده و در این راستا این وضعیت در شهرستان‌های زنجان، طارم، سلطانیه، خدابنده و خرم‌دره افزایشی است.

از طرفی دیگر اظهارات فرماندار سیرجان را هم داریم که او هم عادی‌انگاری در شرایط شیوع ویروس کرونا در سیرجان را  یک معضل و مشکل بزرگ بیان کرده و  گفته است:این وضعیت، خطر مهلک و بزرگی برای سلامت مردم به شمار می‌رود و افزایش آمار کرونا در این شهرستان به دلیل عادی‌انگاری مردم است.

سهراب بهاالدینی اظهار داشت: متاسفانه برخی از شهروندان بدون توجه به حساسیت شرایط، اقدام به برگزاری مراسم و آیین‌های مختلف می‌کنند که این امر در شیوع بیماری کرونا موثر است. برگزاری آیین ترحیم و عروسی یکی از مهمترین  عوامل بسیار خطرناک در شیوع کرونا است که باید پلیس اماکن عمومی به این خانواده‌ها اجازه برگزاری این مراسم‌ را به هیچ عنوان ندهند.

بر اساس اعلام بهاالدینی ، ظرفیت تخت های بیمارستانی در سیرجان تکمیل شده و هم اکنون بیش از ۱۶۰ نفر در این شهرستان بستری هستند و ۱۸۰ بیمار کرونایی نیز داروی خود را از بیمارستان دریافت می کنند و در منزل مداوا می شوند.

فرماندار سیرجان گفت: تمام محدویت های کرونایی در سیرجان اعمال شده اما برخی شهروندان بدون توجه به حساسیت موضوع، اقدام به برگزاری آیین‌های مختلف کرده که این امر در شیوع بیماری کرونا موثر بوده است.

از محدودیت سخن به میان آمد اتفاقا در استانی مثل البرز خبر رسیده است که محدودیت تردد شبانه در این خطه در حال اجرا است. سرهنگ غلامعلی شرق، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز اعلام کرده است که با توجه به شیوع موج پنجم کرونا محدودیت تردد شبانه در این استان با جدیت اجرا می شود و شهروندان از تردد غیر ضروری در معابر شهری خودداری کنند.

به گفته این مقام انتظامی طبق کمیته ملی کرونا ، طرح منع تردد از ساعت ۲۲ تا سه بامداد در مناطق مختلف استان البرز، به صورت ویژه اجرایی  و رانندگان متخلف اعمال قانون می شوند.

جریمه ۲۷۹ دستگاه خودروی غیر بومی در خراسان رضوی

سرهنگ محمد قانعی نژاد ، جانشین رییس پلیس راه خراسان رضوی هم از جریمهمالکان ۲۷۹ دستگاه خودروی غیربومی در جاده‌های این استان خبرداد و اینکه رانندگان ٥٨٠ دستگاه خودروی غیربومی نیز دیروز از ورودی شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی خراسان رضوی بازگردانده شدند.

وی اضافه کرد: همچنین پلیس به رانندگان ٦٩٠ دستگاه خودروی غیربومی نیز تذکر داد.

خبرهایی از تزریق واکسن در کشور

برای روز ۱۲ مرداد خبرهایی متعددی از واکسینه شدن اقشار مختلف در شهرهای کشور منتشر شد که می توان به شکسته شدن رکورد تزریق واکسن کرونا در مهاباد اشاره کرد که به قول مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد کادر پزشکی در مناطق مختلف موفق به تزریق هزار و ۳۰۰ دُز واکسن در یک روز کاری شدند.

همچنین  براساس اعلام ساسان قربانی ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ۸۳ هزار و ۸۳۲ دٌز واکسن کرونا نیز در جنوب خوزستان تزریق شده است،

تعدادی از عناوین تزریق واکسن نیز به شرح زیر است:

۱۰۳ خبرنگار زنجانی در برابر ویروس کرونا واکسینه می‌شوند

واکسیناسیون اصحاب رسانه یزد از ۱۲ مردادماه آغاز می شود

واکسیناسیون کرونا خبرنگاران در خراسان جنوبی آغاز شد

واکسیناسیون بیش از سه هزار نفر از کارکنان شبکه بانکی کردستان آغاز شد

۴۳۰ نفر در مرکز تجمیعی هلال احمر قزوین واکسینه شدند

ثبت نام برای واکسیناسیون در پایگاه های بسیج استان همدان انجام می شود

روزانه بیش از ۹ هزار دُز واکسن کرونا در کردستان تزریق می‌شود

واکسیناسیون استادان دانشگاه در اصفهان آغاز شد

۲۱ هزار نفر از جمعیت عشایری لرستان علیه کرونا واکسینه می‌شوند

واکسن کرونا برای سه هزار و ۷۰۰ معلم بروجردی تزریق می‌شود

کرونا جان ۴۱۱ نفر دیگر را گرفت

 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد:‌ کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان ۴۱۱ نفر دیگر را گرفت. از دیروز تا امروز ۱۱ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۷ هزار و ۱۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که چهار هزار و ۳۱۷ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به سه میلیون و ۹۴۰ هزار و ۷۰۸ نفر رسید و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۱ هزار و ۴۰۷ نفر رسید، تا کنون سه میلیون  و ۴۰۴ هزار و ۵۳۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha