خیرین ۴۰ میلیارد ریال برای احداث بیمارستان سرپل‌ذهاب کمک کردند

کرمانشاه - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: برای احداث بیمارستان سرپل‌ذهاب تاکنون ۴۰ میلیارد ریال توسط خیرین نیکوکار هزینه شده و حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش ایرنا، دکتر محمودرضا مرادی روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی سازمان‌های مردم نهاد افزود: کمک‌های انساندوستانه خیرین بعد از زلزله نمود بیشتری پیدا کرد البته در زمانی که مردم استان کرمانشاه به کمک نیاز داشتند، تمام کشور به کمک آمدند.

وی اظهار کرد: حضور آنها هم از لحاظ مالی و هم روحی همه ما را تقویت کرد و حس همدلی و ایثاری که بین ما و هموطنانمان ایجاد شده بود غیر قابل توصیف است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: واقعیت این است که بعد اجتماعی و فرهنگی همدلی و کمک خیرین بیشتر از بعد اقتصادی آن است و خیلی اهمیت دارد که همه ما به فکر همنوع خود باشیم و در صورت امکان در کارهای خیر و عام المنفعه مشارکت کنیم.

وی تاکید کرد: فعالیت مجمع خیرین سلامت موجب می‌شود تا افراد نیک اندیش و خیر با اطمینان بیشتری اقدام به کمک در حوزه سلامت کنند.  

مرادی گفت: مهمترین مساله در کار خیر همدلی و مشارکت با هم است و همیشه باید به صورت تیمی کار کنیم، اگر همکاری و همدلی نباشد کار پیش نمی رود، بنابراین باید با هم هماهنگ باشیم.

وی اضافه کرد: در بحث خیرین نباید صرفا بهداشت و درمان را در نظر بگیریم، بلکه کمک به دانشجویان کم بضاعت و نیارمند را هم باید در نظر گرفت.

مدیر سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز گفت: در کشور ما سازمان‌های مردم نهاد و خیرین همیشه در کنار دولت هستند البته ارتقای سلامت و بهداشت هماهنگی و همدلی بیشتر در این زمینه را می‌طلبد.

دکتر مسعود قلعه سفیدی افزود: در بخش بهداشت و درمان، گروه‌های جهادی نظارت بسیار خوبی بر حسن اجرای نیات شرعی خیرین حوزه سلامت دارند.

وی اظهار کرد: هماهنگی در جهت بهره گیری از تمام امکانات و ظرفیت‌های دولتی و نهادهای عمومی و غیردولتی در مجمع خیرین سلامت این استان انجام شده است.

مدیر سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: در راستای تصویب طرح‌ها و پروژه‌های مشارکت مردمی در سطح دانشگاه پس از بررسی های صورت گرفته تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

وی تاکید کرد: برای تسریع در انجام امور بهتر است هرگونه ارتباط با خیرین حوزه سلامت پس از طرح موضوع و هماهنگی با دبیر شورای هماهنگی مشارکت ها مردمی دانشگاه صورت گیرد.

قلعه سفیدی گفت: میزان مشارکت مردمی از اسفند ۹۹ تاکنون بسیار قابل توجه است، از جمله این مشارکت ها می‌توان به تامین تجهیزات پزشکی و بهداشتی مورد نیاز واحدهای تابعه دانشگاه اشاره کرد.

وی اضافه کرد: احداث مراکز جامع سلامت ریزه وند و قره بلاغ اعظم در شهرستان سرپل ذهاب و پایگاه فوریت‌های پزشکی کمربندی شرقی کرمانشاه از دیگر طرح هایی است که با مشارکت خیرین حوزه سلامت استان اخیرا به بهره برداری رسیده است.  

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha