فراخوان دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) منتشر شد

مشهد- ایرنا- مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، فراخوان دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) را منتشر کرد.

بر اساس اعلام روز دوشنبه این مرکز، در دومین دوره این جشنواره تلاش شده است با هم‌اندیشی اصحاب رسانه، هیات‌های انتخاب و داوران دوره اول و همچنین بسیاری از صاحب‌نظران حوزه رسانه، بستر مشارکت بیشتر فعالان رسانه‌ای و عموم کاربران در دومین دوره جشنواره فراهم و به تبع آن، ظرفیت تازه‌ای برای شبکه‌سازی خادمان رسانه‌ای حضرت رضا(ع) ایجاد شود.

دبیرخانه این جشنواره نیز در دومین دوره برگزاری این رویداد، چهار هدف مهم را تعیین کرده که شامل شناسایی و شبکه‌سازی خادمان رسانه‌ای و تعامل بیشتر با تولید و توزیع‌کنندگان محتوای رسانه‌ای مرتبط با فرهنگ رضوی، تعمیم و گسترش تولیدات رسانه‌ای مرتبط با سیره رضوی در بستر رسانه‌های گوناگون به ویژه رسانه‌های نوین، شبکه‌سازی و حمایت از پدیدآورندگان آثار رسانه‌ای رضوی و عمق‌بخشی به محتوای رسانه‌ای مرتبط با سیره و معارف رضوی است.

همچنین محورهای موضوعی جشنواره شامل چهار بخش سیره رضوی، زائر و زیارت رضوی، وقف و نذر رضوی و خدمت رضوی است. توسعه بخش‌های جشنواره و ایجاد امکان ارزیابی آثار منتشر شده در رسانه‌های بین‌المللی نیز یکی از تغییرات عمده در دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) است.

در سیره رضوی، تبیین و بررسی نمودهای مختلف فرهنگ و آموزه‌های سیره امام رضا(ع) در محصولات رسانه‌ای با تأکید بر بررسی نسبت مفاهیم بنیادین و مسائل روز با آموزه‌های رضوی به ویژه در حوزه انقلاب اسلامی، جهاد، مقاومت، ایثار و شهادت، اخلاق و تعامل در محور زائر و زیارت رضوی، تبیین، تجلیل و نمایش آثار و برکات زیارت امام رضا (ع) در زائرانی که به اشکال مختلف حضوری و غیرحضوری با تأکید بر پویش جهانی چهارشنبه‌های امام رضایی و زائران غیرایرانی مورد نظر است.

در محور وقف و نذر رضوی نیز بررسی آثار و برکات موقوفات و نذور به ساحت مقدس امام رضا (ع) و ترویج سنت حسنه وقف و نذر در راستای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران و نیازمندان، به نام مبارک آن حضرت و در محور خدمت رضوی تبیین و بررسی مفهوم خدمت کریمانه در سیره رضوی و بررسی نمودهای عینی آن در عرصه‌های مختلف خدمات آستان قدس رضوی، در کنار ترویج خدمت کریمانه به نیازمندان به نام مبارک ثامن الحجج(ع) مورد نظر قرار گرفته است.

دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) شامل چهار بخش و محورهای مرتبط با آن شامل خبرنگاران مطبوعات و خبرگزاری‌ها است که در محورهای خبر، گزارش، مصاحبه، سرمقاله و یادداشت و همچنین بخش ویژه تیتر می توانند آثار خود را ارائه کنند.

بخش فعالان رسانه‌های صوتی و تصویری نیز با تمرکز بر تولیدات این رسانه‌ها با تأکید بر محتواهای تولید و پخش شده در رسانه ملی و شبکه‌های تلویزیونی برون مرزی و بین‌المللی برگزار می‌شود. در بخش رسانه‌های مجازی، توجه اصلی بر تولیدات کاربران در بستر فضای مجازی و در بخش عکس و گرافیگ عکس خبری، گرافیک و بخش ویژه اینفوگرافی است.

مراسم پایانی دومین دوره این جشنواره در خردادماه سال آینده برگزار خواهد شد و بر این اساس، اصحاب رسانه و عموم کاربران فضای مجازی تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ برای ارسال آثار فرصت خواهند داشت. علاقه مندان برای ثبت‌نام و اطلاعات تکمیلی به سایت mediafest.razavi.ir مراجعه نمایند.

در نخستین دوره برگزاری جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) ۹ هزار اثر از صاحبان رسانه های صوتی، تصویری و مجازی از ۲ هزار و ۵۰۰ فعال رسانه ای در کشور دریافت شد.

برگزیدگان نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) که به همت آستان قدس رضوی برگزار شد، ۳۱ تیرماه امسال در مراسمی با حضور تولیت آستان قدس و مسوولان ملی و استانی در مشهد معرفی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha