مطالعه عمیق، برنامه‌ریزی  و پشتکار رمز موفقیت در کنکور ۱۴۰۰

استان‌ها- ایرنا- نفرات برتر کنکور ۱۴۰۰ تمرکز بر مطالعه عمقی و برنامه ریزی را از رمز و رازهای موفقیت خود در بزرگترین ماراتن ورود به دانشگاه های کشور در شرایط سخت کرونایی دانستند.

به گزارش ایرنا ، نفرات برتر آزمون سراسری سال ۱۴۰۰، تمرکز بر کتاب‌های درسی،  مطالعه عمقی و جدی ، مدیریت زمان، غلبه اراده بر خواست‌های آنی، همراهی موثر خانواده و حمایت آنان در کنار اعتماد به نفس درست را از جمله رازهای موفقت خود در این ماراتن علمی برشمردند.

کنکور همانند سال گذشته با تمامی چالش های کرونایی برگزار شد و آن را به رزمایش و آزمونی برای ادامه روال عادی زندگی در شرایط کرونایی تبدیل کرد.

آذربایجان شرقی / رتبه اول و چهارم رشته علوم تجربی 

در آزمون ورودی امسال دانشگاه های سراسر کشور، نیما ابوالحسنی از شهر تبریز و آیناز مارالی از شهرستان جلفا در آذربایجان شرقی، به ترتیب موفق به کسب رتبه های اول و چهارم رشته علوم تجربی شدند تا علاوه بر نمایش توانمندی های علمی دانش آموزان استان، شادی مردم این خطه را سبب شوند.

نیما ابوالحسنی رتبه اول کنکور تجربی ۱۴۰۰ گفت: کنکور و کسب رتبه اول به هوش بالا نیاز ندارد بلکه یک فرد با هوش متوسط می‌تواند با سختکوشی و هدف‌گذاری به نتیجه برسد.

نفر برتر کنکور ۱۴۰۰ اضافه کرد: بنده از کلاس دهم استارت کنکور را زدم و از آن روزها تایمی را برای کنکور می‌خواندم به طوریکه ابتدا از ۵ ساعت شروع کردم و در نهایت به ۱۲ ساعت در روز می‌رسید. 

وی در مورد اثرات کرونا روی کنکور گفت: من آبان سال گذشته به کرونا مبتلا شدم ولی از نظر من نه تنها کرونا اثر منفی نداشت بلکه باعث شد تا با رقبای خود و کنکوری‌های ۱۴۰۰ در رشته خودم آشنا شوم زیرا قبل کرونا این شناخت در حد تبریز بود ولی در اثر کرونا و مسائل  تدریس آنلاین باعث شد تا با اکثر رقبای خود در سراسر کشور آشنا شوم. 

آیناز مارالی دارنده رتبه‌ چهارم کنکور علوم تجربی از روستای تاریخی «لیوارجان» شهرستان جلفا گفت: رتبه‌ی یکصد را در نظر گرفته بودم اما انتظار رتبه‌ی چهار را نداشتم. به گفته وی خانواده در موفقیت من بسیار تأثیرگذار بود و من کل موفقیت خود را مدیون همکاری آنها هستم چرا که تمام برنامه های زندگی خود را با مطالعه‌ی من تنظیم کرده بودند. 

در همین حال نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در پی موفقیت دانش‌آموزان استان در آزمون سراسری دانشگاه‌ها (کنکور)، ضمن تماس تلفنی و گفت و گوی جداگانه با هر یک از آنان، پیام تبریکی نیز در این باره صادر کرد.

استاندار آذربایجان شرقی نیز با صدور پیامی ضمن ابراز خوشحالی از کسب رتبه های برتر کنکور توسط دانش آموزان استان، این اتفاق را به آنان، خانواده هایشان و مردم این خطه تبریک گفت.

مطالعه عمیق، برنامه‌ریزی  و پشتکار رمز موفقیت در کنکور ۱۴۰۰

زنجان / رتبه اول و هفتم گروه علوم‌انسانی / رتبه اول گروه هنر  

۲ دانش‌آموز زنجانی و یک دانش‌آموز ابهری در کنکور سراسری امسال موفق به کسب رتبه‌های تک‌رقمی در سه گروه امتحانی شدند که رخدادی مهم طی سال‌های اخیر در این حوزه محسوب می‌شود.

در کنکور ۱۴۰۰ " سیدسپهر فرندی" از زنجان رتبه اول گروه هنر، " امیرمهدی زلفی" از ابهر رتبه اول گروه علوم‌انسانی و "سحر محمدی" از زنجان در جایگاه هفتم گروه  انسانی قرار گرفتند.  

رتبه اول گروه علوم‌انسانی کنکور سراسری امسال گفت: پشتکار، مقاومت و همراهی خانواده‌، از عوامل مهم موفقیت من در آزمون سراسری بود و هرگز تصور کسب چنین رتبه ای را نداشتم.

" امیرمهدی زلفی" دانش‌آموز ابهری افزود: برای رقابت در کنکور سراسری با برنامه وارد عمل شدم، بطوریکه در راستای هدف گذاری برای کسب رتبه ۲ رقمی تلاش می کردم.  

زلفی با اشاره به اینکه کسب این موفقیت برای خانواه ام نیز بسیار شگفت انگیز بود، افزود: این رخداد به من نشان داد که تلاش، کوشش و ممارست فراوان می تواند فرد را به هدف مورد نظرش نزدیک کند که این مهم نیز اتفاق افتاد.

این دانش آموز ابهری به دانش آموزان کنکوری توصیه کرد که برای دستیابی به موفقیت خود از هیچ تلاش و کوششی دست نکشند، چراکه این مولفه ها از استعداد نیز مهمتر بوده و می‌توان به هدف ترسیم شده دست یافت.

همچنین سحر محمدی  رتبه هفتم کنکور علوم انسانی گفت: تلاش و مطالعه مستمر و برنامه ای ثابت و مشخص روزانه از جمله عوامل موفقیت من در ماراتن کنکور و کسب این رتبه بوده است.

وی با اشاره به اینکه برای موفقیت در کنکور از مدتها پیش برنامه ریزی کرده بودم، افزود: بر این اساس برای رسیدن به هدف مورد نظر از اواخر آبان سال گذشته برنامه ریزی مطالعه ای خود را مبنا قرار دادم.

وی با بیان اینکه میانگین روزانه هشت تا ۱۱ ساعت مطالعه درسی داشتم، اضافه کرد: طی این مدت فقط در آزمون های آزمایشی و مشاوره شرکت و استفاده می کردم و کلاس خصوصی نداشتم.

استاندار زنجان در خصوص موفقیت‌های چشمگیر دانش‌آموزان زنجانی در کنکور سراسری امسال گفت: سه دانش‌آموز استان شامل ۲ نفر زنجانی و یک نفر ابهری در کنکور سراسری امسال موفق به کسب رتبه‌های تک‌رقمی در سه گروه امتحانی شدند که جای خوشحالی دارد و این پیروزی و موفقیت در تاریخ ماندگار است.

فتح الله حقیقی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص موفقیتهای دانش آموزان زنجانی در آزمون سراسری امسال با بیان اینکه این موفقیت ارزشمند نشان دهنده جایگاه و توان دانش آموزان زنجانی است که برای اولین بار در تاریخ ثبت شده است، افزود: از زمان فعالیت خود به عنوان استاندار در زنجان بحث تقویت آموزشی دانش آموزان برای قبولی در رشته ها و دانشگاه‌های خوب طراحی و برنامه ریزی شد.

مطالعه عمیق، برنامه‌ریزی  و پشتکار رمز موفقیت در کنکور ۱۴۰۰

کرمان /رتبه ۲ کنکور ریاضی 

محمد شایان شعبانی اهل شهر رفسنجان که رتبه دوم کشوری کنکور ریاضی و فنی ۱۴۰۰ را کسب کرده می‌گوید هرگز در کلاس تقویتی شرکت نکرده است.

وی اظهارداشت: اگرچه در چندنوع از آزمون های کنکور برای ارزیابی خودم شرکت داشتم تا با تنوع سوالات هم آشنا شوم اما در دوران تحصیل هرگز در کلاس تقویتی شرکت نکردم و همان دروس مدرسه را می خواندم.

شعبانی ۱۸ ساله نقش خانواده اش را نیز در این موفقیت بسیار مهم می داند و معتقد است که آرامش و محیطی که اعضای خانواده برای درس خواندن او فراهم کردند بسیار مهم بوده است.

رتبه دوم کنکور ریاضی می گوید که درس خواندن و مطالعه را بسیار دوست دارد و آرامش می گیرد؛ کسب رتبه تک رقمی و رتبه دوم کنکور ریاضی سبب خوشحالی اش شده و پس از ساعت ها درس خواندن در طول شبانه روز طی ماه های گذشته، اینک حس راحتی و آرامش دارد.

شعبانی از شرایطی که سبب این موفقیت شده بیشتر می گوید و اظهار می دارد: وقتی شنیدم رتبه ۲ کنکور را کسب کردم راحت شدم؛ درس خواندن را دوست دارم با قبولی در کنکور که استرس زاست الان حس راحتی به من دست داد، خصوصا امسال که با کرونا همراه بود و من توانستم با درس خواندن کرونا را مهار کنم.

مطالعه عمیق، برنامه‌ریزی  و پشتکار رمز موفقیت در کنکور ۱۴۰۰

اردبیل / رتبه دوم کنکور تجربی

پارسا فتحی رتبه دوم کنکور تجربی سال ۱۴۰۰ با بیان اینکه موفقیت در کنکور نتیجه تلاش چندین ساله‌اش می‌باشد، به دانش‌آموزان توصیه کرد که هرگز ناامید نشده و به تلاش خود ادامه دهند زیرا حتما روزی نتیجه تلاش خود را خواهند دید.

وی به تشریح علل موفقیت خود در آزمون کنکور پرداخته و بیان کرد: از دوره دوم متوسطه تلاش جدی و توام با برنامه‌ریزی خود را برای کنکور آغاز کردم و در این سال‌ها با تمام وجود برای موفقیت تلاش کرده‌ام.

این دانش‌آموز نخبه اردبیلی اضافه کرد: در کنار سخت‌کوشی و داشتن امید و انگیزه، هدفم این بود که در هر درس، کمترین اشکال را داشته باشم، خیلی به تراز و رتبه اولویت نمی‌دادم، فکر کردن به این مسائل آرامش را از بین می‌برد، سعی می‌کردم به حاشیه‌ها فکر نکنم و تمرکزم بر یادگیری باشد، وظیفه‌ام را دانسته و تلاش می‌کردم به برنامه‌ریزی‌ام پایبند باشم و از درس‌خواندن لذت ببرم، باید به کتاب درسی و مطالبی که برای کنکور مهم هستند، اکتفا کنیم، نباید اجازه بدهیم در این مسیر، حاشیه‌ها ما را سرگرم کنند.

او تلاش و کوشش و تحصیل با برنامه را از جمله رموز موفقیت خود ذکر کرده و افزود: به دوستان و همسالان خود توصیه می‌کنم که هرگز نا امید نشده و دست از تلاش برندارند و این را بدانند که کوچک‌ترین تلاش و زحمت آنها دیر یا زود نتیجه داده و آنها موفق خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در استان و استاندار اردبیل در پیام های جداگانه ای کسب رتبه دوم کنکور تجربی سال ۱۴۰۰ توسط پارسا فتحی دانش اموز اردبیلی را تبریک گفتند.

مطالعه عمیق، برنامه‌ریزی  و پشتکار رمز موفقیت در کنکور ۱۴۰۰

ارومیه / رتبه یک کنکور زبان خارجی

رتبه یک کنکور سراسری در رشته زبان‌های خارجی گفت: اراده و اعتماد به نفس لازمه موفقیت بوده و اتکا به توانمندی های فردی و ظرفیت های دبیران مدرسه زمینه ساز و عامل موفقیت من در کنکور بوده است.

امیرحسین زرندی با بیان اینکه همزمان موفق به کسب رتبه ۱۳۷ رشته علوم تجربی نیز شده است، بیان کرد: خانواده، دلگرمی و حمایت آنان نیز مهمترین نقش را در این زمینه داشته است.

وی بیان کرد: تمایلی به حضور در کلاسهای کنکور نداشتم و برای رفع اشکال چندین جلسه از راهنمایی و تدریس معلمان خود مدرسه بهره مند شدم.

وی با بیان اینکه روزانه هشت ساعت مطالعه مستمر داشته، ادامه داد: دانش آموزان نباید برای رسیدن به هدف نا امید شوند و پشتکار لازمه موفقیت در هر کاری است.

مطالعه عمیق، برنامه‌ریزی  و پشتکار رمز موفقیت در کنکور ۱۴۰۰

خراسان رضوی / پنج عنوان برتر در کنکور ۱۴۰۰ 

 پنج دانش‌آموز خراسان رضوی موفق به کسب رتبه‌های برتر آزمون سراسری ورود به دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور در سال ۱۴۰۰ شدند.

قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود:براساس اعلام سازمان سنجش، "سحر درودگر" از تربت‌حیدریه رتبه ۲ گروه زبان‌های خارجی و "پارسا نوروزی نژاد" از شهرستان سبزوار رتبه چهار گروه علوم ریاضی و فنی را کسب کردند.

وی ادامه داد: همچنین ۲ دانش آموز مشهدی به نامهای "ترانه خسروجردی"و "دانیال غریب" به ترتیب رتبه های ۶ و ۱۰ گروه علوم ریاضی و فنی و "حسین ملکی پور" از نیشابور رتبه ۶ گروه علوم انسانی را کسب کردند.

استان مرکزی / رتبه پنجم گروه آزمایشی ریاضی و فیریک

چهره درخشان اراکی و دارنده رتبه پنجم گروه آزمایشی ریاضی و فیریک آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ گفت: داوطلبان کنکور سال آینده زمان و بازدهی مطالعات خود را با مدیریت صحیح بالا ببرند.

امیر مهدی میقانی و محمد اسماعیلی ۲ داوطلب اراکی شرکت کننده در آزمون سراسری ۱۴۰۰ در گروه ریاضی و فیزیک به ترتیب رتبه‌های پنجم و سوم این گروه را از آن خود کردند.

«امیر مهدی میقانی» افزود: زمان ثابت و افزایش بازده مطالعات از جمله مهمترین عامل موفقیت اینحانب در کنکور سراسری سال جاری بود و به داوطلبان کنکور سال آینده توصیه می کنم برای افزایش موفقیت با مدیریت صحیح بازده مطالعات خود را افزایش دهند.

دارنده رتبه پنجم آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ زمان مطالعه ۹ ساعت در روز را از جمله عوامل موفقیت خود در کنکور سال جاری عنوان کرد و گفت: مطالعات اینجانب برای حضور در آزمون سراسری سال جاری متفاوت بود و برای حضور در آزمون سراسری علاوه بر مطالعه کتاب‌های درسی کتاب‌های فوق درسی را نیز مطالعه کرده‌ام.

استان البرز / رتبه تک رقمی در گروه آزمایشی هنر

امسال نیز همانند سال گذشته دانش آموزان البرز در گروه آزمایشی هنر و زبان  سه رتبه تک رقمی را به خود اختصاص دادند.

آرینا رضایی از دبیرستان حضرت مریم (س) آموزش و پرورش ناحیه چهارکرج که موفق به کسب رتبه تک رقمی در گروه آزمایشی هنر درکنکور سراسری ۱۴۰۰ شده است، گفت: برای رسیدن به موفقیت درکنکور تلاش زیادی کرده است و کسب رتبه تک رقمی را حتی درخواب برای خود تصور نمی کرده که با پشتکار به آن دست یافت.

وی با بیان اینکه حمایت خانواده و معلمان برای رسیدن به موفقیت مهم است، تصریح کرد: معتقدم که فضای مجازی جای مدرسه را نمی‌گیرد اما با همت بالایی که در معلمان وجود دارد بسیار کمک کننده بود.

رضایی بیان داشت: همراهی موثر خانواده و حمایت آنان در کنار اعتماد به نفس درست، مهمترین عامل موفقیت من در کنکور سراسری امسال بود.

وی ادامه داد: فکر کردن به رتبه خوب و داشتن هدف یکی از گام های مهم اولیه در مسیر موفقیت است و دانش آموزان باید به توانایی های خودشان اعتماد داشته باشند.

دانش آموز موفق البرزی در کنکور سراسری ۱۴۰۰ رمز موفقیت خود را پشتکار و پیروزی اراده بر خواست‌های آنی ذکر کرد.

گیلان / رتبه چهارم کشوری در رشته هنر 

می سا شفیع پور فومنی دانش آموز گیلانی در کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ در رشته هنر رتبه چهارم کشوری را به خود اختصاص داد.

دارنده رتبه چهارم در کنکور رشته هنر بیان داشت: برای رسیدن به این موفقیت، روزانه حدود ۱۴ساعت مطالعه می‌کرد.

 وی حمایت‌ های پدر و مادرش در این کامیابی، بسیار موثر می داند و می گوید: علاقمندم که در رشته سینما ادامه تحصیل دهم.

یزد/ رتبه سوم علوم انسانی 

دارنده رتبه سوم آزمون سراسری در رشته علوم انسانی گفت: توکل بر خدا، پیوستگی در مطالعه و برنامه ریزی در دروس، عامل موفقیت من در آزمون سراسری بود.امیر حسین جلالی حمایت خانواده را دیگر عامل موفقیت خود در کنکور و کسب این رتبه عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه برای موفقیت از مدتها پیش برنامه ریزی کرده بودم، افزود: بر این اساس برای رسیدن به هدف مورد نظر از سال دهم برنامه ریزی کرده بودم اما بطور جدی از سال ۱۱ برای رسیدن به هدفم تلاش کردم. 

وی با بیان اینکه بطور میانگین روزانه هشت تا ۱۰ ساعت مطالعه درسی داشتم، اضافه کرد: طی این مدت فقط در آزمون های آزمایشی و از کتاب‌های کمک درسی  استفاده می کردم و در هیچ  کلاس خصوصی شرکت نکردم. 

جلالی به دانش آموزان توصیه کرد: با آرامش و به دور از استرس و اضطراب درس خود را بخوانند تا موفق شوند همچنین مطالعه مفهومی را فراموش نکنند. 

مطالعه عمیق، برنامه‌ریزی  و پشتکار رمز موفقیت در کنکور ۱۴۰۰

اصفهان / ۴ رتبه تک رقمی کنکور 

 چهار نفر از دانش‌آموزان استان اصفهان که با اعلام نتایج آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها موفق به کسب رتبه‌های تک رقمی و برتر شدند مهمترین عامل موفقیت خود را تلاش برای دستیابی به هدف دانستند و تاکید کردند که کلاس‌های کنکور تضمینی برای موفقیت در این آزمون نیست.

محمدجواد احمدپور رتبه هفت رشته ریاضی و فنی، آوا فاضلی رتبه ۹ رشته علوم‌تجربی، دانیال منتظری رتبه پنج رشته زبان و محمد جواد مهدیان رتبه سه رشته علوم‌انسانی را در کنکور سراسری ۱۴۰۰ کسب کردند.

رتبه پنج رشته زبان انگلیسی در کنکور سراسری از شهر اصفهان با اشاره به تلاش بسیار خود برای موفقیت و قبولی در کنکور گفت: بیشترین همت خود را در ۲ سال اخیر برغم غیرحضوری شدن کلاس‌های درس بر مبنای مطالعه عمیق و جدی بنا نهادم.

دانیال منتظری با اشاره به اینکه به موسیقی در رشته پیانو و ورزش در رشته بسکتبال بسیار علاقه‌مند است گفت: در این مدت سعی کردم، بخش بسیاری از اوقات خود را  از کلاسهای هنری و ورزشی به سمت مطالعه درسی متمرکز کنم.

دارنده رتبه تک رقمی کنکور سراسری در رشته زبان انگلیسی به دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم توصیه کرد که تنها به حضور در کلاس‌های کنکور و تقویتی اتکا نکنند زیرا مهمترین عامل موفقیت در هر عرصه‌ای بویژه قبولی کنکور، همت و پشتکار فردی است.

رتبه ۹ کنکور سراسری در رشته علوم تجربی از شهر اصفهان، مهمترین عامل موفقیت خود را در این آزمون علمی، مدیریت زمان در فضای حقیقی و مجازی عنوان کرد و گفت: اگر دانش‌آموزان مسیر را به درستی انتخاب کنند می‌توانند شرایط را به نفع خود برنامه‌ریزی کنند.

آوا فاضلی با بیان اینکه در هیچ کلاس کنکور به‌صورت جدی حضور نیافته است گفت: تنها در سایه حمایت کامل و جامع خانواده و  پدر و مادرم توانستم در یکسال اخیر بطور کامل بر مطالعه دروس عمومی و تخصصی خود تمرکز کنم.

دارنده رتبه تک رقمی در رشته علوم تجربی افزود: از سال گذشته ساعات مطالعه خود را از حدود هشت ساعت به ۲ برابر افزایش دادم و در این مدت با توجه به محدودیت کرونا در رفتن به مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی، بیشترین همت خود را بر درس خواندن نهادم.

رتبه سوم رشته علوم انسانی در کنکور سراسری از شهرستان شاهین‌شهر و میمه با رد ادعای برخی از خانواده‌ها و دانش‌آموزان که باید بیشترین وقت را برای قبولی در کنکور در کلاس‌های تقویتی و با بهره‌گیری از مشاوران بپردازند گفت: تنها عاملی که من را در این مسیر موفق کرد تلاش زیاد برای افزایش معلومات علمی در سایه امکانات کم بود.

محمد جواد مهدیان با بیان اینکه دوران تحصیل متوسطه خود را در مدرسه شبانه سپری کرده است افزود: غیرحضوری شدن آموزش‌ها کمک شایانی به من و بسیاری از دانش‌آموزان کرد که بیشترین وقت خود را بدون اتلاف وقت در مدرسه به مطالعه و درس خواندن بپردازم.

دارنده رتبه تک رقمی در رشته علوم انسانی افزود: دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم باید از همان کلاس دهم بخش اعظمی از وقت خود را به مطالعه عمیق دروس خود بپردازند و تنها به رفتن به کلاس‌های کنکور و داشتن مشاور درسی اکتفا نکننند.

وی که به تحصیل در رشته حقوق علاقه‌مند است گفت: قصد دارم در این رشته در دانشگاه تهران تحصیل کنم و بتوانم برای مردم جامعه خود مفید واقع شوم.

رتبه هفت رشته ریاضی و فنی از اصفهان گفت: شرایط و وضعیتی که در این ۲ سال اخیر بواسطه شیوع کرونا در کشور ایجاد شد از یک سو مشکلاتی را در شیوه آموزش حضوری ایجاد کرد ولی از سوی دیگر آنلاین (برخط) شدن آموزش‌ها موجب افزایش زمان و فرصت مطالعه برای دانش‌آموزان شد.

 محمد جواد احمدپور افزود: شرکت در کلاس‌های کنکور هیچ تضمینی برای قبولی فرد در کنکور سراسری ندارد به‌ویژه اگر دانش‌آموزان تنها به حضور در این کلاس‌ها اکتفا کنند و از برنامه‌ریزی شخصی برای خود غافل باشند.


سنندج / رتبه هفت زبان و ۱۱ علوم تجربی 

"پارسا محمدی‎‌نژاد" دانش‌آموز سقزی در کنکور ۱۴۰۰ در ۲ رشته تجربی و زبان شرکت کرد و با پشتکار و سخت کوشی خود توانست رتبه هفت زبان و رتبه ۱۱ رشته علوم تجربی را کسب کند.

این رتبه برتر کنکور اظهار داشت: با لطف خدا و همت والدین و یاری دبیران و اساتید توانستم در کنکور امسال رتبه هفت زبان و رتبه ۱۱ تجربی را بدست آورم و این موفقیت را مدیون کسانی هستم که من را در این راه دشوار کمک کردند.

وی به مدت زمان مطالعه برای کنکور ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: ساعت مطالعه از فردی به فرد دیگر متفاوت است و هر دانش آموزی ساعت مطالعه مشخصی دارد که می تواند با پشتکار و تلاش به موفقیت برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha