اختتامیه سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی و اعطای نشان سیلک در کاشان برگزار شد

کاشان - ایرنا - آیین اختتامیه دومین سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی و رونمایی از سردیس ۲۹ سردار شهید کاشان به همراه اعطای نشان سیلک و بهره‌برداری از تالار شهر با حضور استاندار اصفهان در قالب سی و نهمین هفته چلچراغ تـوسعه شهرداری این شهر برگزار شد.

به گزارش ایرنا، استاندار اصفهان در این آیین که سه‌شنبه شب با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در محوطه روباز تالار شهر کاشان برگزار شد داشتن یکهزار و ۷۰۰ شهید کاشان و خانواده شهیدان معظم از جمله سردار شهید علی فارسی را ظرفیتی افتخارآمیز برای کاشان دانست و گفت: این سردار شهید در جهاد کشاورزی خدمات شایانی برای میهن در آبادان داشت.

عباس رضایی همچنین با اشاره به شدت شیوع کرونا در سراسر ایران افزود: وضعیت کرونا و رعایت‌ شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کشور، استان و کاشان خوب نیست.

وی با تاکید بر حفظ سلامتی و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی افزود: به خاطر سلامتی همگان خواهش، التماس و استدعا میکند مردم کاشان که عنوان دارالمومنین دارد و الگو بودن آن انتظار است به احترام شهیدان کاشان و پدران و مادران آنان که مدیون ایثارشان هستیم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

ارج نهادن دولت‌ها زیر لوای انقلاب اسلامی

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان نیز با اشاره به تنفیذ حکم رییس جمهوری در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی و سران قوا گفت: مجموعه مدیریت در لوای انقلاب اسلامی یک هیات متصله با فراهم کردن زمینه رشد و تعالی  از گذشتگان به آیندگان در ایجاد زیرساخت‌ها و طعم شیرین آن روی سفره مردم و جدا دانستن دوره‌ای از دوره دیگر جفا است، چرا که تمامی آن با محوریت نظام انقلاب اسلامی و ولایت زیبا است.

اختتامیه سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی و اعطای نشان سیلک در کاشان برگزار شد

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی افزود: نباید دولت قبل و جدید را جدا از یکدیگر دانست، بلکه همه فرزند این نظام هستند.

وی، نیروهای کیفی و کارآمد را در مقام مشاوره سرمایه آینده از فراز و نشیب، طرح و تجربه این نظام الهی دانست و افزود: در صورتی که شورای جدید، شورای قبلی را سرمایه و فرصت بداند و قدر بشناسد به طور حتم پایان خدمت نخواهد بود، چرا که تمامی دوره‌ها به هم پیوسته و نه از هم گسسته است.

افتتاح تالار شهر از معدود سالن‌های پیشرفته استان و کشور

شهردار کاشان نیز ساخت تالار شهر با زیربنای ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع شامل فضای آمفی تئاتر، لابی، گالری، اتاق گریم و اتاق ساخت دکور را به عنوان یکی از طرح‌های مهم مدیریت شهری در زمینه تامین زیرساخت‌های فرهنگی برشمرد و گفت: این تالار با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان و ظرفیت ۶۲۴ نفر در راستای افزایش سرانه فرهنگی و میزبانی جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان ساخته شد.

سعید ابریشمی‌راد با اشاره به اینکه سازه تالار شهر از دوره قبل وجود داشت، افزود: این تالار با اعمال تغییرات کلی در نما، سازه، معماری، فضای داخلی و دکوراتیو در ۱۴ ماه ساخته شد.

وی خاطر نشان کرد: تالار شهر کاشان از معدود سالن‌های استان و کشور با سِن استاندارد اجرای نمایش، امکان برگزاری سمفونی، اجرای کنسرت‌های کلاسیک موسیقی و دارای سامانه صوتی و تصویری بسیار پیشرفته در حد مطللوب برای مردم شهر و هنرمندان است.

شهردار کاشان درباره اعطای نشان سیلک نیز با تاکید بر اینکه قدرشناسی در مدیریت شهری از نشانه‌های توسعه یافتگی و تقویت امید به آینده در جوامع بشری است، ادامه داد: قدرشناسی یک مسوولیت اجتماعی برای افراد جامعه با پیامدهای زیبا و مختلف آن به ویژه در زمان حیات بزرگان محسوب می‌شود.

وی، قدرشناسی را عامل تقویت روحیه مثبت اندیشی در انسان‌ها دانست و اضافه کرد: لازمه یک جامعه پویا و موفق، جامعه مثبت اندیش، مشارکت جو و امیدوار به آینده است.

اعطای نشان شهروندی سیلک

اختتامیه سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی و اعطای نشان سیلک در کاشان برگزار شد

ابریشمی‌راد، طرح اعطای نشان شهروندی سیلک از سال ۹۸ و دلیل تاخیر در برگزاری آن تاکنون را محدویت‌های کرونایی اعلام کرد و گفت: برای این طرح آیین‌نامه مشخص و یک ساختار مدون با بهره‌گیری از کارشناسان، استادان و بزرگان شهر، تشکیل کمیته‌های پالایش هیات انتخاب و استعلام از نهادهای مختلف اداره‌های ورزش و جوانان،آموزش و پرورش، فرهنگ و  ارشاد اسلامی، صنعت و معدن، دانشگاه‌ها، بنیاد شهید، شورای هنر، اتاق بازرگانی و دیگر نهادهای مرتبط در شناسایی افراد نام‌آور تدوین شد.

به گفته وی، چندین مرحله معرفی و استعلام ۴۰ نفر از افتخارآفرینان در مقیاس‌های بین‌المللی، ملی و منطقه‌ای به دفتر دبیرخانه اعطای نشان سیلک انجام شد تا هر سال سه نفر برای دریافت نشان افتخار سیلک معرفی شوند.

شهردار کاشان با بیان اینکه سالانه نشان سیلک و لوح زرین توسعه به سه نفر اعطا خواهد شد، اضافه کرد: هر سال قرار است از بین افرادی که در راستای توسعه، عمران و آبادانی کاشان نیز اقدام‌های ارزنده و موثری کردند در قالب اعطای لوح زرین توسعه، ساخت سردیس آنان و نصب آن در معابر شهر به نیکویی یاد شود.

رونمایی از سردیس سرداران شهید

ابریشمی‌راد، اعطای نشان سیلک را گامی در راستای گسترش روحیه قدرشناسی در جامعه دانست و گفت: ساخت سردیس سرداران شهید و رونمایی در هفته مفاخر و مشاهیر از آن نیز قدمی در راه معرفی شهیدان به عنوان بالاترین دارایی، شان و سرمایه این مملکت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که جان خود را برای آسایش و امنیت ما فدا کردند.

وی با یادآوری نصب سردیس ۲۹ سردار شهید کاشان در بلوار ورودی پارک بزرگ الهیه افزود: مشاهده این سردیس‌ها در پارک امنیت و آسایش امروز ما و فرزندانمان را مرهون خون و میراث گرانبهای سپرده شده آنان تداعی می‌کند.

شهردار کاشان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شهرداری را در دوران بسیار پرالتهاب، روزهای بسیار سخت مشکلات اقتصادی، تحریم‌های ناجوانمردانه بین‌المللی، بی‌ثباتی بازار کرونا و هر اتفاق آزاردهنده و لطمه زننده تحویل گرفت، اظهار داشت: شهرداری با وجود تمامی این مشکلات ارکان مدیریت شهری را با اراده آهنین، حمایت مردم، شورا، فرمانداری و سایر دستگاه‌ها و نهادها حفظ کرد.

اختتامیه سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی و اعطای نشان سیلک در کاشان برگزار شد

ابریشمی‌راد خاطر نشان کرد: شهرداری کاشان دارای کارنامه موفق در همه شاخصه‌های ارزیابی و قابل قبول شهرداری‌ها است به طوری که مدیریت جدید کارش را با آرامش در مسیر هموارتر شده نسبت به گذشته آغاز خواهد کرد.

در این آیین علاوه بر افتتاح تالار شهر با ظرفیت ۶۲۴ نفر، از ۲۹ سردیس سرداران شهید کاشانی رونمایی شد.

شهرستان کاشان یک هزار و ۷۴۲ شهید برای دفاع از اسلام تقدیم انقلاب کرده و دارای ۷۸ شهید مفقودالاثر، ۱۹۶ آزاده ، سه هزار و ۹۳۴ جانباز و ۷۴ شهید مدافع حرم است.

دبیر دومین سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی کاشان پیشتر با بیان اینکه مراحل فراخوان این سمپوزیوم سوم خرداد همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر آغاز شد،گفته بود: فرآیند ساخت ۲۹ سردیس مربوط به سرداران شهید والامقام این شهرستان به دست هفت هنرمند برجسته کشور انجام می‌شود.

محمدرضا خالدی افزود: فاطمه اسماعیلی، علی اعتبار، حمیدرضا صادق‌زاده، حسین اکرمی، حمید بابایی، خیرالله کریمی و مهدی وزیرپور هنرمندان کاشانی هستند که با تلاش آنها سردیس سرداران این شهرسان ساخته می‌شود.

به گفته وی، سرداران شهید سرافراز زجاجی، صنعتکار، سید حسن‌زاده، رمضانی، فارسی، کریمی، خادمی، الماسی، ترنجی مفرد، واجدی نیاسر، قسمت کننده، طرق، کاشانیان، صباغ زاده، قاسمیه، معمار، معمار حسن‌آبادی، نعمتی‌قصری، توکلی کاشی، جندقیان، محمدنظر و تابنده از دیگر نام‌آوران عرصه ایثار و شهادت هستند که ساخت سردیس آنان در این دومین سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی انجام خواهد شد.

کاشان دارای نخستین تمدن یکجانشینی و شهرنشینی به قدمت سیلک (هفت هزار سال) است و در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha