کارگاه آموزشی ممنوعیت استفاده از گوشت کوسه در غذاهای محلی برگزار شد

قشم- ایرنا- معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: کارگاه آموزشی ممنوعیت استفاده از گوشت کوسه (کولی) در غذاهای محلی بومگردی‌ها و رستوران‌های محلی توسط مدیریت محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.

مهدی زارعی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کارگاه آموزشی با حضور نمایندگان بیش از ۲۰ اقامتگاه بومگردی و رستوران محلی روستاها و شهرهای پیرامون ذخیره‌گاه زیست‌کره حرا (شامل طَبل، سُهِیلی، گَوَرزین، دِهخُدا و هَفت‌رَنگو) برگزار شد.

وی ادامه داد: در این برنامه نکاتی پیرامون حفاظت از طبیعت، محیط زیست دریایی و انواع کوسه ماهیان در منطقه و نحوه مشارکت در برنامه حفاظت از گونه‌های جانوری ارایه شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: اقامتگاه‌های بومگردی و رستوران‌های محلی از ظرفیت‌های گردشگری منطقه هستند و با طبخ و ارایه غذاهای محلی برای گردشگران، نقش کلیدی در گردشگری پایدار جزیره قشم دارند.

وی افزود: برای رسیدن به توسعه پایدار و متوازن در قشم نیازمند همراهی جامعه محلی در زمینه‌های مختلف هستیم و خوشبختانه اشتیاق زیادی برای مشارکت در برنامه‌های حفاظتی وجود دارد که نشان دهنده ظرفیت بی نظیر منطقه است.

زارعی ادامه داد: هم اکنون سطح آگاهی و درک مردم نسبت به گنجینه ارزشمند دانش بومی و ارزش‌های محیط زیست و حیات وحش جزیره قشم افزایش یافته و همکاری و مشارکت جامعه محلی در برنامه‌های محیط زیستی قابل تقدیر است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha