حمایت از صنایع کوچک برای ایجاد اشتغال درسیستان وبلوچستان بسیار مهم است

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۲۸ شهرک و ناحیه صنعتی در استان دارد گفت: حمایت از صنایع کوچک برای ایجاد اشتغال در این استان بسیار مهم است و باید این مهم در دستورکار مسوولان باشد.

به گزارش ایرنا احمدعلی موهبتی روز شنبه در بازدید از شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: صنایع کوچک به لحاظ چابک بودن اهمیت بسیاری در ایجاد اشتغال و امنیت پایدار دارند.

وی با بیان اینکه توجه به نیازهای صنایع کوچک و فراهم‌آوری زیرساخت‌های لازم سبب می‌شود توسعه سیستان و بلوچستان با سرعت بیشتری انجام شود افزود: قرار است یک شهرک لجستیک در جوار شهرک صنعتی زاهدان میرجاوه و خط ریل راه‌آهن ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: پارسال چهار ناحیه صنعتی جدید به منظور ایجاد زیرساخت صنعتی لازم برای چهار شهرستان تازه تاسیس قصرقند،تفتان، بمپور و زرآباد با گستره ۲۰۰ هکتار  مصوب شد و هم‌اینک در مرحله اخذ زمین قرار دارد.

علیرضا راشکی افزود: علاوه‌بر این تصویب و ایجاد پنج شهرک صنعتی بزرگ نیز برای شهرستان‌های زاهدان، زابل و کنارک با توجه به ظرفیت‌های ویژه این مناطق در دستورکار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه کار مطالعات مکان‌یابی این شهرک‌ها در دست مطالعه قرار دارد ادامه داد: در این راستا کمک و همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان اعم از آب، برق، مخابرات و گاز نیز از اهمیت به سزایی برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha