۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۵۳
کد خبر: 84429519
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شورای اجتماعی محلات در یزد تشکیل شد

۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۵۳
کد خبر: 84429519
شورای اجتماعی محلات در یزد تشکیل شد

یزد- ایرنا- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر یزد از تشکیل شورای اجتماعی محلات خبر داد و گفت: بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها برای گسترش و تعالی فرهنگ این واجب دینی هدف اصلی است .

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام ابوذر صانعی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور فرا رسیدن دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر برگزار شده افزود: این شورا با همکاری بین‌بخشی و جلب مشارکت مردم و مسوولان در هر محله برای بررسی مسایل و حل معضلات فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه همه افراد جامعه در قبال اجرای امر به معروف و نهی از منکر مسوول هستند ادامه داد: با فعالیت شورای اجتماعی در هر محله با همکاری مساجد و بسیج و  سایر مردم دلسوز و انقلابی برای پیشگیری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی اقدام لازم صورت می‌گیرد .

این مسوول با اشاره به اینکه تاکنون ستاد اجرایی امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان‌های یزد، اردکان، میبد، تفت، مهریز، ابرکوه و بخش بهمن راه‌اندازی شده اظهار کرد: مطالبه‌گری صحیح و حمایت از مطالبه‌گران از جمله رویکردهای اجرایی ستاد امر به معروف در استان است.

صانعی به تبیین رویکرد جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و یادآور شد: این ستاد نهادی است با همکاری مردم و مسوولان در راستای توسعه نظامند فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر با تأکید بر تذکر لسانی و تقویت نظارت عمومی در جامعه سازماندهی شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر یزد، ترویج فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر، آسیب‌شناسی علل ترک آن،  زمینه‌سازی مشارکت آحاد مردم، دستگاه‌های اداری و اصحاب رسانه، حمایت همه جانبه از آمران به معروف و ناهیان از منکر، آموزش، پژوهش و تحقیق و رصد اقدامات بر اساس قانون مصوب  را جزو وظایف اصلی برشمرد.

صانعی گفت: استفاده از ظرفیت فضای مجازی و اصحاب رسانه، راه‌اندازی اتاق فکر و ایجاد معاونت مهندسی فرهنگی جزو اولویت‌های اجرایی ستاد است و تاکنون ۴۰ شورای اداری امر به معروف در ادارات استان راه‌اندازی شده است.

دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر از ابتدای ماه محرم آغاز می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha