روی خط پایتخت؛ امکان سنجی احداث نیروگاه های خورشیدی تا سیاه پوشی شهر

تهران- ایرنا - روی خط پایتخت امروز شنبه به امکان سنجی احداث نیروگاه های خورشیدی در منطقه ۴ تهران تا سیاه پوش شدن مناطق پایتخت می پردازد.

به گزارش روز شنبه ایرنا؛ «مجید رجبی» معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ در این خصوص گفت: استفاده از انرژی های خورشیدی و پاک در سطح شهر حائز اهمیت بوده و می توان از آن با اهداف اقتصادی و  زیست محیطی بهره برد.  

وی گفت: استفاده از انرژی های تجدیدپذیر جهت کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و روند گرمایش جهانی، تولید برق پاک و ارزان و استفاده از این پتانسیل در دستور کار اجرایی سال ١٤٠٠ شهرداری منطقه ۴ قرار گرفت.

معاون شهردار منطقه ۴ گفت: در همین راستا و به منظور استفاده و اجرای انرژی های تجدید پذیر، پتانسیل سنجی ساختمان ها و فضاهای قابل اجرا در منطقه ۴ آغاز شده و ساختمان مرکزی شهرداری منطقه ۴ و جنگلکاری غزال آبعلی جهت احدات و بهره برداری نیروگاه های خورشیدی در سال جاری مورد تایید قرار گرفته است.

رجبی افزود: این منطقه تاکنون موفق به اجرای ۲۰ کیلو وات ساعت نیروگاه خورشیدی در دو نقطه منطقه جهت استحصال برق از انرژی پاک خورشیدی شده است.

معاون شهردار منطقه ۴ تهران گفت: امید است با بهره گیری از انرژی های پاک بتوانیم موفقیت هایی اقتصادی و زیست محیطی برتر و بالاتری را شاهد باشیم.

کلینیک گل و گیاه منطقه ۱۵ پیشتاز در آموزش و انجام تحقیقات علمی 

«علیرضا جعفری» معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۵ تهران گفت: کلینیک گل و گیاه این منطقه طی سه ماه نخست سال در بحث آموزش های مجازی و انجام تحقیقات علمی در سه زمینه تخصصی پشتاز بوده است.

وی افزود: در این راستا طی این مدت ۲۰ هزار و ۱۶۵ نفر دوره آموزش های غیر حضوری با توجه به همه گیری کرونا و به منظور  رفاه و سلامت شهروندان در قالب آموزش های شهروندی، دانش آموزی، گروه های سرای محله  و آموزش شهروند به شهروند برگزار شد.

به گفته وی، همچنین برگزاری هزار و ۴۰ نفر دوره جلسات آموزشی منطقه ایی، ۱۰۰ نفر دوره کارگاه آموزشی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در فضای باز، ۲ هزار و ۴۴۹ نفر دوره مشاوره حضوری، ۹ هزار و ۵۷۰ نفر دوره مشاوره غیر حضوری و اهدای ۲ هزار و ۲۰۰ گلدان در مناسبت ها خاص به شهروندان از جمله اقدامات این مرکز است.

جعفری افزود: ایجاد باغچه مشارکتی مجتمع بعثت شامل طرح کاشت و نگهداشت مشارکتی، بازدید دانش آموزان  و ورزشکاران از گلخانه و آموزش نگهداری و تکثیر گیاهان آپارتمانی، پاسخگویی به سوالات شهروندان و رسیدگی به مزارع خانواده و بازدید کودکان از گلخانه و مزرعه کودک پردیس و آشنایی با گیاهان از سایر برنامه های کلینیک گل و گیاه است که به اجرا درآمده است.

وی به انجام تحقیقات علمی در کلینیک گل و گیاه منطقه اشاره کرد و گفت: کارشناسان این مجموعه در سه زمینه شامل «بررسی بیماری های قارچی ریشه گل رز و کنترل آن»، «بررسی تاثیر سم فن پروکسی فن و استامی پراید بر کنترل پسیل زبان گنجشک» و «تاثیر کاربرد هیومیک اسید بر پرورش گیاهان آپارتمانی» در حال تحقیقات جامع هستند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه گفت: مقالات علمی با عنوان «بررسی تاثیر بسترهای مختلف رشدی بر ریشه زایی قلمه سانسوریا» در هفتمین کنفرانس بین المللی کشاورزی و توسعه شهری و روستایی گرجستان و نیز مقاله «تاثیر ورمی کمپوست بر ریشه زایی قلمه های سانسوریا» در یازدهمین همایش سراسری کشاورزی و منابع طبیعی به همت کارشناسان این مرکز پذیرفته شده است.

طرح ضربتی پاکسازی حاشیه بزرگراه صدر اجرایی شد 
 
«مهدی هوشیار» معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۳، پاکسازی و جمع‌آوری زباله، تنظیف، رفت و روب و تسطیح خاک‌های مازاد را از جمله اقدامات صورت گرفته در این طرح برشمرد.  

 وی بر ضرورت ارتقاء آراستگی و زیبایی‌های بصری در سطح شهر تأ کید کرد و گفت: مجموعه شهر و سازه‌های تشکیل دهنده آن باید به مکانی برای آرامش ذهنی و بصری شهروندان تبدیل شوند.

وی بیان کرد: زیبایی، آراستگی، چهره‌آرایی، مبلمان شهری، فضای شهری، سیمای شهر و منظر شهری از مولفه‌های مهم در شهرسازی محسوب می‌شوند که با توجه به اهمیت آیتم‌های عنوان شده، نیاز است برنامه‌های جامع و کاملی در خصوص هر یک از آنها با هدف ارتقاء سیما و منظر شهری تدوین شود.

احداث خیابان گلبهار در محله فرحزاد 

«حسن صفات» شهردار منطقه ۲ تهران از احداث خیابان گلبهار در محله فرحزاد به منظور سهولت در تردد شهروندان خبر داد.

 وی گفت: محدوده گردشگری فرحزاد و وجود رستورانها که حجم تردد را دراین محدوده موجب شده است علاوه بر مشکلات ترافیکی در محل، بر ترافیک بزرگراه  یادگار امام (ره) نیز تاثیرگذار است.

وی افزود: برهمین اساس به منظور سهولت دسترسی اهالی محله فرحزاد به خیابان های گلپاد، امامزاده داود و میدان تره بار جدید، طرح احداث خیابان گلبهار با توجه به طرح تفصیلی و طرح مطالعاتی ترافیک در دستور کار  قرار گرفت.

صفات بابیان اینکه این معبر به طول ۱۲۰ متر و عرض ۱۳ متر  طراحی شده است افزود: در این طرح عملیات احداث ۲۶۰ متر نهر سرپوشیده و ۴۴۰ متر نهر روباز و کانیو برای هدایت آبهای سطحی انجام شد.

به گفته وی  به منظور ارتقای ایمنی معبر حدود  ۴۰ متر مکعب دیوار حایل سنگی احداث شد.

شهردار منطقه۲ گفت: با توجه به رویکرد مدیریت شهری در دسترس پذیری برای افراد کم توان جسمی و حرکتی عملیات مناسب سازی برای تردد این افراد در دستور کار منطقه است و درحال حاضر  ۹۲۰ متر مربع پیاده رو با نوار بساوایی اجرا شده است.

صفات،  روان سازی تردد، کاهش زمان سفرهای شهری و صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا و در نهایت ارتقای رفاه عمومی و کیفیت زندگی در محله فرحزاد را از اهداف اجرای این طرح عمرانی برشمرد.

۳۶ نگاره منقش به حدیث امام رضا(ع) در پلاک های ۱۱۰ منطقه ۸ نصب شد

«محمد بنی حسن» معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۸، از پلاک کوبی و نصب ۳۶ پلاک منقش به حدیث امام رضا(ع) در منطقه خبرداد و گفت: با شناسایی ٣۶ پلاک با شماره ١١٠، کاشی‌های منقش به حدیث امام رضا(ع) با مضمون «لا إلهَ إلّا اللّهُ حِصنی فَمَن دَخَلَ حِصنی اَمِنَ مِن عَذابی بِشُروطِها وَ أنَا مِن شُروطِها» سر در منازل نصب شد.

وی افزود: اجرای طرح ها متناسب با نمای ساختمان و رضایت شهروندان منطقه ۸، انجام شد.

 بهره مندی ۱۵۰۰ دانش آموز منطقه ۱۹ از آموزش های آنلاین شهروندی

«علی توکلی» شهردار منطقه ۱۹ از برگزاری آموزش های آنلاین شهروندی با هدف انتقال مهارت های عمومی و تخصصی به دانش آموزان و بهره مندی ۱۵۰۰ دانش آموز خبر داد.

وی افزود: این کلاس ها در شرایط شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی با محوریت ترافیک و آلودگی هوا، حقوق و تکالیف شهروندی، محیط زیست و پسماند، ایمنی و مدیریت بحران، زیست مسئولان شهری، پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در دو بخش ستادی (سایت شهردار مدرسه و سایت نوجوانستان) و منطقه‌ای (سامانه شاد و گروه های مجازی مدارس) با استقبال بالای دانش آموزان اجرا شد.  

وی اظهار داشت: با توجه به رتبه بندی و ارزیابی دانش آموزان شرکت کننده بر اساس کیفیت و میزان حضور در کارگاه ها، پنج دانش آموز برگزیده و در پایان دوره ها  از آنان تقدیر شد.  

وی همچنین به اختتام طرح حامی ایمنی ویژه دانش آموزان مقاطع ابتدایی منطقه اشاره و بیان کرد: این طرح در قالب آموزش مفاهیم ایمنی و پیشگیری از آتش سوزی با بهره مندی ۲۴۰ دانش آموز مقطع ابتدایی در سایت نوجوانستان برگزار شده که در پایان با برگزاری آزمون نهایی ۲۰ دانش آموز برگزیده انتخاب شدند.  

توکلی خاطرنشان کرد: به کلیه برگزیدگان حکم حامی ایمنی امضاء شده توسط رئیس سازمان آتش نشانی و کاور و کلان آتش نشان اهدا می شود. ضمن اینکه با توجه به لزوم حفظ فاصله گذاری تعدادی از دانش آموزان برگزیده به نمایندگی از سایر دانش آموزان احکام خود را از معاونت اجتماعی این منطقه دریافت کرده و سایر احکام نیز از طریق مدارس به دانش آموزان منتخب، اهدا خواهد شد.

آماده سازی شمال تهران برای میزبانی محرم با بسیج نیروها و مشارکت شهروندان

«سید حمید موسوی» مدیریت شهری شمال تهران با بسیج نیروها و مشارکت اصناف و شهروندان با سیاهپوش کردن میادین، معابر، مجتمع های تجاری و مسکونی به میزبانی ماه محرم و صفر می رود.

وی اظهار داشت: گذرهای اصلی شهر تهران شناسایی و نشانه گذاری شده اند که دو گذر خیابان ولیعصر(عج)، خیابان شریعتی و میدان تجریش در منطقه یک با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران و نیروهای منطقه یک  فضاسازی و سیاهپوش می شوند.

موسوی عنوان کرد: فضاسازی محیطی ماه محرم درسایرمعابر، میادین و ساختمان های منطقه یک نیز با تلاش و همکاری همه معاونت ها، ادارات و نواحی شهرداری و مشارکت شهروندان، صاحبان مشاغل، کسبه به نحو احسن انجام می شود.

وی از شهرداران نواحی خواست هر ناحیه ای در جغرافیای خودش هماهنگی های لازم را انجام دهد و گذرهایی چون شهید باهنر، اندرزگو، بلوار کاوه، مقدس اردبیلی، پاسداران، موحد دانش که نقش کلیدی در منطقه دارند توجه ویژه شوند وعلاوه بر محورهایی که در نواحی و در سطح مقیاس منطقه قرار دارند، تمام ساختمانهای متعلق به شهرداری نیز سیاهپوش شوند.

شهردار منطقه یک افزود: امسال هم که مانند سال گذشته با توجه به بیماری کرونا امکان فعالیت هیات کمتر است باید شهرداری تلاش بیشتری کند تا چهره شهر برای ماه محرم و صفر و ایام شهادت اباعبداله و یارانش سوگوار شود و این فضاسازی از ساختمان های شهرداری در سطح منطقه و در سطح تهران آغاز و شهرداران نواحی با مشارکت مدیریت مراکز تجاری، بازارها و بازارچه های سطح ناحیه فضای بیرونی و درونی ساختمان ها را سیاهپوش کنند.

اجرای عملیات هم سطح سازی دریچه در منطقه ۱۳

«رضا جوان» معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۱۳ تهران از اجرای عملیات همسطح سازی و نصب دریچه فلزی در محدوده معابر منطقه خبر داد.

وی گفت: با توجه به اینکه همسطح سازی دریچه های آب و فاضلاب در سطح معابر شهری جزء اهداف طرح نگهداشت شهر می باشد و به منظور رفع چاله ها و خدمات رسانی بهتر به شهروندان، همسطح سازی دریچه ها به صورت مستمر در معابر محلات شناسایی و مرمت آنها در دستور کار معاونت قرار دارد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون به کمک اکیپ عمرانی منطقه، ۲۳۰ مورد عملیات همسطح سازی دریچه شناسایی و مرمت شده که اکثریت آنها در ناحیه دو و سه صورت گرفته است.  

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه۱۳ به بهسازی انهار و نوسازی جداول و کانیو در نواحی چهارگانه اشاره کرد و افزود: به منظور جلوگیری از آبگرفتگی، بهسازی انهار  و نو سازی جداول و کانیو در  معابر منطقه توسط عوامل اجرایی فنی و عمرانی اجرایی شد.

وی تصریح کرد: با عنایت به اهمیت رویکرد محله محوری و ارتقای کیفیت زندگی ساکنین محلات، ساماندهی انهار در سطح نواحی چهارگانه در قالب احداث نهر و کانیو، مرمت تک جدول و مرمت انهار قدیمی انجام شده است.

معاون فنی وعمرانی خاطر نشان کرد: همچنین روند اقدامات عمرانی در قالب طرح نگهداشت شهر در منطقه ۱۳ تا پایان سال ادامه دارد و شهروندان در صورت نارضایتی از عملیات عمرانی و یا کیفیت کار پیمانکاران می توانند موارد مورد نظر را از طریق پیام های ۱۳۷ و یا ۱۸۸۸ به اطلاع برسانند تا مورد بررسی و تجدید نظر قرار گیرد.

آیین سیاه پوشی عزای حسینی در منطقه ۲۱ 

 آیین سیاهپوشی عزای حسینی با آویختن شال عزای حسینی بر گردن شهردارمنطقه ۲۱ توسط مادر گرانقدر شهید حیدری انجام شد.

«رضا رجب زاده» شهردار منطقه ۲۱ تهران در این خصوص گفت: اسلام به محرم و صفر زنده است و تمامی عزت و اقتدار دین مبین اسلام در این دو ماه پر شان و منزلت خلاصه می شود.

وی افزود: مجموعه مدیریت شهری منطقه۲۱ علاوه بر سیاه پوشی معابر پرتردد و میادین ورودی غربی پایتخت در دو ماه محرم و صفر، نسبت به اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی متناسب با این ایام و همکاری با مساجد، هیئات مذهبی و حسینیه ها اقدام خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha