استاندار خراسان شمالی: خبرنگاران زمینه ساز توسعه جامعه هستند

بجنورد-ایرنا- استاندار خراسان شمالی شنبه شب در پیامی با تبریک روز خبرنگار، آنان را پل ارتباط میان مردم و مسوولان و زمینه ساز توسعه و آبادانی جامعه دانست.

محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی با صدور پیامی ۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار را به  تلاشگران این عرصه تبریک گفت.

در  پیام استاندار آمده است: ۱۷ مرداد ماه سالروز عروج شهید محمود صارمی، شهید عرصه قلم و رسانه فرصتی مغتنم برای قدردانی از تلاش های بی دریغ و بی منت جامعه خبرنگاران است.

استاندار خراسان شمالی در این پیام اعلام کرده است: در دنیای امروز که همه روزه انبوهی از اطلاعات در بستر تکنولوژی و شبکه های اجتماعی منتشر می شود این خبرنگاران هستند به مانند چشم بینا و گوش شنوای جامعه در راستای رسالت آگاهی بخشی می توانند به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان، مطالبات مردمی،نیازهای جامعه و خدمات انجام شده دولت ها و سازمانها را به خوبی اطلاع رسانی کرده و زمینه ساز توسعه، پیشرفت و آبادانی باشند.

شجاعی در این پیام با گرامیداشت یاد و خاطره تمامی خبرنگاران شهید همچنین خبرنگار شهید استان میثم امانی، از تمامی تلاش های آنان در راستای اطلاع رسانی دقیق، شفاف و گویا تقدیر کرد.

 استاندار خراسان شمالی در این پیام از خبرنگاران به خاطرهمراهی در پیشگیری و مبارزه با ویروس منحوس کرونا و حضور میدانی در حوادث گوناگون غیر مترقبه استان قدردانی کرده است.

شجاعی در ادامه پیام خود از درگاه ایزد منان و در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) و منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برای خبرنگاران توفیق روز افزون را خواستار شده است.

محمود صارمی مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در مزار شریف روز هفدهم مردادماه ۱۳۷۷ خورشیدی به همراه هشت تن از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسید. پس از آن واقعه ۱۷ مرداد روز خبرنگار نامگذاری شد.

 هم اکنون ۴۰ رسانه دارای مجوز در این استان فعال هستند که از این تعداد ۱۷ پایگاه خبری، چهار روزنامه، هشت هفته نامه، چهارماهنامه و هشت فصلنامه است.  

در استان ۱۲ دفتر خبرگزاری کشوری از جمله ایرنا، ایسنا، مهر، تسنیم، فارس، پانا، شبستان، برنا وایکنا  فعال هستند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و از جمله استان هایی است که شاخص مطبوعات و رسانه های آن وضعیت خوبی ندارد.

خراسان شمالی سی و یکمین استان از نظر تعداد رسانه های دارای مجوز است و  به ازای هر ۴۴ هزار و ۵۷۱ نفر یک رسانه دارای مجوز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha