۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۱۹
کد خبر: 84430246
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خانیکی: ایران و افغانستان از سر فصل‌های تاریخی و فرهنگی استفاده کنند

تهران-ایرنا- مسوول کمیته بازسازی علمی افغانستان در دولت اصلاحات، با تاکید بر تاثیر ارتباطات در مساله کرونا، گفت: ما و همکاران افغان وظیفه خود می‌دانیم در افغانستان از سر فصل‌های تاریخی و فرهنگی به خوبی استفاده شود.

 هادی خانیکی  روز یکشنبه در نخستین همایش «پیوندهای ایران و افغانستان،  نقش رسانه‌ها در پیوندهای اجتماعی» در یکصدمین سالگرد پیمان دوستی ایران و افغانستان، گفت: هفدهم مرداد روزی است که محمود صارمی با ٨ نفر از همراهان ایرانی خود از سوی طالبان در افغانستان به شهادت رسید و امروز باز می‌بینیم پس از چندین سال هنوز افغانستان درگیر روزهای سخت است.  

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی،  ادامه داد: رسانه برای ما دست اندرکاران ارتباطات در شرایط بحرانی جهان و منطقه از اهمیت مضاعفی برخوردار است و در این شرایط، ارتباطات بحران اهمیت پیدا می‌کند.

خانیکی عنوان کرد: اکثریت مردم جهان از اعتماد مطلق و نسبی به نهادهای سیاسی و قانونگذاری دور شده‌اند و باور به نهادهای قانونگذاری گسیخته شده است و به جای آن اعتماد به رسانه‌ها به ویژه فضای مجازی بیشتر شده که باید این موضوع را بسیار جدی گرفته است.

وی ادامه داد: مساله کرونا که همه به آن گرفتار هستند نشان داد چقدر ارتباطات موثر است. بنابراین مسوولیت جدیدی در برابر ما است. وظیفه خود می‌دانیم که در ایران و همکاران ما در افغانستان از سر فصل‌های تاریخی و فرهنگی به خوبی استفاده کنند.

این استاد علوم ارتباطات افزود: از زمانی که مسوول کمیته بازسازی علمی افغانستان در دولت اصلاحات بودم تجربه دارم.  بر اساس آن باید قابلیت‌ها، پتانسیل‌ها، جوانان، هنرمندان و دانشجویان افغان در دانشگاه‌ها را جدی بگیریم تا برای رهایی جوامع خود از تنگ‌نظری، تعصب، خشونت و تروریسم به پیوندهای فرهنگی اتکا کرده و این قابلیت و استعدادها را شناسایی کنیم.  دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه تهران و دانشگاه علامه به خوبی توانست این ظرفیت‌ها را کشف کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha