۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۹
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 84430328
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفیر ایران: پیروزی ورزشکاران ایرانی در المپیک توکیو موجب غرور ملی شد

تهران- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن ضمن تبریک افتخار آفرینی ورزشکاران و قهرمانان ملی کشور در المپیک توکیو، پیروزی ورزشکاران ایرانی در المپیک توکیو را موجب افزایش غرور ملی، نشاط اجتماعی و انسجام در خانواده بزرگ ورزش دانست.

به گزارش ایرنا از سفارت ایران در ژاپن، مرتضی رحمانی موحد روز یکشنبه در نشستی صمیمی با جمعی از فعالان ایرانی ورزشی مقیم ژاپن که با حضور علی نژاد معاون توسعه قهرمانی و ورزش حرفه ای وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، کسب سه مدال طلا، دو نقره و دو برنز را حاصل حمایت های وزارت ورزش و جوانان،  کمیته ملی المپیک و تلاش های فدراسیون های ورزشی برشمرد و ضمن قدردانی از حمایت های وزارت امور خارجه و تمامی ورزشکاران عضو کاروان که با همت بی نظیر موفق به حضور عزتمندانه در این آوردگاه بزرگ جهانی - ورزشی شدند، از آنها تقدیر و تشکر کرد.

وی ضمن تشکر از حضور ارزشمند ایرانیان در این نشست، بسته شدن پرونده کاروان ورزشی کشورمان با کسب ۳ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز را حضوری شایسته و درخور شان کشور دانست.

سفیر ایران در ژاپن به تلاش های دو ساله سفارت جهت پیش‌بینی و تدارک برنامه های فرهنگی ویژه المپیک در راستای خدمت‌رسانی به کاروان ورزشی و استفاده از ظرفیت رویداد المپیک اشاره کرد و آن را موجب اعتلای نقش آفرینی و انسجام بخشی دانست.

سفیر ایران: پیروزی ورزشکاران ایرانی در المپیک توکیو موجب غرور ملی شد

پس از اجرای سرود ملی کشورمان پیام صوتی سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان خطاب به سفیر کشورمان و ایرانیان مقیم ژاپن پخش شد، در این پیام وی ضمن تقدیر از تمهیدات و برنامه های اجرا شده توسط سفارت ایران در ژاپن گفت: پیگیری ها و همکاری های سفیر محترم و وزارت خارجه نقش مهمی در برگزاری موفقیت آمیز المپیک داشت.

وی همچنین از مشارکت ایرانیان ورزش دوست مقیم ژاپن تشکر نمود.

علی نژاد معاون وزیر ورزش و جوانان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از همت و تلاش سفارت جمهوری اسلامی ایران  برای تمهیدات لازم جهت حضور فعال کشورمان در المپیک گفت: ورزش زبان مشترک بین کشورها و موجب تقویت روحیه وحدت ملی و نشاط اجتماعی میان ملت ها است.

به گفته وی موفقیت های حاصل شده در المپیک توکیو و قرار گرفتن ایران در جایگاه ۲۷ جهان تا این لحظه، چشمگیر است و از لحاظ کیفی دومین نتیجه از ۱۹۴۸ تاکنون بوده است.

وی بابت عدم حضور تماشاچیان در ورزشگاه ابراز تاسف کرد و کسب مدال طلا کاراته در ژاپن که مهد کاراته است را نشان دهنده استعداد فوق العاده ایرانیان عنوان کرد.

علی نژاد گفت: روابط ورزشی دو کشور در سال های گذشته در رشته های مختلف به ویژه رشته های رزمی تقویت شده و این روابط باعث رونق تعاملات دو کشور شده است. وزارت ورزش و جوانان در ایران آمادگی دارد تا از بستر المپیک و پارالمپیک برای افزایش همکاری های میان دو کشور و تسهیل نزدیکی دو کشور بهره برداری کند.

این مقام وزارت ورزش و جوانان در ادامه از زحمات و تلاش های بسیار رحمانی موحد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در توکیو تشکر و قدردانی کرد.

در این نشست، مقدم نماینده جامعه ایرانی فعال در حوزه ورزش با قرائت پیامی ضمن تقدیر از تلاش ها و خدمات سفارت در حضور موفق کاروان ورزشی کشورمان و همراهی با جامعه ایرانی مقیم ژاپن تاکید کرد: برگزاری این نشست در طول سه دهه اخیر به منظور مشارکت بخشی به جامعه ایرانی در عرصه های ورزش دو کشور بی سابقه بوده است.

در خلال این نشست صمیمی چند کلیپ تصویری از کاروان ورزشی و پیشرفت های ایران اسلامی برای حضار پخش شد. روزبهانی، ایرانی فعال در ورزش باستانی به اجرای ضرب زورخانه پرداخت و از تنی چند از ایرانیان فعال در حوزه ورزش نیز تقدیر و تشکر شد.

در پایان نیز حاضران در این نشست از نمایشگاه ایران زیبا که در محل سفارت برپا شد بازدید کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha