رسانه نقش مهمی در تحقق برنامه های دامپزشکی دارد

۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۸
کد خبر: 84430339
رسانه نقش مهمی در تحقق برنامه های دامپزشکی دارد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به اهمیت اقدامات دامپزشکی در تامین سلامت و امنیت غذایی جامعه گفت: رسانه در این راستا نقشی تاثیرگذار و بی‌بدیل دارد.

بهلول تکلوی روز یکشنبه همزمان با روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری ایرنا اردبیل با تبریک این روز به خبرنگاران افزود: تمامی رسانه‌ها به ویژه ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی کشور نقش خطیری بر عهده دارند.

وی اظهار کرد: خبرنگاران رسانه های گروهی در عمل چشم بینا ،گوش شنوا ،زبان گویا و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه به ویژه شهید محمود صارمی خبرنگار ایرنا بیان کرد: خبرنگاران در همه عرصه ها و زمینه‌ها برای کشور و ملت نقش آفرین بودند و با تهیه اخبار و گزارشات صحیح ، مناسب و به موقع ، مسئولان اجرایی را نسبت به مسائل و اتفاقات مختلف جامعه حساس می کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل اضافه کرد: این اداره کل هر وقت از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کرده در رسیدن به اهداف سازمانی خود موفق تر عمل کرده است.

تکلوی خواستار همکاری بیش از پیش رسانه‌ها به ویژه خبرگزاری ایرنا با اداره کل دامپزشکی استان شد و ادامه داد: چرا که از طریق رسانه‌ها می‌توان شفاف‌سازی و اطلاع رسانی درست کرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۷۰ بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد، گفت: اگر در این زمینه کوچکترین غفلتی صورت بگیرد سلامت جامعه به خطر می افتد و خسارت جبران ناپذیری وارد می شود.

وی افزود: دامپزشکی در تامین بهداشت، سلامت و امنیت غذایی مردم و جامعه نقش بسزایی دارد و از جمله مجموعه های زحمت کشی است که با وجود وظایف خطیر و مسئولیت های سنگین به دور از هر هیاهو و جنجال به ارائه خدمات می پردازد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل در این دیدار با اهدای لوحی از خبرگزاری ایرنا تقدیر کرد.

۱۷ مرداد هر سال، به یاد شهید محمود صارمی که جان خود را در راه رسالت اطلاع رسانی و خبرنگار فدا کرد، به عنوان روز خبرنگار گرامی داشته می شود.

۱۷ مرداد سال ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مستقر در مزار شریف افغانستان، به همراه هشت نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسید.

شورای فرهنگ عمومی کشور در اولین سالگرد کشته‌شدن محمود صارمی، ۱۷ مرداد را به پاس قدردانی از این مقام «روز خبرنگار» نامید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha