۱۸ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۰۲
کد خبر: 84431438
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شمار قربانیان کرونا در کیش به ۴۰ نفر رسید

۱۸ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۰۲
کد خبر: 84431438
شمار قربانیان کرونا در کیش به ۴۰ نفر رسید

کیش - ایرنا - فوت ۲ مرد در ۲۴ ساعت گذشته باعث شد شمار قربانیان مبتلا به ویروس کرونا در جزیره کیش به ۴۰ نفر برسد.

به گزارش ایرنا، جزیره کیش در موج پنجم شیوع کرونا شاهد افزایش تعداد فوتی ها است به طوری که تا ۲۸ تیر ماه و طی ۱۷ ماه از ابتداشی شیوع ویروس کرونا ۲۳ نفر از کیشوندان جان خود را از دست داده بود.

اما از اواخر تیر و قرار گیری این جزیره در وضعیت قرمز کرونایی و شیوع سوش دلتای این ویروس نه تنها باعث رشد یکباره روند بیماری شده بلکه مرگ و میر در این جزیره را نیز افزایش داده است به طوری که در ۲۰ روز گذشته ۱۷ نفر جان خود را از دست داده اند.

با این حساب در مرداد ماه ۱۴۰۰ تعداد جانباختگان این ویروس در کیش از رقم ۲۳ نفر به ۴۰ نفر رسیده که به گفته سخنگوی شورای سلامت جزیره کیش ۲ تن از این افراد در ۱۲ ساعت گذشته (از عصر یکشنبه تا بامداد دوشنبه /امروز) برابر این ویروس جان باخته اند.

محمدرضا رضانیا یادآور شد: این ۲ جانباخته شامل ۲ مرد ۵۹ و ۸۳ ساله بودند که با علائم تنگی نفس، تب و لرز، تنگی نفس ، دارای بیماری زمینه ای فشار خون و بستری در بیمارستان جان خود را دست داد.

وی با اشاره بر رعایت پروتکل های بهداشتی و قرنطینه افراد مثبت از دیگر اعضای خانواده افزود:خیلی از ابتلاها خانوادگی هستند و بیماران نزدیکان خود را به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی مبتلا می کنند و ۲ بانوی فوت شده در روز جاری نیز در ارتباط با فرد کرونا مثبت در خانواده بوده اند.

رضانیا اضافه کرد: مجدد تاکید می‌کنیم  بیماران حتی اگر علایم خفیفی دارند برای دریافت توصیه‌های درمانی و پیگیری‌های مرتبط با ادامه درمان و پیشگیری از بروز شرایط حاد به پزشک مراجعه کنند و از خوددرمانی پرهیز کنند.

با توجه وضعیت قرمز کرونایی و افزایش شمار فوتی ها ، اعمال محدودیت های شدید در این جزیره از روز  گذشته یکشنبه آغاز شد که شامل تعطیلی سه روزه تمامی گروه های شغلی ۲، سه و چهار، ممنوعیت یک هفته ای تردد خودروهای شخصی از ساعات ۲۳ تا چهار بامداد و دور کاری  هفت روزه ۷۰ درصدی کارکنان ادارات، ارگان ها و شرکت ها است.

همچنین براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا در کیش ادارات، شرکت‌ها و ارگان‌های مختلف براساس آیین نامه شهرهای قرمز ستاد ملی کرونا مکلف به اجرای دورکاری ۷۰ درصد از نیروهای خود هستند.

ممنوعیت تردد شناورهای مسافر بری از مبادی ورودی به جزیره کیش، فعالیت بیرون بر مراکز  پذیرایی شامل رستوران ها و کافی شاپ ها به مدت یک هفته از دیگر مصوبات کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مبارزه با کرونای جزیره بوده که اجرای آن از روز گذشته آغاز شده است.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ پنجشنبه ۱۴ مرداد در این جزیره هفت هزار و ۱۴ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ابتلای ۸۱ نفرآنان در روز گذشته تایید شد.

اکنون ۴۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان کیش بستری هستند که ۱۴ تن در روز گذشته بستری شده اند.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha