قصه‌گویان برگزیده استان قزوین معرفی شدند

قزوین - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین گفت: قصه‌گویان برگزیده این استان در اختتامیه مرحله استانی بیست و سومین جشنواره قصه گویی معرفی شدند.

مژده اروجی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برگزاری جشنواره قصه‌گویی رویدادی ارزشمند و موثر در پاسداشت فرهنگ کهن و تمدن بی‌‎همتای ایرانی-اسلامی است و از تمامی فعالان و شرکت کنندگان این جشنواره برای روشن نگه داشتن چراغ این جشنواره قدردانی می شود.

وی در ادامه با معرفی و سپاس از همه دست اندرکاران جشنواره استانی قصه‌گویی، ابراز امیدواری کرد تا با برقراری سلامت اجتماعی و ریشه کن شدن ویروس کرونا، امکان برگزاری حضوری این جشنواره در سال آینده فراهم شود.

این مسوول گفت: در بخش معرفی برگزیدگان، هیات داوران مرحله استانی بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی، قصه گویان برگزیده را در سه بخش مادربزرگ ها و پدربزرگ ها، زنان ومردان و دختران وپسران معرفی کردند.

اروجی اضافه کرد: در بخش مادربزرگ ها و پدربزرگ ها "فاطمه سید رضایی" با قصه نان و آب، "نرگس هادی ها" با قصه دختر نارنج و ترنج و "ملیحه سادات حسینی" با قصه حضرت داوود و بانوی تورباف به ترتیب رتبه اول تا سوم و "محمد علی شایان مجد" نیز با قصه مزد آهنگر شایسته تقدیر شدند.

وی اظهار داشت: همچنین در بخش زنان و مردان "مینا عابدی" با قصه زنبوره کجا کجا، "مهسا اوتارخانی" با قصه ترمه و بالشتک انگشتی، "اعظم نوری زاده" با قصه کرم اندازه گیر به ترتیب رتبه اول تا سوم و "اکرم ربانی" با قصه روباه و عسل و "رهبر جعفری" با قصه آسیاب بچرخ  نیز شایسته تقدیر شدند.

این مسوول گفت: در  بخش دختران و پسران نیز در قصه گویی کلاسیک و مدرن "مائده طاهر" با قصه گریه کوه، "فاطمه محمدی" با قصه فانوس کوچک، "فاطمه زهرا رضایی حیدری" با قصه پنبه ای رتبه نخست تا سوم و مائده صالحی و فاطمه لشگری نیز شایسته تقدیر شدند.

اروجی افزود: در بخش دختران و پسران در قصه گویی آیینی و سنتی "نازنین زهرا" مافی با قصه آرش کمانگیر، "مهسا کاظمی" با قصه ضحاک ماردوش، "کیمیا محمدی" درگاه با قصه از پادشاهی فریدون تا پادشاهی منوچهر به ترتیب رتبه نخست تا سوم معرفی شدند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین اضافه کرد: با انتشار گسترده فراخوان این جشنواره  دربخش ملی ۱۰۱ نفر، پادکست ۴۰ نفر و بخش ۹۰ ثانیه‌ای شمار ۸۸ نفر شرکت کننده از قزوین در مرحله داوری استانی حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha