دستیابی به اهداف دستگاه قضایی در گرو استفاده از ظرفیت خبری است

اردبیل _ ایرنا _ رئیس دادگستری خلخال گفت: دستیابی به اهدف و برنامه‌های دستگاه قضایی این شهرستان در گرو استفاده مناسب از ظرفیت خبری منطقه است.

به گزارش ایرنا ،علی نباتی روز دوشنبه در آئین گرامیداشت روز خبرنگار اظهارکرد: وظیفه دستگاه قضایی امروزه بسیار گستره‌تر از رسیدگی به پرونده‌های قضایی و دعاوی کیفری و یا حقوقی است.

وی افزود: با توجه به وطایف این تشکیلات در عرصه‌های فرهنگی ،اجتماعی کاهش جرایم کیفری ، کاهش آسیب‌های اجتماعی ، دفاع از حقوق عامه ، پیشگیری از تضییع حقوق مردم ، جلوگیری از حیف و میل بیت‌المال و چندین وظیفه مهم دیگر از جمله تامین امنیت و آرامش پایدار اجتماعی ، برای

دستیابی به اهداف و برنامه‌ها و در قالب وظایف محوله نیازمند استفاده از ظرفیت خبرنگاران و اصحاب رسانه این منطقه هستیم که در سال‌های اخیر به خوبی از این ظرفیت در دستگاه قضایی خلخال استفاده شده است.

او همکاری خبرنگاران خبرگزاری‌های رسمی و شناخته شده این شهرستان از جمله ایرنا را در پوشش اخبار و رویدادهای دستگاه قضایی خلخال از جمله ، اطلاع‌رسانی مناسب در اجرای جشن گلریزان ، جذب مشارکت‌های مردمی برای آزادی زندانیان مالی ، برنامه‌های ستاد دیه ، جلسات کارگروه نظارت بر توزیع کالاها و مایحتاج عمومی مردم ، پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی ، پیشگیری و مقابله با اعتیاد ، کمیته حمایت قضایی از طرح‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی ، رفع مشکلات فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و بهداشتی و برنامه‌های دفاع از حقوق عامه بسیار مطلوب ارزیابی کرد.

وی با اشاره به گسترش روز افزون ابزارهای رسانه‌ای در سطح جهانی و ملی بویژه تلاش دشمن و معاندین نظام با استفاده از فناوری رسانه و فضای مجازی خارج از دسترس و کنترل برای ضربه زدن به نظام اسلامی ، نقش خبرنگاران را در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان و مقابله به مثل در فضای مجازی را نقش بسیار ارزنده و تاثیرگذار در این زمینه دانست.

دادستان عمومی و انقلاب خلخال نیز در این مراسم گفت: قانون‌مداری و فرهنگ‌سازی برای رعایت قانون از سوی آحاد جامعه بسیار ضروری است و اصحاب رسانه می‌توانند با ظرافت خاص و هنرمندانه پایبندی به قانون را در جامعه ترویج کنند.

آرش جعفری با گرمیداشت ۱۷ مرداد، سالروز شهادت محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و روز خبرنگار  و تشریح اهمیت و جایگاه والای خبرنگار در جامعه افزود: یکی از مهم‌ترین نقش‌های اصحاب رسانه، پیشگیری از وقوع جرم در جامعه و اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف از رویدادها و وقایع است که این امر منجر به اقدام مناسب و بموقع شده و منجر به برخوردهای بازدارنده از سوی دستگاه قضایی می‌شود.

دادستان خلخال گفت: تهیه اخبار بر اساس واقعیت جامعه و همچنین بیان واقعیت با پرهیز از هرگونه غرض‌ورزی و همچنین مطالبه‌گردی خبرنگاران رضایت پروردگار عالم و رضایت عموم مردم را بدنبال خواد داشت.

وی با بیان اینکه خبرنگاران مهم‌ترین و محکم‌ترین حلقه ارتباطی مردم و مسئولان هستند، اظهارکرد: در بسیاری از موارد که مسئولان امر از مشکلی در جامعه بی‌اطلاع هستند طرح آن از سوی خبرنگار با دادستانی موجب رفع مشکل شده و رضایت مردم را فراهم می‌کند.

وی حفظ امانتداری و تهیه اخبار با رعایت انصاف و عدالت را از جمله وظایف بسیار خطیر خبرنگاران و اصحاب رسانه دانست و افزود: خبرنگاران بلندگوی مردم و رابط بسیار مناسب دادستانی و مردم بوده و می‌توانند در هدایت جامعه به سمت مطالبه‌گری عاری از تنش نقش ارزنده‌ای ایفا کنند.

در این مراسم از خبرنگاران خبرگزاری‌های ایرنا و صدا وسیما تجلیل شد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha