برترین فرآورده‌های خبری مراغه به مناسبت روز خبرنگار معرفی شد

مراغه- ایرنا- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه گفت: برترین فرآورده‌های خبری این شهرستان به مناسبت ۱۷ مردادماه و روز خبرنگار از میان ۵۵ قطعه عکس، ۱۰ مورد گزارش خبری، ۱۷ مورد یادداشت و سرمقاله، ۶ قطعه فیلم و ۲ مورد خبر ارسالی از سوی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران محلی، معرفی شد.

احمد دادرس فیاض روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هیات داوران این رویداد که با موضوع توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مراغه برگزار شد، اگرچه در بخش خبر هیچ اثری را به عنوان برگزیده انتخاب نکرد اما آثار دو نفر از همکاران شامل «محمدرضا محمدی» و «منصور سریع‌القلم» را شایسته قدردانی دانست.

وی ادامه داد: در بخش فیلم نیز اثر «فرشید ضیاءالملک» قابل قدردانی و فیلم مربوط به منطقه فسیلی مراغه از «احمد طالبی»، خبرنگار صدا و سیمای آذربایجان‌شرقی به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد.  

به گفته وی در بخش عکس خبری هم آثار «فرشید ضیاءالملک» قابل قدردانی و عکس «چپاول طبیعت» از «شقایق مهدوی نیا» به عنوان برگزیده انتخاب شد. 

برترین فرآورده‌های خبری مراغه به مناسبت روز خبرنگار معرفی شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه اضافه کرد: در بخش گزارش خبری آثار ارسالی از سوی سعید شاه‌محمدی، سیدذبیح‌اله امامزاده و ابراهیم مطلوبی به عنوان آثار قابل قدردانی شناخته شد و گزارش خبری «ناصر دبیر» با تیتر «قلب مراغه با چشم‌انداز شهرموزه احیا می‌شود» برگزیده شد. 

برترین فرآورده‌های خبری مراغه به مناسبت روز خبرنگار معرفی شد

فیاض اظهار داشت: در بخش یادداشت و سرمقاله نیز آثاری از نشریه‌های رصد، منزلت و آوای باغ‌شهر قابل قدردانی شناخته شد که از میان آنها اثر «منصور سریع‌القلم» با تیتر «دانشگاه مراغه فدای بی‌کیفیتی سایر موسسات می‌شود» برگزیده شد.  

برترین فرآورده‌های خبری مراغه به مناسبت روز خبرنگار معرفی شد

به گفته رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه حدود ۱۰ فرآورده خبری نیز از سوی هیات داوران خارج از موضوع دانسته و از مرحله داوری کنار گذاشته شده بود. 

وی ادامه داد: با برگزاری این رویداد فرهنگی و رسانه‌ای، زمینه برای قرار گرفتن یک جشنواره خبری در تقویم سالیانه فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سال‌های آینده فراهم می‌شود. 

فیاض بیان کرد: داوری آثار را «محمد عزیزی‌راد، روزنامه‌نگار و نویسنده برجسته آذربایجان‌شرقی از تبریز»، «علیرضا فولادی، مسئول دفتر ایرنا در مراغه» و «طاها اصغرخانی، مدرس عکاسی و دانش‌پژوه دوره دکتری علوم ارتباطات اجتماعی از ارومیه» بر عهده داشتند.

رئیس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی مراغه این را هم بیان کرد که آثار ارسالی به دبیرخانه این رویداد رسانه‌ای، طی بازه زمانی اول فروردین ۱۳۹۹ تا آخر تیرماه ۱۴۰۰ در یکی از رسانه‌های دارای مجوز منتشر شده بود.

به گزارش ایرنا به آثار برگزیده لوح و جوایزی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه اهدا شد؛ هم‌اکنون ۲۸ نشریه محلی، هفت نمایندگی خبرگزاری و پایگاه خبری، ۲ نشریه الکترونیک غیربرخط و ۶ نمایندگی نشریات سراسری در این شهرستان فعال است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha