۱۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۰۸
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84432634
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح جامع شهرک نیشتمان سنندج مصوب شد

۱۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۰۸
کد خبر: 84432634
طرح جامع شهرک نیشتمان سنندج مصوب شد

سنندج - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان گفت: طرح جامع شهرک نیشتمان سنندج به تصویب شورای ‌عالی شهرسازی و معماری کشور رسید.

شهرام ملکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح جامع شهرک نیشتمان در محدوده شهرستان سنندج از سال گذشته با هماهنگی استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و معاونت پژوهشی دانشگاه کردستان در اراضی ملی و دولتی تهیه شده بود که سرانجام در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور به تصویب رسید.

وی افزود: مطالعات امکان سنجی و مکان‌یابی طرح با اهداف حل قسمتی از محدودیت شدید زمین در سنندج به دلیل مهاجرت پذیری و وجود نواحی منفصل شهری و نیز تامین زمین طرح اقدام ملی مسکن و ایجاد موازنه و تعادل در عرضه و تقاضای زمین و مسکن در سنندج صورت گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان ادامه داد: تامین بستر مناسب فضاهای مکمل شهر خلاق موسیقی سنندج، ساماندهی مجموعه‌های خانه دوم پیرامونی شهر، نابسامانی و تداخل در تحولات کالبدی حوزه‌های پیرامون شهر، نیاز مبرم ایجاد بستر کار و فعالیت و اشتغالزایی و لزوم تقویت نقش ارتباطی و بازرگانی با توجه به موقعیت لجستیکی سنندج از دیگر اهداف این طرح است.

وی اضافه کرد: شهرک نیشتمان با شعار فراگیر و پاسخگویی به نیازهای ساختاری شهر خلاق سنندج و با ظرفیت جمعیت پذیری ۲۸ هزار نفر و در محدوده‌ای به مساحت ۴۰۳ هکتار با نقش و عملکرد غالب مسکونی و با توان پاسخ به تقاضای موثر در تمامی گروه‌های هدف اجتماعی و اقتصادی در شهر سنندج و با تنوعی از جامعه هدف و با تاکید بر اصول نوین شهرسازی، محیطی امن، آرام و سرزنده را برای ساکنین فراهم می آورد.

ملکی با اشاره به اینکه شهرک نیشتمان می تواند الگوی مطلوبی از شهرسازی یکپارچه با رویکرد توسعه پایدار و فرهنگ و اقلیم استان را ارائه کند، افزود: این شهرک می‌تواند با تأمین زیرساخت‌ها و امکانات لازم به عنوان کانون حرکت محورهای گردشگری استان و همچنین محل استقرار فضاها و اماکن خدمات رسان گردشگری مانند هتل‌ها، سویت‌های گردشگری، نقاط کمپینگ و رستوران‌ها نقش مهمی در توسعه شهر سنندج داشته باشد.

وی اضافه کرد: در این راستا می‌بایست بعد از ابلاغ مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری توسط شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید بر اساس وظایف قانونی در دستور کار قرار گیرد.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد که در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستا زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha