۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۴۶
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84433002
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بوم‌گردی در دهگلان حمایت می‌شود

۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۴۶
کد خبر: 84433002
بوم‌گردی در دهگلان حمایت می‌شود

سنندج - ایرنا - مسوول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دهگلان گفت: سرمایه گذاران و متقاضیان برای صدور مجوز اقامتگاه های بوم گردی در این شهرستان مورد حمایت قرار می‌گیرند.

 بهزاد غفوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دهگلان از جمله شهرستان‌های استان است که با توجه به وجود روستاهای بکر و فرهنگ‌غنی می‌تواند در حوزه گردشگری‌روستایی گردشگران زیادی را جذب و در این حوزه موفق باشد.

وی افزود: مسیر گردشگری سدسورال و جاذبه‌های طبیعی و بکر این منطقه، روستاهای گزگزاره‌علیا و سفلی، میاوران و همچنین تنگه سنجرخان و بسیاری دیگر از روستاهای شهرستان دارای پتانسیل‌های لازم برای ایجاد اقامتگاه‌ بوم‌گردی و سایر تاسیسات گردشگری هستند.

غفوری گفت: گردشگران و گرایش رو به رشد آنان برای تجربه فرهنگ‌های بومی و محلی موجب شده است هرچه بیشتر خواستار نزدیک شدن به شرایط زیست طبیعی و بومی، استفاده از غذاهای سنتی و تجربه زندگی به سبک قدیم باشند.

وی اضافه کرد: هرچند شیوع ویروس کرونا بر فعالیت بخش گردشگری اثرات منفی گذاشته و میزان مراجعه‌کنندگان به واحدهای اقامتی را کاهش داده اما ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی با توجه به مختصات جغرافیایی و اقلیمی شهرستان دهگلان یک ظرفیت ماندگار است که در آینده می‌تواند بسیار مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

 غفوری اظهار داشت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز با حال و هوای لطیف بومی، دور از هیاهوی شهر، دود و آلودگی، انسان را به ذات طبیعت‌دوست خود نزدیک کرده و او را نه تنها از آشفتگی و بی‌قراری زندگی شهری رها می‌کند بلکه برایش زنگ تفریحی مفرح در غوغای بحران شیوع ویروس کرونا است.

وی اضافه کرد: اداره میراث فرهنگی ، گردشگری دهگلان آماده حمایت از سرمایه‌گذاران توانمند در حوزه‌های مختلف به‌ویژه صنعت‌گردشگری و اشتغال پایدار است.

مسوول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دهگلان گفت: سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح‌های گردشگری، ابتدا باید مجوز لازم را از کارگروه گردشگری شهرستان دریافت و در این خصوص زمینی را با کاربری مناسب معرفی کنند و در صورت شخصی بودن مالکیت زمین، حتما باید در کمیسیون‌های قانونی مطرح و کاربری گردشگری اخذ کنند.

دهگلان با ۶۵ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha