۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۸:۲۲
کد خبر: 84433576
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آموزش‌های مهارتی هم‌سو با ظرفیت‌های هرمزگان باشد

بندرعباس - ایرنا - نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: آموزش های مهارتی در این استان برای رفع مشکل بیکاری بایستی هم‌سو با ظرفیت‌ها باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده سه‌شنبه شب در دیدار با رییس سازمان فنی حرفه ای کشور اظهار کرد: اگر تمام صنایع فعال در استان بیکاران هرمزگان را جذب کنند همچنان آمار بیکاری بالا می‌ماند.

وی ادامه داد: بیش از٦٠ درصد تبادل کالای کشور در هرمزگان انجام می‌شود اما همچنان سرآمد آمار بیکاری است، در بخش تجارت ، صادرات و واردات وضعیت خوبی نداریم و ظرفیت موجود پاسخگو بیکاران این استان نیست.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان اضافه کرد: وضعیت تخصص و مهارت در استان اصلا خوب نیست و تا چه زمانی فقط نیروی خدماتی و حراستی جذب کنیم باید شرایط برای تربیت نیروی متخصص ایجاد شود تا نیروی متخصص بومی هم داشته باشیم.

امام جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد: هرمزگان از نظر رتبه بندی مرکز پژوهش در سال ٩٧ جایگاه سوم فقر و جایگاه چهارم بیکاری قرار داشت که این نشان از وضعیت نامناسب اقتصادی است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده تاکید کرد: کشاورزی در استان باید سامان‌دهی شود تا هر ساله شاهد از بین رفتن یک محصول کشاورزی در هرمزگان نباشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده اضافه کرد: دولت  باید سهمیه شغلی هرمزگان را مشخص کند تا وضعیت بیکاران آن سامان یابد، این استان با توجه به معادن و ظرفیت های موجود خود آمار بیکاری بسیار بالایی دارد که این مناسب نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha