۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۱۳
کد خبرنگار: 914
کد خبر: 84433807
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه تبریز: اقامه نماز جماعت در مساجد طولانی نشود

تبریز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به ویژگی‌های امام جماعت و مبلغ و تاکید بر حفظ آراستگی ظاهری، گفت: مدت اقدامه نماز جماعت در مساجد برای رعایت حال ضعیفان نباید طولانی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز چهارشنبه در گردهمایی روحانیون و مبلغین تبریز،  با تاکید بر اینکه امامان جماعت باید به گونه ای نماز را بخوانند که حال همه رعایت شود، اظهار کرد: امامان جماعت باید با حسن برخورد با نمازگزاران و اهالی محل رفتار کند، چون هر گونه حرکتی که آرامش مسجد و نمازگزاران را بر هم بزند باعث دوری مردم از مسجد می شود.

وی اضافه کرد: امام جماعت مسجد باید درد نمازگزاران و جوانان مسجد را بداند، اینکه چرا جوانان در مساجد جمع نمی شوند باید پاسخگوی جوانان بود و باید توجه داشت که موفقیت مسجد بسته به حضور امام جماعت موفق است.

وی یادآور شد: امام جماعت در عین صفا و صمیمیت و همدلی، باید در تحولات و تصمیمات مسجد نقش داشته باشد، پس می توان گفت امام جماعتی در مسجد موفق است که در حوزه فردی پاکیزه خوی باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تبیین اهداف انقلاب اسلامی را از وظایف روحانیون و مبلغین دانست و گفت: روحانیون و مبلغین باید علاوه بر اهداف انقلاب اسلامی، آرمان ها و منویات امام راحل و مقام معظم رهبری را تبیین کنند.

آل هاشم توجه ویژه به حضور جوانان و نوجوانان در مساجد را بسیار مهم خواند و یادآور شد: حضور جوانان و نوجوانان باعث می شود این نسل های آینده با مساجد بیشتر مانوس شوند.

وی ایام ماه محرم را فرصت تبلیغی بسیار ارزشمند دانست و اظهار کرد: باید به نحو احسن از این فرصت استفاده کرد و نه تنها در ماه محرم بلکه در تمامی ایام سال برای ایجاد و تشکیل یک مسجد جامع الاطراف تلاش کنید و این ممکن نیست جز اینکه یک امام جماعت جامع الشرایط انتخاب شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha