دعوت مسوولان تربت‌حیدریه از مردم به اجرای نذر سلامت

تربت‌حیدریه- ایرنا- جمعی از مسوولان و روحانیان شهرستان تربت‌حیدریه در استان خراسان رضوی از آحاد مردم و افراد خیر برای نذر سلامت دعوت کرده و خواستار اختصاص کمک به حوزه درمان برای مبارزه با شیوع بیشتر ویروس کرونا شدند.

امام جمعه تربت‌حیدریه با دعوت از مردم و توصیه شهروندان به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به خبرنگار ایرنا گفت: هدف اصلی حضرت امام حسین (ع) از قیام عاشورا اقامه امر به معروف و نهی از منکر بود.
حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی افزود: امروز نیز در جامعه ما یکی از مهمترین امر به معروف رعایت دستورات ستاد مقابله با کرونا و اصلی‌ترین نهی از منکر، تذکر به افرادی است که نسبت به این مهم بی‌توجهی می‌کنند.   
وی ادامه داد: به فتوای مراجع تقلید رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از نظر شرعی نیز لازم است.

رییس اداره اوقاف تربت‌حیدریه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: وقف سنت رسول خدا (ص) و یکی از ویژگی‌های مهم آن به روز بودن نیت واقف است.
حجت‌الاسلام جعفر نواییان افزود: این بدان معناست که در طول تاریخ و به اقتضای نیاز روز جامعه، موضوع و هدف وقف در حال تغییر و تحول می‌باشد.
وی ادامه داد: زمانی موضوع روز جامعه مباحث دینی و مذهبی و در برهه‌ای تقویت تحصیل طلاب علوم دینی بود ولی امروز بهترین و ضروری‌ترین موضوع وقف می‌تواند مباحث پزشکی، سلامت مردم و به خصوص دفع ویروس کرونا باشد.

رییس اداره اوقاف تربت‌حیدریه گفت: از هموطنان درخواست دارم به حق آبروی حضرت سیدالشهدا (ع) که این روزها در ایام شهادت این بزرگوار قرار داریم، موقوفات و نذورات خود را به حوزه سلامت شهر خود اختصاص دهند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی تربت‌حیدریه نیز گفت: در اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی، امسال در ایام عزاداری ماه‌های محرم و صفر، ایستگاه‌های صلواتی دایر نخواهیم کرد و ایستگاه های سلامت جایگزین آنها می‌شوند.
حجت‌الاسلام محمدعلی فاطمیان افزود: در این ایستگاه‌ها ماسک و اقلام و لوازم بهداشتی توزیع می‌شود و صوت مذهبی فضای اطراف را به یاد حضرت امام حسین(ع) عطرآگین می‌کند.
وی ادامه داد: امسال همچنین به دسته‌های عزاداری اجازه تردد در سطح شهر داده نشده و در جلسه ستاد مقابله با کرونا نیز تعهد داده‌ایم در هیات‌های عزاداری دستورالعمل های بهداشتی رعایت شود و با مسوولان هیاتی که به این توصیه‌ها توجه نکنند، برخورد شود.  

رییس اداره تبلیغات اسلامی تربت‌حیدریه با بیان این‌که تجمع در فضای باز و رعایت نکردن فاصله‌گذاری مشکل آفرین است گفت: از شهروندان درخواست داریم به دستورات ستاد مقابله با کرونا توجه کنند.
وی از افراد خیر و نیکوکار خواست با در نظر گرفتن شرایط کنونی، در کنار نذورات رایج، نذر در حوزه سلامت را نیز در سبد خیرخواهی خود قرار دهند.

کارشناس بنیاد خیرین حامی دانشگاه تربت‌حیدریه نیز گفت: پرداخت پاداش به مدافعان حوزه سلامت و مبارزان خط مقدم ویروس کرونا در سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ در مشهد و تربت‌حیدریه با مبلغ ۲۰ میلیارد ریال توسط مهدی مروج تربتی به عنوان نخستین کسی که با این اقدام برای تلاش‌های کادر درمان ارزش قایل شد، الگویی برای دیگران گردید.
آرزو علومی بایگی افزود: حامی مالی در ساخت و تجهیز بیمارستان ۱۹۸ تختخوابی انجمن حمایت از بیماران سرطانی به نام بیمارستان تخصصی انکولوژی "عباس ناظران" مشهد، کمک به تجهیز مرکز رادیوتراپی امام رضا (ع)، کمک به ساخت و تجهیز آسایشگاه و زایرسرای انجمن حمایت از بیماران سرطانی مشهد، کمک‌های دایم و مستمر به مبتلایان سرطان مرکز درمانی رضا (ع) در مشهد برای تأمین دارو و کمک به ساخت و تکمیل بیمارستان فوق تخصصی کودکان "اکبر" مشهد، از دیگر اقدامات این فرد نیکوکار است.

رییس پایگاه انتقال خون تربت‌حیدریه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: اکنون به تمامی گروه‌های خونی و به خصوص گروه‌های منفی نیاز مبرم داریم.
 علیرضا علاقه‌مند افزود:  با توجه به قرار گرفتن در ماه محرم از شهروندان درخواست می‌کنیم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، به احترام خون حضرت سیدالشهدا (ع) در پویش "نذر خون مهر حسینی" که از ابتدای محرم تا پایان صفر ادامه دارد، شرکت کرده و اهدای خون خود را محدود به روزهای تاسوعا و عاشورا نکنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه هم به خبرنگار ایرنا گفت: سویه دلتای ویروس کرونا اغلب افراد گروه‌های سنی پایین‌تر از جمله کودکان، نوجوانان و جوانان را مبتلا می‌کند.
دکتر حسین ابراهیمی‌پور با هشدار نسبت به روند هولناک افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در موج پنجم این ویروس افزود: بیشتر بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در خیز جدید ویروس کرونا گرفتار سویه دلتای آن هستند که قدرت و سرعت انتقال بیشتری داشته و اغلب جوانان و نوجوانان را مبتلا می‌کند.

وی با بیان این‌که تنها راه پیشگیری و مقابله با این ویروس رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی است، ادامه داد: ویروس کرونا مدام در حال تغییر شکل است و امروز نمی‌توان به صراحت گفت کرونا در محیط‌های باز یا با فاصلۀ فیزیکی معین منتقل نمی‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با درخواست از مردم برای مراجعه به مراکز تزریق واکسن، گفت: شواهد علمی نشان می‌دهد افرادی که واکسن کرونا تزریق کرده‌اند، اگر به کرونا مبتلا شوند احتمال وخامت حال و مرگ و میر کمتری نسبت به بقیۀ مبتلایان خواهند داشت.
وی افزود: اکنون همه مراکز درمانی مجموعۀ زیرپوشش این دانشگاه به حالت آماده‌باش درآمده‌اند و در صورت تداوم روند افزایشی تعداد مبتلایان، با مشکل بسیار مواجه خواهیم شد.
ابراهیمی‌پور ادامه داد: در حال حاضر شهرستان تربت حیدریه در وضعیت قرمز و شهرستان‌های زاوه و مه‌ولات در وضعیت نارنجی قرار دارند که حاکی از بحرانی بودن شرایط است و در چنین وضعیتی احساس مسوولیت اجتماعی و پایبندی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی موثرترین راه برای کنترل بیماری است.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت ساکن در سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد.
شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌غربی مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha