به گزارش ایرنا، آیتالله محمدرضا ناصری روز چهارشنبه در دیدار اعضای ستاد حوزوی بحران استان و مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان حوزههای علمیه کشور افزود: باید با برنامهریزی دقیق و کامل، آسیبها شناسایی و ریشهیابی شود و برای رفع آنها اقدامات لازم صورت بگیرد.
وی با بیان اینکه حوزههای علمیه باید برای تقویت پایههای ایمانی، بصیرتی و اخلاقی طلاب برنامهریزی کنند تا در میدان و عمل شاهد مصونیت از مشکلات و خطاها باشیم ادامه داد: طلاب از ابتدای ورود به حوزه علمیه باید با مفاهیم قرآن آشنا شوند تا در نتیجه قرآن در دل و جانشان رسوخ کرده و کمتر دچار رفتار سوء و اشتباه شوند.
امامجمعه یزد در مورد آسیبهای اجتماعی گفت: متاسفانه به دلایل مختلفی شاهد آسیبها و ناهنجاریهایی در جامعه هستیم که باید با آسیبشناسی درست به دنبال رفع آن باشیم.
ناصری ادامه داد: برای برطرف کردن آسیبها باید از ابتدای کودکی و ورود به مدرسه با آموزش صحیح پایههای ایمانی کودکان تقویت شود که اگر چنین شد روحیه تعهد و مسوولیتپذیری در آنها شکل گرفته و هویت خود را به درستی پیدا کرده و کمتر دچار پوچی و انحراف خواهند شد.
نماینده ولیفقیه در استان یزد با بیان اینکه ریشه تحول در جامعه، تحول در آموزش است بیان کرد: یکی از مهمترین وظایف طلاب و روحانیون که تا حدودی از آن غافل بودهایم تربیت درست افراد از کودکی تا بزرگسالی است بنابراین باید برای فعالیت در بحث آموزش و پرورش جوانان خوشفکر، خودباور و متعهد برنامهریزی مناسبی از سوی حوزههای علمیه صورت بگیرد تا شاهد تحول در جامعه باشیم.
هماکنون در ۲۲ حوزه علمیه خواهران یزد سه هزار و ۲۰۰ طلبه در حال تحصیل هستند و تعداد برادران طلبه هم در ۱۴ حوزه علمیه استان هزار و ۵۰۰ نفر اعلام شد.
نظر شما