۲۲ مرداد ۱۴۰۰، ۷:۲۱
کد خبرنگار: 3196
کد خبر: 84435219
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰ هزار هکتار طرح مرتعداری در لرستان تهیه شد

۲۲ مرداد ۱۴۰۰، ۷:۲۱
کد خبر: 84435219
۵۰ هزار هکتار طرح مرتعداری در لرستان تهیه شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: طرح مرتعداری در ۵۰ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی استان تهیه شده که امسال اجرایی می‌شود.

به گزارش ایرنا، "شیرزاد نجفی" روز جمعه به رسانه ها اعلام کرد: ۸۸۵ هزار هکتار مرتع در این استان وجود دارد که تاکنون برای ۶۵۰ هزار هکتار آن طرح مرتعداری تهیه شده است.

به گفته وی امسال ۱۰ هزار هکتار ممیزی مراتع، کنترل پروانه‌های چرا در سطح ۲۴۰ هزار هکتار، اخذ عوارض تمدید پروانه چرا و تهیه طرح مرتعداری به میزان ۵۰ هزار هکتار اجرا می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان افزود: طرح مرتعداری دالانی به مساحت ۳۷۵ هکتار در فاصله ۴۰ کیلومتری شهرستان الیگودرز با هدف کاهش فشار بهره برداری از مراتع، تقویت زمینه های مشارکت بهره برداران در حفاظت، احیا، توسعه پایدار، افزایش سرمایه گذاری در بخش مرتع، تقویت پوشش گیاهی و حفظ خاک اجرا شده است. 

 نجفی اظهار داشت: در این راستا، کشت گیاهان دارویی در سطح ۲۹ هکتار، بوم گردی و گردشگری در ۱.۶۷ هکتار، پرورش آبزیان در سطح ۳۳ هزار مترمربع و کاشت نهال در ۳۰ هکتار اجرایی شده است. 

وی با اشاره به احاله مدیریت طرح‌های مرتعداری نیز گفت: این تعهد برابر با ۱۵۰ هزار هکتار است که در اکثر شهرستان‌ها مکان یابی صورت گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha