معاون استانداری: اعضای شورای شهر طرح جامع یزد را بازنگری می کنند

یزد- ایرنا -معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد، مهمترین اقدام ششمین دوره اعضای شورای شهر را تهیه و بازنگری طرح جامع مرکز استان عنوان کرد و گفت: این نهاد مدنی و شهرداری در این دوره  با فراهم کردن مقدمات کار در محله ها، باید اهتمام ویژه ای در این مورد داشته باشند.

به گزارش ایرنا محسن صادقیان روزشنبه در نخستین نشست کمیسیون ماده ۵ شهر یزد افزود: بررسی طرح جامع و تفضیلی شهرها در سال های قبل نشان می دهد که موفقیت چندانی در عملیاتی شدن آن حاصل نشد و یکی از دلایل اصلی نبود دقت کافی در زمان تهیه و زمان طولانی تهیه طرح است.

وی ادامه داد: بازنگری طرح جامع با توجه به ثبت جهانی شهر یزد نزد یونسکو، اهمیت ویژه ای دارد، بگونه ای که شرح خدمات تهیه شده برای این طرح، خاص و جزو طرح های ویژه کشور است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد همچنین شروع طرح بازنگری را همزمان با شروع به کار اعضای شورای ششم عنوان کرد و یادآور شد: می طلبد شورا و شهرداری با فراهم کردن مقدمات کار در محله ها، اهتمام ویژه ای برای تهیه این طرح داشته باشند.
به گفته صادقیان تعریف چشم انداز مناسب و تعیین محورهای درست توسعه شهر ، هدف گذاری درست،  تهیه سند و برنامه کوتاه مدت چهار ساله و توجه ویژه به محله محوری و بازآفرینی شهری، موضوع اساسی و بنیانی برای طرح جامع  در نظر است بایستی مورد توجه و دقت اعضای شورا ، شهرداری،  اداره های کل راه و شهرسازی ، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  قرار گیرد.

۲۰۰ هکتار از ۷۵۰هکتار وسعت شهر یزد ۱۸ تیرماه ۱۳۹۸ نزد سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) ثبت جهانی شد.

شورای شهر یزد ۱۱ عضو دارد که فعالیت خود را از ۱۴ مردادماه جاری آغاز کرد.

یزد با ۱۱ شهرستان و ۲۴ شهر  یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۶۰ درصد آن در مرکز این استان زندگی می کنند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha