نماینده مجلس: چرا طرح شفافیت آرا در صحن مطرح نمی‌شود

تهران - ایرنا - نماینده مردم کاشمر خطاب به هیات رییسه گفت: تعارض منافع به اعتماد عمومی کشور ضربه می‌زند که در چنین شرایطی چرا طرح شفافیت آرا نمایندگان در دستور کار قرار نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «جواد نیک بین» در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به هیات رییسه مجلس گفت: وقتی هیات رییسه مجلس اولویت‌های مورد نیاز کشور را رعایت نکنند، صحن مجلس به هم می‌ریزد. در حالی که یکی از اولویت‌هایی که نمایندگان پیش از انتخاب شدن قول داده بودند، شفافیت آرا بود.

نماینده مردم کاشمر در مجلس افزود: ضربه‌ای که تعارض منافع به اعتماد عمومی کشور می‌زند، هیچ مورد دیگری چنین ضربه‌ای به کشور وارد نمی کند و فقط شفافیت آراء است که می تواند جلوی این ضربه بگیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اعتراض به این موضوع که چرا طرح شفافیت آراء که موجب جلوگیری فساد است در صحن علنی مجلس مطرح نمی‌شود، گفت: برخی از سخنانی که رسانه‌ها و بسیاری از خودی‌ها و بی‌خودی‌ها می‌گویند به خاطر تعارض منافع و عدم طرح شفافیت آرا است.

نیک بین با بیان اینکه پیش از این کلیات طرح شفافیت آرا تصویب شده بود، گفت:  این طرح در کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس برای بررسی جزئیات ماه‌ها است که معطل مانده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم هر چه سریعتر موضوع شفافیت آرا در دستور کار مجلس قرار بگیرد و بهتر بود پیش از انتخاب وزرای دولت سیزدهم این موضوع مطرح می‌شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha