۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۰۶
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 84438361
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترویج سازش در جامعه در اولویت "ستاد صبر" آذربایجان‌غربی است

ارومیه- ایرنا- رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: ترویج و رونق بخشیدن به امر سازش در جامعه در اولویت ستاد صبر این استان قرار دارد.

ناصر عتباتی در اولین جلسه "ستاد استانی صبر" آذربایجان غربی اظهار داشت: صلح و سازش عجین شده با فرهنگ اسلامی و نشات گرفته از آیات قرآن کریم، احادیث و سیره نبوی و اهل بیت عصمت و طهارت و جزو مبانی دینی و اعتقادی مسلمانان است.

وی یکی از مشکلات جامعه کنونی را کم شدن روحیه گذشت در افراد عنوان کرد و افزود: یکی از اهداف اصلی تشکیل ستاد صبر در این استان، توسعه و رونق بخشیدن به امر سازش و بالا بردن فرهنگ گذشت در میان شهروندان است.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی افزود: در سال ۱۳۹۹ حدود ۵۹۰ هزار فقره پرونده در دادگستری استان رسیدگی شده است که این آمار بسیار بالایی است و زیبنده جامعه اسلامی نیست. 

عتباتی بیان کرد: این تعداد پرونده با ظرفیتی کمتر از ۴۰۰ نفر قاضی رسیدگی شده که نشان دهنده کار مشقت بار و بسیار سخت قضات و کارکنان دادگستری است.

وی ادامه داد: این تعداد کثیر پرونده رسیدگی را طولانی می‌کند و دقت کافی را هم از قاضی سلب می کند و در نهایت موجب نارضایتی از دستگاه قضایی خواهد شد، لذا از همه مردم انتظار می رود برای امور بی ارزش و یا کم ارزش وقت دادگاه را بیهوده تلف نکنند و اجازه دهند به پرونده های مهمتر با وقت و دقت بیشتر رسیدگی شود.

در ادامه این جلسه هریک از اعضا به بیان نکته نظرات خود در مورد دستور جلسه پرداخته و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha