هیات‌های عزاداری نسبت به شیوه نامه های بهداشتی بی تفاوت نباشند

بجنورد- ایرنا- رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: شرایط استان از لحاظ شیوع ویروس کرونا بحرانی است و مردم و هیات های عزاداری در ایام محرم نباید نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی بی تفاوت باشند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام اسدالله جعفری روز دوشنبه در بازدید از بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد اظهار داشت: امیدواریم مردم در  روزهای باقیمانده ایام محرم به خصوص عاشورا و تاسوعای حسینی شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند بنابراین هیچ هیات عزاداری نباید در این زمینه تخلف کند چرا که همه نسبت به حفظ جان دیگران مسوول هستیم.

وی تصریح کرد: همانطور که عزاداری محرم بعنوان شعائر بزرگ دینی با اهمیت و مهم است، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و حفظ جان مردم هم مهم است.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی در ادامه افزود: امروز در بازدید از بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد، کمبودها و مشکلات این بیمارستان در رسیدگی به بیماران کرونایی و نحوه اجرای مصوبات ستاد استانی کرونا بررسی شد.

وی بیان کرد: به نظر می رسد آنچه در توان کادر درمان و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی است به خوبی انجام می شود و حتی فراتر از وظایف قانونی خود در خط مقدم مبارزه با ویروس منحوس کرونا تلاش می کنند.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه این ویروس وحشی در خراسان شمالی طغیان کرده است، افزود: خدمات، دفاع و آمادگی در مقابله با ویروس به تناسب زمان باید انجام شود و مقابله با این ویروس در اولویت اول استان قرار گیرد و از همه توان دستگاه ها استفاده کنیم و مجموعه دادگستری هم در این راه از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهد کرد.

وی ادامه داد: در استان هماهنگی خوبی در مقابله با این ویروس انجام می شود و کادر درمان و دولت در این زمینه تلاش کافی را انجام می دهند و نیاز است تا بیش از گذشته در این شرایط بحرانی تلاش کنیم.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی بیان کرد: واکسن و تجهیزاتی که در این زمینه به استان ارسال شده قابل توجه است ولی با توجه به حجم زیاد بیماران نیاز به کمک بیشتری داریم و این موضوع را از وزارتخانه پیگیری خواهیم کرد تا  کادر درمان استان بیش از این خسته نشوند.

براساس اعلام آخرین رنگبندی کرونایی شهرستان ها، هم اکنون تمامی شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان، مانه و سملقان، فاروج، گرمه، جاجرم و  رازوجرگلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

خراسان شمالی از ابتدای آغاز برنامه ملی واکسیناسیون در کشور تاکنون، ۱۹۵ هزار دُز واکسن کرونا دریافت کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha