سومین بخش کرونا در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) تایباد راه اندازی شد

مشهد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد در استان خراسان رضوی گفت: با تکمیل شدن گنجایش ۲ بخش عفونی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) این شهر، بخش دیگری در این مرکز درمانی راه اندازی شد.

حیدر احسانی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این شهرستان از نظر شیوع کرونا در وضعیت بالاتر از قرمز قرار گرفته و اگر مردم نکات بهداشتی را رعایت نکنند طی چند روز آینده با مشکلات بسیار مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: بخش جدید بیمارستان خاتم الانبیا (ص) تایباد با ۲۰ تخت برای بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده که تاکنون در این بخش نیز بیمارانی بستری شده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: شهروندان تایباد اقدام به برگزاری برخی مراسم همچون عزا در منازل خود می‌کنند که این امر نقش بسزایی در گسترش ویروس کرونا داشته است.

وی افزود: از این پس در صورت برپایی هرگونه مراسم و تجمع در تایباد، مطابق مصوبه ستاد مبارزه با کرونا با متولیان برگزاری آن به صورت قانونی برخورد می‌شود. 

احسانی ادامه داد: در حال حاضر ۶۰ بیمار کرونایی در بخش عفونی بیمارستان تایباد بستری هستند که حال ۱۰ نفر آنها وخیم است.

وی گفت: روند اوجگیری بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان نسبت به ۲ هفته گذشته چند برابر شده و در حال حاضر روزانه ۷۰ بیمار کرونایی در این شهرستان شناسایی می‌شوند که اغلب آنها در منازل و تعدادی هم در بیمارستان این شهر بستری می شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد به تلاش ۱۸ ماهه کادر درمان این شهرستان در حوزه مبارزه با بیماری کووید ۱۹ اشاره کرد و افزود: با توجه به اوج گیری این بیماری در این شهرستان برای ارائه خدمات بهتر در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) شهر تایباد سه پزشک عمومی، یک متخصص داخلی و ۲۰ پرستار دیگر مورد نیاز است.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۴۸۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) شهر تایباد بستری شده اند.

احسانی گفت: مردم با استفاده از ماسک، شستن مکرر و دقیق دستها، حضور نیافتن در تجمع ها و اماکن شلوغ و عدم تماس با افرادی که سرفه و عطسه می‌کنند، سرایت ویروس کرونا را به حداقل برسانند.

شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha