برنامه‌های وزیران پیشنهادی کشور و اقتصاد در کمیسیون فرهنگی بررسی شد

تهران- ایرنا-سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت برنامه های وزریران پیشنهادی دو وزارتخانه «کشور» و «امور اقتصاد و دارایی» دولت سیزدهم در نشست امروز (دوشنبه) این کمیسیون بررسی شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا،«مجید نصیرایی» درمورد دستور کار امروز کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نشست کمیسیون در خصوص بحث و بررسی برنامه‌های  احمد وحیدی وزیر پیشنهادی کشور و احسان خاندوزی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی بود که با حضور اعضای این کمیسیون برگزار شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی اظهار داشت: در برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور توجه به انتخاب افراد اصلح در پست‌های مدیریتی از انتخاب استاندار گرفته تا فرماندار، تقویت مرز نشینی و توجه به شرایط مرزنشینان، استحکام ساخت درونی قدرت ملی، بازآفرینی ساختارها و ایجاد ساز و کارهای رفع تعارض میان دستگاه برای حل مسائل بین استانی و بین بخشی، ایجاد پیوند و یکپارچه‌سازی سامانه‌های اطلاعاتی و بالا بردن قابلیت پردازش به‌منظور اعمال حکمرانی هوشمند و تقویت ساز وکارهای ارزیابی سیاست‌ها و پیامدها و ارتقای کیفیت و کفایت حکمرانی از طریق ایفای نقش محوری در درون دولت با هم‌افزایی و یکپارچگی نهادها و دستگاه‌های مختلف برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و شکل‌گیری زنجیره‌های ارزش ساز ملی گنجانده شده است.

نصیرایی افزود: در ادامه جلسه امروز کمیسیون فرهنگی، خاندوزی وزیر پیشنهادی وزارت امور اقتصاد و دارایی نیز در کمیسیون حضور یافت و برنامه‌های خود را تشریح کرد.

وی گفت: اصلاح نظام بانکی و مالیاتی، استفاده از ظرفیت علمی و پژوهشی کشور، ایجاد تیم‌هایی در حوزه اقتصادی و استفاده از تجارت آنها برای تقویت بخش‌های متفاوت مالیاتی و نظام پولی و بانکی کشور، تقویت زمینه‌های اقتصادی به واسطه تقویت مراکز پولی و بانکی کشور و تسهیل مقررات مربوطه و ارائه مشوق برای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم مردم در بازار سرمایه و... از برنامه های خاندوزی برای این وزارتخانه بود. علاوه بر موارد مطرح شده وزیر پیشنهادی فراخوانی از کل کشور در جهت استفاده از ظرفیت نیروهای خلاق اقتصادی در راستای تقویت نظام پولی و بانکی کشور خواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در پایان جلسه مقرر شد نمایندگان سوالات خود را از وزیران پیشنهادی در سامانه بارگذاری کنند تا آنها پاسخگو باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha