صادرات، قانون حدنگار و آبخیزداری از اولویت‌های ساداتی‌نژاد است

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یازدهم، ایجاد ساز و کار برای صادرات، خودکفا کردن نهادهای دامی و فعال کردن حدنگار یا همان سنددار کردن زمین‌های کشاورزی را از اولویت‌های برنامه گزینه پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد.

جعفر راستی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره سیدجواد ساداتی‌نژاد گزینه پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی، گفت: در کمیسیون کشاورزی هم گفتم که حتی اگر یک نفر یک درصد هم از ساداتی نژاد بهتر باشد حتما او را انتخاب می‌کردیم چون کسی به اندازه او دارای سابقه و سواد در زمینه کشاورزی نداریم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم با اشاره به سوابق و احاطه ساداتی‌نژاد به عنوان نماینده مجلس و ریاست کمیسیون کشاورزی، ادامه داد: او دارای دکتری اقتصاد و سابقه اجرایی است و همچنین بارها برای بررسی مسایل کشاورزی به کشورهای مختلف سفر کرده است.

راستی ابراز امیدواری کرد که ساداتی نژاد با بالاترین رای بتواند وزیر جهاد کشاورزی شود تا با اطلاعات وسیعی که در اجرا و تدوین دارد بتواند در حد وسع خود مشکلات کشاورزان را رفع کند.  

وی درباره برنامه‌های موفق ساداتی‌نژاد در این کمیسیون، گفت: رسیدگی به قانون آبخیزداری و فعال کردن حد نگار (سنددار کردن زمین‌های کشاورزی) را از کارهای اساسی او در کمیسیون بود.  

این نماینده مجلس درباره اولویت‌های برنامه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: ایجاد ساز و کار صادرات محصولات کشاورزی و خودکفا کردن نهادهای دامی که تقریبا کلید امنیت غذایی ما محسوب می‌شود و همچنین حدنگار یا همان سنددار کردن زمین‌های کشاورزی از اولویت‌های ساداتی نژاد خواهد بود.

راستی، بزرگ‌ترین مشکل کشاورزی را کمبود آب عنوان کرد و افزود: تنها راه چاره تقویت منابع آبی کشاورزی مکانیزه کردن آبیاری زمین‌ها است.

ساداتی‌نژاد ۴۹ ساله عضو هیات علمی دانشگاه تهران است که ریاست کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی را در مجلس یازدهم برعهده دارد. او که دکتری آبخیزداری خود با گرایش هیدرولوژی را از دانشگاه دولتی مسکو دریافت کرده، در دولت دهم معاون پارلمانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha