امکان افزایش تخت های کرونایی کیش به ۱۴۰ مورد وجود دارد

کیش - ایرنا - رییس بیمارستان فوق تخصصی کیش گفت: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده امکان افزایش تخت های بستری ویژه بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این جزیره به ۱۴۰ مورد وجود دارد.

مصطفی نادعلی نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد تخت در ۲ محل شامل ۷۰ تخت در بیمارستان فوق تخصصی جزیره کیش و ۷۰ تخت نیز در بیمارستان صحرایی است.

وی اضافه کرد: به علت افزایش شمار مبتلایان، بیماران بستری و فوتی ها و همچنین قرار گیری جزیره در وضعیت قرمز کرونایی تا کنون ۱۱۲ تخت شامل ۷۰ تخت بیمارستان فوق تخصصی و ۴۲ تخت بیمارستان صحرایی تجهیز شده است.

رییس بیمارستان جزیره کیش یادآور شد: با توجه به روند کاهشی مراجعه بیماران سرپایی و بستری تجهیز ظرفیت پیش بینی شده باقی مانده در زمان حاضر دور از انتظار بوده و سیاست شورای سلامت و ستاد مقابله با کرونا جزیره کاهش زنجیره ابتلا است.

وی افزود: در ۱۰ روز گذشته در نتیجه اعمال محدویت های کرونایی بر اساس مصوبات شورای سلامت کیش روند کاهشی ۲۵ درصدی مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان را شاهد بودیم که پیش بینی کاهش در این روند در روزهای آتی نیز وجود دارد.

با توجه وضعیت قرمز کرونایی و افزایش شمار فوتی ها، اعمال محدودیت های شدید در این جزیره از روز  یکشنبه ۱۷ مرداد آغاز شد که شامل تعطیلی سه روزه تمامی گروه های شغلی ۲، سه و چهار، ممنوعیت یک هفته ای تردد خودروهای شخصی از ساعات ۲۳ تا چهار بامداد و دور کاری  هفت روزه ۷۰ درصدی کارکنان ادارات، ارگان ها و شرکت ها بود که اکنون نیز ادامه دارد.

ممنوعیت تردد شناورهای مسافر بری از مبادی ورودی به جزیره کیش، فعالیت بیرون بر مراکز  پذیرایی شامل رستوران ها و کافی شاپ ها به مدت یک هفته از دیگر مصوبات کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مبارزه با کرونای جزیره است.

همچنین بر اساس مصوبات کمیته امنیتی و انتظامی شورای سلامت کیش اجرای طرح ممنوعیت تردد شبانه در جزیره از بامداد پنجشنبه ۱۴ مرداد به مدت سه روز آغاز شده بود که روز یکشنبه ۱۷ مرداد تداوم آن از ساعت ۲۳ تا چهار بامداد تا پنجم شهریور دیگر تمدیدشده است.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ دوشنبه ۲۵ مرداد در این جزیره هفت هزار و ۵۴۸ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ابتلای ۳۸ نفرآنان در روز گذشته تایید شد.

اکنون ۴۳  بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان کیش بستری هستند که چهار تن در روز گذشته بستری شده اند.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha