۲۷ مرداد ۱۴۰۰، ۴:۰۳
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84440467
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حملات موشکی شبه نظامیان وابسته به ترکیه به حسکه سوریه

تهران – ایرنا – منابع خبری سه شنبه شب گزارش دادند، در حملات موشکی نیروهای وابسته به ترکیه به حسکه سوریه شماری غیر نظامی کشته یا زخمی شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نیروهای وابسته به ترکیه با بیش از ۵۰ راکت شهرک «ابو راسین» و روستای های اطراف در حومه غربی حسکه را هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش، در این حملات، یک زن کشته و شماری غیرنظامی دیگر ار جمله کودکان زخمی شدند.

در حملات نیروهای وابسته به ترکیه همچنین خسارت هایی به منازل مسکونی مردم این منطقه وارد آمد.

پیش تر نیز در حمله نیروهای وابسته به ترکیه به روستای «الصفویه» در شرق شهر «عین عیسی» در نزدیکی بزرگراه بین‌المللی «M۴ »، از یک خانواده پنج نفره، سه کودک و پدر آنها کشته و مادر این خانواده به شدت زخمی شد.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ به این طرف در ۲ عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرد.

ترکیه در ۲۵ مهرماه ۹۸ نیز برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه و الحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد سوریه پنج روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha