بیمارستان‌های تنفسی همزمان در اصفهان و  رشت احداث می‌شود

اصفهان - ایرنا - فرمانده دانشکده هوانیروز و مجری احداث بیمارستان‌های کرونایی نیروی زمینی ارتش‌ جمهوری اسلامی گفت: بیمارستان‌های تنفسی همزمان شهرهای اصفهان و رشت مرکز گیلان احداث می‌شود.

سرهنگ خلبان ولی رحمانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد:  موج پنجم بیماری کرونا مشکلات متعددی در کشور به‌وجود آورده است و نیروی زمینی ارتش نیز دوشادوش سایر نیروهای مسلح، امکانات، تجهیزات، نیروی انسانی را به میدان آورده است.
وی افزود: بر اساس دستور فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی زمینی ارتش ، ساخت بیمارستان‌های تنفسی کرونا در دستور کار قرار گرفت.
مُجری احداث بیمارستان‌های کرونایی نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: پیش از این چهار بیمارستان صحرایی در شهرهای اصفهان، تهران، زاهدان و خاش ویژه بیماران تنفسی توسط نیروی زمینی ارتش احداث شده بود که ۲ بیمارستان خاش و زاهدان به‌صورت دائمی احداث شد و بیمارستان اصفهان به‌عنوان مرکز تجمیع واکسن کرونا تغییر کاربری داده است.
وی اضافه کرد: پس از بازدید امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی از برخی از این بیمارستان‌ها و هدایت‌های لازم در این زمینه، ساخت ۲ بیمارستان دیگر در اصفهان و رشت در دستور کار قرار گرفت.
رحمانی خاطر نشان کرد: در اصفهان عملیات جانمایی و زیر سازی ساخت دومین بیمارستان تنفسی کرونایی اصفهان در محوطه بیمارستان الزهرا (س) اصفهان شروع شد و بر اساس نظرات کارشناسی قرار شد، این بیمارستان با سازه بتنی ساخته شود و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید .
فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: همچنین عملیات ساخت بیمارستان تنفسی کرونایی رشت نیز با دستور و حمایت فرمانده نیروی زمینی ارتش با سازه فلزی مستحکم شروع شده است و احتمال دارد تا پایان هفته به بهره برداری برسد.
وی خاطر نشان کرد: ۲ بیمارستان‌ رشت و اصفهان هر ۲ یکصد تختخوابی و با تمام امکانات به‌روز جهت بیماران تنفسی برای خدمت به مردم تحویل مسوولان درمانی می‌شود.

دانشکده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی در اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha