غرش شیر ایرانی در روسیه؛ فیروزپور طلای چهارم را گرفت

تهران - ایرنا - «امیرحسین فیروزپور» با غلبه بر نماینده فرانسه مدال طلای وزن ۸۶ کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد جوانان جهان را بر گردن آویخت.

به گزارش ایرنا، پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان از روز دوشنبه در شهر اوفا روسیه آغاز شد و امروز (چهارشنبه) به پایان می‌رسد. مسابقات رده‌بندی و فینال پنج وزن دوم از ساعت ۱۷:۳۰ آغاز شد و رحمان عموزاد در وزن ۶۱ کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در وزن ۸۶ کیلوگرم، مهدی حاجیلوئیان در وزن ۹۲ کیلوگرم و علی اکبرپور در وزن ۱۲۵ کیلوگرم در فینال باید به مصاف حریفان خود بروند.

امیرحسین فیروزپور دارنده مدال طلای نوجوانان جهان دقایقی پیش و در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم به مصاف رحیم ماگامادوف آزادکار داغستانی‌الاصل فرانسه رفت و در شرایطی که هنوز وقت قانونی این دیدار به پایان نرسیده بود با امتیاز ۱۰ بر صفر برنده شد و طلا گرفت. این چهارمین طلای تیم ملی ایران در پیکارهای جوانان جهان بود.

فیروزپور در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر ۶ جاشوا مورودیون از آلمان را شکست داد. او در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۹ بر ۴ اسلام کاراتویف از روسیه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. فیروزپور در این مرحله داویتی کوگواشویلی از گرجستان را با نتیجه عالی ۱۴ بر ۴ از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد و در فینال نیز با اقتدار برنده شد تا چهارمین طلای کشورمان را از آن خود کند.

پیش از فیروزپور نیز رحمان عموزاد خلیلی در فینال وزن ۶۱ کیلوگرم با شکست حریف هندی صاحب مدال طلا شد.

در پایان مسابقات پنج وزن نخست عرفان الهی و محمد نخودی در اوزان ۷۰ و ۷۹ کیلوگرم به مدال طلا و علیرضا عبداللهی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند. حسن عبادی در وزن ۶۵ کیلوگرم نیز پنجم شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha