تقوی: پیش‌بینی کمیسیون فرهنگی مجلس انتخاب اسماعیلی با اکثریت آراست

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌های وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد گفت: نظر اعضای این کمیسیون در خصوص رای اعتماد به محمد مهدی اسماعیلی مثبت است و وی با اکثریت آرا انتخاب می‌شود.

حجت الاسلام سید رضا تقوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نظر بنده نسبت به محمد مهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی مثبت است و به وی رای مثبت می دهم. 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به سوابق و برنامه‌هایی که اسماعیلی برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس ارائه کرده، وی نیروی مناسب و خوبی برای پیشبرد این مسوولیت است.

حجت الاسلام تقوی در پاسخ به این پرسش که اسماعیلی تا چه حد می‌تواند موجب ارتقای سطح فرهنگ و هنر کشور شود، بیان کرد: این موضوع بستگی به پیشامدها و جذب امکانات در آینده دارد.

آیت الله سید ابراهیم رییسی ۲۰ مردادماه و حدود یک هفته پس از مراسم تحلیف رسمی فهرست وزیران پیشنهادی را در نامه رسمی به محمد باقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

مجلس هم طبق ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی پس از بررسی سوابق و توانمندی وزیران پیشنهادی در کمیسیون های تخصصی، جلسه رای اعتماد را برگزار خواهد کرد.

در ترکیب وزاری معرفی شده از سوی رییس‌جمهوری به مجلس شورای اسلامی، جوانترین وزیر ۴۰ سال و مسن‌ترین آنها ۶۳ سال و میانگین سن کابینه سیزدهم۵۲ سال است که نشان از جوانتر شدن کابینه این دوره نسبت به دولت‌ قبلی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha