۲۸ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۰۴
کد خبر: 84442345
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شیعیان اروپا در روز عاشورای حسینی عزاداری کردند

۲۸ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۰۴
کد خبر: 84442345
شیعیان اروپا در روز عاشورای حسینی عزاداری کردند

لندن - ایرنا - مراسم عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و اصحاب با وفای ایشان، در روز عاشورای حسینی، با حضور گسترده شیعیان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) درمساجد،حسینیه ها و تکایای شهرهای مختلف اروپا برگزار شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، هزاران تن از شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) سالگرد واقعه خونین عاشورا و شهادت اباعبدالله الحسین (ع)، در مرکز اسلامی انگلیس، مجمع جهانی اسلام، مسجد آیت الله خویی، مجمع امام حسین(ع) و مدرسه جمهوری اسلامی ایران در لندن، کانون توحید لندن و حسینیه اهل البیت (ع ) در دوبلین به نوحه خوانی و سینه زنی پرداختند.

جمعیت کثیری از شیعیان مکتب مولی الموحدین حضرت علی (ع) ازهمه ملیت های مسلمان در مرکز اسلامی انگلیس در لندن حضور یافتند و با برپا کردن مراسم سوگواری و عزاداری، عشق و ارادت قلبی خود به اهل بیت عصمت و طهارت (ع ) و شعور اسلامی در حفظ شعائر اسلامی را به نمایش گذاشتند.

مرکز اسلامی انگلیس با رفع محدودیت‌های کرونایی در این کشور، همانند سال های گذشته، همگام با شیعیان سراسر جهان و برای تحقق رسالت دینی و فرهنگی خود و زنده نگهداشتن شعار و شعور اسلامی و حماسه کربلا، از اول دهه نخست ماه محرم الحرام، مراسم گسترده و چهارگانه عزاداری خود را به زبان های مختلف فارسی، انگلیسی، عربی و اردو آغاز کرده است.

شیعیان اروپا در روز عاشورای حسینی عزاداری کردند

در پنجمین شب ماه محرم امسال مراسم استقبال از پرچم متبرک حرم اباعبد الله الحسین(علیه السلام) در مرکز اسلامی انگلیس برگزار شد. در این مراسم معنوی، با ورود پرچم حرم امام حسین در مراسم عزاداری در این مرکز عطر و بوی کربلا طنین انداز شد و اشک شوق دیدار با سالار شهیدان و علمدار دشت کربلا بر چهره عاشقان و دلباختگان سید وسالار شهیدان کربلا نقش بست.

این مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم موسوی نماینده ولی فقیه در انگلیس برگزار شد و جوانان عزادار با شور حسینی در سوگ شهیدان کربلا گریستند.

عاشقان اباعبدالله (علیه السلام) در لندن که پس از هیجده ماه محدودیت های اجتماعی ناشی از کرونا، محرم امسال به مرکز اسلامی انگلیس  آمده اند، علاوه بر استقبال از برنامه های معنوی، زیارت پرچم  حرم امام حسین (علیه السلام) را از اقدامات روح بخش و پرفیض مرکز اسلامی انگلیس درمحرم امسال دانستند.

شیعیان اروپا در روز عاشورای حسینی عزاداری کردند

عاشقان اباعبدالله الحسین در کپنهاک هم در مراسم های جداگانه به  زبان های عربی، فارسی و دانمارکی در مسجد  بزرگ امام علی این شهر گردهم آمده و در سوگ شهادت امام حسین علیه  السلام و یاران با وفایش به عزاداری پرداختند.

همچنین مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و شهدای کربلا در دو مرکز فرهنگی شیعی اسپانیا یعنی «موسسه آل البیت» و همچنین حسینیه «جمعیت اهل البیت (ع)» در شهر مادرید برگزار  شد.

در این مراسم، خصوصا در شب های تاسوعا و عاشورا و مراسم ظهر عاشورا، ایرانیان مقیم در اسپانیا و شیعیان حاضر در شهر مادرید از فرهنگ ها و ملیت های مختلف از جمله عراقی، ایرانی، پاکستانی، قطری، آذردبایجانی، مراکشی و سوری گرد هم جمع شدند تا شعائر الهی را برپا دارند و با ذکر مصیبت حضرت اباعبدالله و اصحابش در این روز، پرچم تفکر شیعی را برافراشته نگاه دارند.

در برنامه شب های تاسوعا و عاشورا و نیز ظهر عاشورا، در محل موسسه آل البیت (ع) علاوه بر سخنرانی روحانی بومی به زبان اسپانیایی و همچنین روحانی عرب زبان، گاهی روحانیون ایرانی نیز حضور داشته و به بیان ویژگی ها و اهداف قیام عاشورا به زبان های عربی، فارسی و اردو پرداختند. همچنین سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا نیز مجالس عزاداری امام‌ حسین (ع) را در محل این سفارت بر پا داشت.

در اتریش، سوئیس و سایر کشورهای اروپایی مراسم عزادارای شیعیان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگذار شد.  براساس برنامه اعلام شده، عزاداران ساعاتی دیگر پس از برگزاری مراسم های ویژه و اقامه نماز، در بسیاری از شهرهای اروپایی راهپیمایی خواهند کرد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha