۲۸ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۵۶
کد خبرنگار: 952
کد خبر: 84442474
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همنوایی مردم قبله تهران با شهدای کربلا در عاشورای حسینی

شهرری - ایرنا - قبله تهران (شهرری) به مناسبت فرا رسیدن عاشورای حسینی امروز (پنجشنبه) در غم مصیبت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) ‌و یاران باوفایش غرق درعزا وماتم است.

به گزارش ایرنا، شیفتگان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در عاشورای حسینی با دلی خونین و بغضی در گلو، در سوگ سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین‌ (ع) عزاداری کرده و اشک ماتم می‌ریزند.

حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) غرق در عزا  و ماتم است و سوگواران در فضای روباز صحن‌های حرم سید الکریم(ع)  به عزاداری مشغول هستند.

صحن اصلی و حیاط شمالی حرم عبدالعظیم (ع) (باغ طوطی) پذیرای خیل عظیم عاشقان اباعبدالله(ع) بود که با ماسک بر دهان و فاصله مناسب از هم در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان شرکت کرده بودند.

مراسم نوحه سرایی در فضای باز و با رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی برگزاری شد و خادمان حرم حضرت عبدالعظیم(ع) نیز ماسک و دیگر اقلام بهداشتی را در بین عزاداران توزیع می‌کنند.

محرم امسال به دلیل شرایط خاص کرونایی برپایی ایستگاه های صلواتی ممنوع شده و هیاتهای مذهبی بسته‌های فرهنگی در بین عزاداران توزیع می کنند و اقلام خوراکی بصورت بسته بندی شده پخش می‌شود.

امام حسین(ع) سومین اختر تابناک امامت و ولایت در سوم شعبان سال چهارم هجری قمری در خانه حضرت امیرالمومنین(ع) پیشوای اول شیعیان و حضرت فاطمه زهرا(س) یگانه دختر رسول اکرم(ص) در مدینه دیده به جهان گشود.

آن حضرت در مکتب نورانی حضرت محمد(ص) و پدرش مولای اول شیعیان(ع) و مادری چون حضرت زهرا(س) درس آزادی، ایستادگی و جوانمردی را آموخت و پس از شهادت پدرش، همدوش با برادرش امام حسن مجتبی(ع) در راه تبلیغ دین اسلام و آموزه‌های آن گام برداشت. هنگامی‌که امام دوم شیعیان  در سال ۵۰ هجری قمری به شهادت رسیدند، رسالت سنگین امامت و هدایت مردم بر دوش امام حسین(ع) واگذار و آن حضرت به مدت ۱۱ سال عهده‌دار این امر مهم شدند.

 سرانجام در روز دهم محرم (عاشورا) سال ۶۱ هجری قمری، امام حسین(ع) و یارانش باوفایش در راه دین اسلام و ترویج آموزه‌های آن، احیای احکام دین و زدودن انواع انحراف‌های دینی به شهادت رسیدند و درس آزادی و ولایتمداری را در تاریخ ماندگار کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha